ترندهای روز

این قانون ۱۰ دقیقه‌ای استیو جابز را باهوش‌تر کرد!

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

فرض کنید در محل کار با مشکل سختی روبرو هستید، ۱۰ دقیقه گذشته را پشت میز خود به دنبال راه حل سپری کرده اید، اما فایده ای نداشت، اکنون چه می کنید؟

والتر آیزاکسون، زندگی‌نامه‌نویس استیو جابز، می‌گوید: «استیو جابز ترجیح می‌داد برای گفتگوهای جدی به پیاده‌روی برود. حتی همکاران جابز نیز در مصاحبه های مختلف از پیاده روی طولانی خود با این مخترع صحبت کرده اند. هر فیلم یا کتابی که در مورد بنیانگذار اپل ببینید یا بخوانید، خواهید دید که او زمان زیادی را صرف پیاده روی کرده است.

راه رفتن مداوم جابز فقط به خاطر عشق او به ورزش و بیرون بودن نبود. استیو جابز راه حلی را امتحان می کرد که علوم اعصاب اخیراً به آن دست یافته است. پیاده روی عملکرد مغز را بهبود می بخشد. بهبود عملکرد مغز منجر به یافتن راه حل های جدیدی می شود که ممکن است هرگز در هنگام نشستن به ذهن فرد نرسد. به همین دلیل، عصب شناسان این عادت مفید جابز را به مردم توصیه می کنند. اگر بعد از ۱۰ دقیقه فکر کردن راه حلی پیدا نکردید، قدم بزنید.

میتو استورونی، عصب شناس تحصیل کرده در کمبریج، اخیراً در مصاحبه ای قانون ۱۰ دقیقه را پیشنهاد کرده است. این عصب شناس توضیح داد که مغز مانند ماهیچه ها نیست. معمولاً در انجام وظایف بدنی، تلاش بیشتر منجر به موفقیت می شود. ورزش عضلات آنها را قوی تر می کند، اما نه مغز را. کار بیش از حد مغز اغلب نتیجه معکوس دارد.

برای کارهای معمولی که نیازی به خلاقیت ندارند، نشستن پشت میز و تمرکز روی مشکل در دست معمولا بهترین افق میهن است. با این حال، در صورت نیاز به یافتن ایده ها یا راه حل های جدید، نیازی به تمرکز وجود ندارد. ذهن باز و آزاد، ایجاد ارتباطات جدید و یافتن راه‌های راحت برای حل مشکلات را آسان‌تر می‌کند و همچنین از ناامیدی و ناامیدی جلوگیری می‌کند. استورونی استدلال می کند که به جای تلاش برای تحمیل ایده ها، مغز باید برای ارائه راه حل های نوآورانه آماده شود.

چرا قانون ۱۰ دقیقه عملکرد مغز را بهبود می بخشد؟

استورونی می‌گوید حرکت فیزیکی طرز فکر شما را تغییر می‌دهد، و دیگر عصب‌شناسان ادعا می‌کنند که حرکت می‌تواند ذهن را از افکار تکراری و بی‌ثمر منحرف کند. پیاده روی به جای خوابیدن یا چرخیدن در فضای مجازی ذهن را هوشیار نگه می دارد. با توجه به تغییر مداوم محیط اطراف فرد در حین راه رفتن و مغز زمانی برای تمرکز روی یک چیز پیدا نمی کند، بنابراین از این زمان برای بررسی مشکل پیش رو و بررسی راه های احتمالی استفاده می کند. فکر کردن در حین راه رفتن باعث می شود در حین فکر کردن به راه حل، از افکار وسواسی دور شوید.

استورونی ادامه داد: «وقتی در حال راه رفتن هستید، زمانی برای نشخوار فکری ندارید، زیرا باید به مسیر خود توجه کنید و زمانی برای تفکر طولانی مدت وجود ندارد. بسیاری از متفکران مشهور دیگر از جمله چارلز داروین و مارک زاکربرگ از زمان های قدیم از این روش ۱۰ دقیقه ای استفاده کرده اند و معتقدند پیاده روی به آنها کمک کرده تا باهوش تر و نوآورتر شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا