ترندهای روز

نحوه شناسایی داروخانه‌های توزیع‌کننده آنفلوآنزا

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

رئیس سازمان غذا و دارو درباره وضعیت عرضه واکسن آنفلوانزای ایرانی و وارداتی و همچنین اولویت گروه های پرخطر برای دریافت این واکسن توضیح داد. دکتر سید حیدر محمدی با تشریح اقدامات انجام شده برای تامین و توزیع واکسن آنفلوآنزا همزمان با فصل سرد سال گفت: امسال مجوز واردات ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دوز ۴- را داده ایم. ظرفیت واکسن آنفلوانزا که بیش از ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز آن در داروخانه های سراسر کشور موجود است. در اختیار مردم است و می توانند نسبت به تامین آن اقدام کنند.

نحوه شناسایی داروخانه های توزیع کننده آنفولانزا

وی همچنین گفت: طبق مشاهدات ما این واکسن هم در داروخانه ها و هم در شرکت های توزیع برای فروش به داروخانه ها موجود است.

واکسن آنفلوانزای ایرانی

رئیس سازمان غذا و دارو درباره واکسن آنفلوانزای ایرانی نیز گفت: شرکت تولید داخل حدود ۱۹۵ هزار دوز واکسن را به گروه های پرخطر تحویل معاونت بهداشتی داده است. همچنین حدود ۲۵۰ هزار دوز واکسن خارجی برای استفاده گروه های پرخطر به معاونت بهداشت تحویل داده شده است.

وی گفت: قرار است حداقل ۲۰۰ هزار دوز دیگر واکسن تولید داخل برای توزیع در داروخانه ها در اختیار شرکت های توزیع قرار گیرد که منتظر تحویل این تعداد توسط تولیدکننده داخلی هستیم.

جستجوی داروخانه های توزیع کننده در سامانه «تی تک».

رئیس سازمان غذا و دارو همچنین افزود: مردم می توانند برای شناسایی داروخانه های توزیع کننده واکسن آنفولانزا از طریق سامانه TTac به آدرس mobile.ttac.ir یا با نصب TTac نزدیکترین داروخانه محل جستجو را افق میهن کنند. در بخش کمبود داروها استفاده کنید و واکسن را دریافت کنید. .

وی در ادامه سخنان خود بیماری آنفولانزا را یک بیماری حاد تنفسی عفونی با منشا ویروسی دانست و گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا موثرترین راه پیشگیری از خطرات ناشی از این بیماری به ویژه برای گروه های پرخطر است.

وی در عین حال بر رعایت بهداشت فردی از جمله پوشاندن دهان و بینی هنگام عطسه و سرفه، شستن صحیح دست ها به ویژه پس از سرفه و عطسه، استراحت و ماندن در منزل تا زمان بهبودی، عدم حضور در اماکن و اجتماعات تا زمان بهبودی تاکید کرد. بهبودی کامل .

گروه های اولویت دار برای دریافت واکسن آنفولانزا

رئیس سازمان غذا و دارو درباره گروه های اولویت دار دریافت واکسن نیز گفت: افراد بالای ۶۵ سال، کودکان شش ماه تا ۵ سال، کادر بهداشت و درمان، افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای مانند دیابت، قلبی و عروقی، ریوی. و بیماران کلیوی، بیماران دارای نقص سیستم ایمنی، بیماران سرطانی و زنان باردار از اولویت های دریافت واکسن آنفولانزا هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا