بانک و بیمه

دلیل عدم ورود بیت کوین به فاز صعودی چیست؟|چرا کاهش نرخ بهره بانکی به سود قیمت تمام نشد؟

بازار؛ گروه بین المللی: بیت کوین پس از عملکرد موفق قیمت در چند روز گذشته و افزایش قیمت تا سطح مقاومت ۶۶۰۰۰ دلاری، نتوانست از این سطح عبور کند و دوباره اصلاح قیمت را آغاز کرد. قرار گرفتن بیت کوین در محدوده ۵۸۰۰۰ تا ۶۵۰۰۰ دلار در هفته های اخیر و شکستن سطوح مقاومتی تعریف شده برای این ارز اکنون گمانه زنی های زیادی را در بازار به دنبال داشته است و بسیاری از کارشناسان معتقدند که Tonai بزرگترین ارز دیجیتال جهان است. برای ثبت رکوردهای تاریخی جدید در کنار سایر ارزهای دیجیتال.

اما اکنون این سوال مطرح می شود که چرا علیرغم خوش بینی فعال بازار به ثبت رکورد جدید قیمتی، به ویژه با توجه به اجرای دور اول کاهش نرخ بانکی در آمریکا، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال نتوانسته اند قیمت خود را افزایش دهند و تعیین کنند. new ones Records on در زیر به مهمترین این عوامل پاسخ می دهیم.

۱) احساسات منفی بازار از توسعه قیمت جلوگیری می کند

همانطور که می دانیم بازار ارزهای دیجیتال به شدت به احساسات بازار و شاخص آن وابسته است. اگرچه شاخص احساسات برای همه بازارهای جهانی نقش کلیدی ایفا می کند، اما میزان این تأثیر برای بازار دارایی دیجیتال بیشتر از بقیه دارایی ها است. تلاش بیت کوین برای غلبه بر مقاومت مهم و روانی در قیمت ۶۶۰۰۰ دلار و آغاز فرآیند اصلاح، موج جدیدی از بدبینی را در بین سرمایه گذاران به راه انداخته است.

ناتوانی بیت کوین در افزایش قیمت خود به سطح ۷۰۰۰۰ دلار اکنون این نگرانی را در بین سرمایه گذاران ایجاد کرده است که رویدادهای دو سال پیش خود را تکرار کنند و به دلیل وضعیت نامطلوب بین المللی شاهد کاهش شدید بازار باشیم.

از سوی دیگر، کاهش شاخص S&P 500 بورس جهانی که از ۲۶ سپتامبر آغاز شد، همراه با آخرین داده های اقتصادی از چین که حاکی از تشدید رکود در این کشور است، فضای کاملاً منفی را برای سرمایه گذارانی که بیشترین تأثیر را دارند ایجاد کرده است. دارایی های پرریسکی مانند ارزهای دیجیتال خواهد داشت. در نمودار زیر می توانید میزان همپوشانی و هماهنگی حرکت شاخص بورس اوراق بهادار بزرگ جهان را با بیت کوین مشاهده کنید.

بیشتر شاخص‌های دیگر نیز نشان می‌دهند که بیت‌کوین هنوز فاصله قابل توجهی با بازار رو به رشد و جذاب خود دارد و احتمال کاهش بیشتر از افزایش قیمت است. علاوه بر این، ناتوانی بیت کوین در افزایش قیمت خود به سطح ۷۰ هزار دلار، این نگرانی را در بین سرمایه گذاران ایجاد کرده است که اتفاقات دو سال پیش خود را تکرار کنند و به دلیل شرایط نامناسب بین المللی شاهد رکود شدید بازار باشیم. در چنین فضایی، بسیار بعید به نظر می رسد که شاهد آغاز مرحله صعودی جدیدی در بازار باشیم.

۲) امکان تغییر شیوه عملکرد بانک های مرکزی جهان

همانطور که می دانید دلیل اصلی افزایش نرخ سود بانکی به بالای ۵ درصد در آمریکا تورم بی سابقه چهل سال اخیر در آمریکا بوده است. این تورم ناشی از تاثیر منفی اپیدمی کرونا در آمریکا، اروپا و چین بود که وضعیت اقتصاد آمریکا را به مرز فروپاشی رساند. اکنون دلیل کاهش نرخ بهره کنترل تورم در این کشور است که در نهایت فدرال رزرو را متقاعد کرده است که دیگر نیازی به نرخ های بالای سود بانکی نیست.

هرگونه تغییر در سیاست نرخ سود بانکی که منجر به بازگشت نرخ های سود بالا در نظام بانکی جهان شود، می تواند به راحتی معادلات بازارهای مالی به ویژه دارایی های پرریسک را تغییر داده و معکوس کند.

با افزایش تنش ها در خاورمیانه و احتمال وقوع یک جنگ تمام عیار در منطقه و همچنین آمار منفی اقتصادی چین برای سه ماه متوالی، تردیدهایی در مورد اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا، بانک جدید خود را اصلاح خواهد کرد یا خیر، به وجود آمده است. سیاست نرخ بهره یا نه . توجه داشته باشید که هرگونه تغییر در سیاست نرخ سود بانک ها که منجر به بازگشت نرخ سود بالا در نظام بانکی جهان شود، می تواند به راحتی معادلات بازارهای مالی به ویژه دارایی های پرریسک را تغییر داده و معکوس کند.

۳) تغییر ذائقه چینی ها به سمت استیبل کوین ها

یکی دیگر از مشکلات جدیدی که در بازار دارایی های دیجیتال پدیدار شده است، علاقه سرمایه گذاران چینی به استیبل کوین ها به جای ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین است. افزایش تقاضا برای تتر در چین در ماه‌های اخیر باعث شده است که نرخ برابری تتر با دلار فیزیکی تا ۱.۵ درصد بالاتر از ارزش دلار باشد و سرمایه‌گذاران این کشور را خوب کند و بیت‌کوین سود مطمئنی را به همراه داشته باشد. با توجه به حجم بالای سرمایه گذاری در صنعت ارزهای دیجیتال توسط چین و هنگ کنگ، این تغییر ذائقه می تواند به راحتی بر روند بازار جهانی ارزهای دیجیتال تاثیر بگذارد.

دلیل اینکه بیت کوین وارد فاز صعودی نشده چیست؟

با این حال، همانطور که در نمودار بالا می بینید، نرخ برابری تتر در برابر دلار فیزیکی در دو هفته گذشته کمتر از نرخ دلار بوده است که خبر خوبی به خصوص برای سرمایه گذاران صندوق ETF بیت کوین نیست. زیرا کاهش ارزش دارایی های سرمایه گذاران به دلیل کاهش ارزش تتر زیان های هنگفتی را برای آنها به همراه داشته و در نهایت این مشکل به ضرر ارزهای دیجیتال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا