ترندهای روز

آمار جانباختگان مسمومیت الکلی افزایش یافت

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

بر اساس اخبار منتشر شده، تعداد قربانیان مصرف مشروبات الکلی در گیلان و مازندران افزایش یافت.

آمار مرگ و میر ناشی از مسمومیت با الکل افزایش یافت

۴ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی در رشت جان باختند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از فوت ۴ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی در استان خبر داد و گفت: حال ۶ نفر از مسموم شدگان وخیم است.

محمدتقی آشوبی در جمع خبرنگاران گفت: ۲۰ نفر در مرکز استان با علائم ضعف، بی حالی، تاری دید، اضطراب و بی قراری به بیمارستان های رشت مراجعه کردند. تحت درمان قرار گرفتند

وی با بیان اینکه چهار نفر از این افراد بین ۲۲ تا ۴۰ سال بر اثر مسمومیت شدید احتمالاً ناشی از اتانول یا متانول جان خود را از دست دادند، افزود: ۶ نفر از این بیماران در وضعیت عمومی بدی هستند. بیمارستان های استان بستری هستند و بقیه این بیماران در وضعیت خوبی به سر می برند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تمامی خدمات درمانی به این بیماران ارائه شده است، گفت: این بیماران در طول دوره بیماری دچار نارسایی حاد کلیه شده و نیاز به دیالیز دارند که تاکنون ۱۷ نفر از این بیماران به دلیل دیالیز شدن به شدت مسمومیت کاهش می یابند.

مسمومیت با الکل در مازندران/ ۴ نفر جان باختند

مدیر پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به مراجعه ۵۷ نفر به بیمارستان های چالوس و امل به دلیل مسمومیت با الکل گفت: تاکنون چهار نفر فوت کرده اند و وضعیت پنج نفر نیز وخیم گزارش شده است.

رسول ظفرمند مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به مراجعه ۵۷ نفر به دلیل مسمومیت با الکل به بیمارستان های چالوس و آمل گفت: این افراد با علائم کاهش هوشیاری، ضعف شدید و سرگیجه به این مراکز درمانی مراجعه کردند. و ۴ مورد از آنها به دلیل عوارض شدید بوده است. آنها مردند

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۸ نفر از این افراد برای دفع سموم دیالیز شده اند، گفت: ۲۶ نفر تحت درمان سرپایی قرار گرفته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

ظفرمند با بیان اینکه ۲۷ نفر از این افراد برای ادامه روند درمانی همچنان در بیمارستان بستری هستند، تصریح کرد: ۵ نفر از این افراد حال عمومی خوبی ندارند و در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا