بانک و بیمه

بیش از ۳۴ میلیارد دلار ارز واردات تامین شد

به گزارش افق میهن، بانک مرکزی از ابتدا آنجا بود فروردین ماه تا ۹ مهر در این ماه ۳۴ میلیارد و ۱۲۳ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در ازای صادرات و خدمات اختصاص یافت.

در این مدت ۷ میلیارد و ۴۷۳ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و دارو، ۱۸ میلیارد و ۲۶۰ میلیون دلار برای کالاهای تجاری، ۸۳۰ میلیون دلار برای خدمات و ۷ میلیارد و ۵۶۰ میلیون دلار برای واردات نسبت به صادرات اختصاص یافته است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی ۵ میلیارد و ۸۵۲ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و کشاورزی از جمله گندم، دانه های روغنی و خوراک دام و یک میلیارد و ۶۲۱ میلیون دلار برای واردات دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی اختصاص داده است. گفتنی است، بانک مرکزی در مجموع ۷ میلیارد و ۴۷۳ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و کشاورزی و دارو و تجهیزات پزشکی به ارزش ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی به کالاهای ضروری با قیمت ارزان‌تر اختصاص داده است.

همچنین در این مدت ۱۸ میلیارد و ۲۶۰ میلیون دلار برای کالاهای تجاری و ۷ میلیارد و ۵۶۰ میلیون دلار برای واردات و صادرات و همچنین ۲۵ میلیارد و ۸۲۰ میلیون دلار برای صنعت تامین شد.

تامین ارز «صنعت حمل و نقل و خودرو» معادل ۲ میلیارد و ۵۷۳ میلیون دلار، «صنعت معدن» معادل یک میلیارد و ۹۲۳ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولیدی» معادل یک میلیارد و ۷۲۲ میلیون دلار، «صنعت و تجهیزات» برق و الکترونیک معادل دو میلیارد و ۲۱۴ میلیون دلار، صنایع شیمیایی و پلیمری معادل یک میلیارد و ۸۵۲ میلیون دلار، نساجی و پوشاک معادل ۹۰۶ میلیون دلار است. همچنین این گروه های صنعتی تا پایان روز نهم یک میلیارد و ۷۹۳ میلیون، یک میلیارد و ۴۸۷ میلیون، یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون، ۲۶۵ میلیون، ۶۲۵ میلیون دلار و ۵۰ میلیون دلار ارز یا واردات توافقی در مقابل صادرات دریافت کردند. مهر این ماه دریافت کرد.

همچنین تا نهم مهر ماهانه سایر صنایع ۷ میلیارد و ۷۰ میلیون دلار ارز نیمه ارزی و یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کردند.

باید گفت؛ روز دوشنبه ۹ مهر در ماه ۱۴۰۳ دلار در صرافی مرکز مبادلات ایران با نرخ ۴۹۰۰۰ و ۷۳۹ تومان، یورو با نرخ ۵۵۰۰۰۵۲۴ تومان و درهم با نرخ ۱۳۰۰۰۵۴۳ تومان مبادله می شد. همچنین دلار در صرافی با نرخ ۴۶ هزار و ۷۴۷ تومان، یورو با نرخ ۵۲ هزار و ۱۸۴ تومان و درهم با نرخ ۱۲ هزار و ۷۲۹ تومان مبادله شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا