ترندهای روز

نکات طلایی برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

۱ مصرف ویتامین

ویتامین D یکی از مواردی است که به شما در مبارزه با ویروس های سرماخوردگی کمک می کند. با مصرف ۱۰۰۰۰ واحد ویتامین D3 در هفته، هر فرد می تواند خطر ابتلا و جذب ویروس های سرماخوردگی را به نصف کاهش دهد.

۲ بیش از حد به سر و صورت خود دست نزنید

طبق تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۳ انجام شد، مشخص شد افرادی که معمولاً چشم ها و بینی خود را زیاد لمس می کنند، ۴۱ درصد بیشتر از سایر افراد ویروس های موجود در هوا را جذب و منتشر می کنند.

۳. مصرف ماست را افزایش دهید

افرادی که به طور منظم و به مقدار کافی از محصولات پروبیوتیکی استفاده می کنند، احتمال ابتلا به ویروس آنفولانزا در بدن خود را تا ۲۷ درصد کاهش می دهند. در این زمینه گفته می شود که مصرف منظم ماست یونانی می تواند کمک زیادی به پیشگیری از سرماخوردگی کند.

۴ چای گیاهی بنوشید

به جای نوشیدن قهوه تلخ و نسکافه، مصرف چای سبز را افزایش دهید. نوعی کاتچین که به نام EGCG شناخته می‌شود، ویروس‌های آنفولانزا را از بین می‌برد و ورود آن‌ها به سیستم داخلی بدن را مسدود می‌کند.

۵ مجرای بینی خود را در سرما بپوشانید

مویرگ های موجود در حفره های بینی و سینوس ها در حذف و از بین بردن عوامل بیماری زا بسیار موثر هستند. هنگامی که این مویرگ ها در معرض هوای گرم قرار می گیرند، حرکات آنها سریعتر می شود، اما در هوای سرد، ضعیف تر حرکت می کنند و در نتیجه در پاکسازی عوامل بیماری زا کندتر عمل می کنند. به همین دلیل وقتی هوای سرد را برای مدت طولانی تنفس می کنید، احتمال جذب ویروس های آنفولانزا افزایش می یابد.

۶ هوای خانه را مرطوب نگه دارید

گرم نگه داشتن راه هوایی برای پیشگیری از سرماخوردگی به تنهایی کافی نیست. بینی فرد بیمار نیز باید مرطوب باشد. اگر حفره های بینی خشک باشند، عناصر طبیعی آنتی باکتریال نمی توانند کار خود را به درستی انجام دهند.

۷ عرق

نرم شدن برای از بین بردن سرفه و عطسه کافی نیست. وقتی آنقدر ورزش می کنید که بدنتان خیس عرق می شود، در واقع به سلول های کشنده طبیعی دستور می دهید ویروس سرماخوردگی را از بین ببرند.

۸ ماهی مصرف کنید

برای رفع علائم آنفولانزا و سرماخوردگی بهتر است مصرف ماهی را افزایش دهید. با افزایش میزان امگا ۳ می توانید سلول هایی را که با تولید پاتوژن ها مبارزه می کنند تحریک کنید. در نتیجه، فرد از آنفولانزا محافظت می شود.

۹. زنجبیل مصرف کنید

نوشیدنی های حاوی زنجبیل برای تسکین ناراحتی بنوشید. زنجبیل تازه از چسبیدن ویروس های پیچیده تنفسی به سلول ها جلوگیری می کند و حتی توانایی تکثیر آنها را کاهش می دهد.

۱۰ دست های خود را زیاد بشویید

آب و صابون بهترین راه حل برای از بین بردن ویروس های روی پوست است. پس از شستن دست ها، حتما آنها را به خوبی خشک کنید. زیرا دست های خیس می توانند میکروب ها و آلودگی ها را بسیار راحت تر پخش کنند.

۱۱ خواب کافی

محققان فنلاندی ثابت کرده اند که خواب کمتر از ۴ ساعت در شب می تواند بر ژن های فرد تأثیر بگذارد و روند سیستم ایمنی بدن را تغییر دهد و احتمال ابتلا به بیماری ها را افزایش دهد.

۱۲ سیگار نکشید

یکی از موارد دیگری که باید برای حفظ مقاومت بدن در برابر ویروس ها رعایت کنید، سیگار نکشید. سیگار احتمال ابتلا به ویروس H1N1 که همان ویروس آنفولانزای خوکی است را افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا