اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/07/09 |برنت 72 دلار و 49 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، پس از افزایش نگرانی ها در مورد اختلال در عرضه نفت در خاورمیانه، قیمت نفت افزایش یافت.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۱ سنت معادل ۰.۷۱ درصد افزایش به ۷۲ دلار و ۴۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۵۶ درصد افزایش به ۶۸ دلار و ۵۶ سنت، ۳۸ سنت معامله شد.
هفته گذشته، نفت خام برنت حدود ۳ درصد و نفت خام آمریکا حدود ۵ درصد از ارزش خود را به دلیل نگرانی های تقاضا از دست دادند. محرک اقتصادی چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان و بزرگترین واردکننده نفت جهان، نتوانست اعتماد به بازار را در اینجا بازگرداند.

به گفته تحلیلگران، تشدید حملات در خاورمیانه، درگیری مستقیم با ایران را عمیق‌تر کرده و نگرانی‌ها را در مورد عرضه به تولیدکننده بزرگ اوپک افزایش داده است.
وزیر دفاع آمریکا به نیروهای مسلح خود اجازه حضور در خاورمیانه را داده است. پنتاگون روز یکشنبه اعلام کرد، اگر ایران و حامیانش نیروها و منافع اسرائیل را هدف قرار دهند، واشنگتن تمام اقدامات لازم را برای دفاع از مردم خود انجام خواهد داد.
از سوی دیگر، بازارها منتظر اخبار جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در مورد سرعت تسهیل پولی بانک مرکزی این کشور هستند. پاول قرار است این هفته سخنرانی کند.
طرح اوپک و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس برای افزایش ۱۸۰ هزار بشکه ای تولید نفت در ماه دسامبر و همچنین افزایش صادرات نفت لیبی بر قیمت نفت فشار وارد کرده است.
انتهای پیام/۴۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا