ترندهای روز

۳ میلیارد تومان کلاهبرداری با وعده حواله خودرو

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: در پی شکایت های واصله از دادسرای عمومی بندرعباس و رودان مبنی بر اینکه فردی ۳۵ ساله با روش های کلاهبرداری و معرفی خود با عناوین مختلف و جعلی از قبیل بازرس یکی از نهادهای دولتی و یکی از کارکنان اداره صدور گواهینامه پلیس راه با وعده خرید و تحویل حواله خودرو، موتورسیکلت و اخذ گواهینامه رانندگی مرتکب کلاهبرداری شدند، موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت. پلیس آگاهی

وی افزود: بلافاصله تحقیقات از کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری برای صحت موضوع آغاز شد و در این راستا با بررسی ابعاد موضوع و انجام تحقیقات محلی و اخذ اظهارات شاکیان، مورد بررسی قرار گرفت. مشخص شد متهم با ارائه کارت شناسایی جعلی و در چند مرحله از آن استفاده کرده است. وی با مانورهای کلاهبرداری بیش از ۳۰ میلیارد ریال از شاکیان دریافت کرد و پس از ارتکاب اقدام مجرمانه با قطع کلیه ارتباطات خود به مکان نامعلومی متواری شد و به شاکیان پاسخی نداد.

کلاهبرداری 3 میلیارد تومانی با وعده حواله خودرو

بلافاصله پس از وصول پرونده ضمن مطالعه دقیق پرونده های واصله و دعوت از شاکیان پس از استماع اظهارات آنان، کلیه مدارک و مستندات به دست آمد و با اقدامات فنی و تخصصی پلیس آگاهی هویت اصلی متهم به نام «امین. ح» مشخص شد. یکی از مجرمان حرفه ای کلاهبرداری، شناسایی و تصویر این کلاهبردار مورد تایید مالباختگان قرار گرفت.

سردار جاویدان با اشاره به اینکه طی هماهنگی های قضایی تمامی حساب های بانکی مذکور مسدود شد، اذعان داشت: با شناسایی هویت متهم و دریافت کلیه اطلاعات موجود از وی، مشخص شد متهم مجرد در یکی از مناطق حاشیه شهر است. بندرعباس. زندگی می کند و خود را فردی با نفوذ در پلیس و مراجع قضایی معرفی می کند و با این ترفند در کسوت افسر از مردم کلاهبرداری می کند.

وی با تاکید بر اینکه در بررسی ها مشخص شد که به غیر از این شاکیان از افراد دیگری نیز کلاهبرداری کرده است، ادامه داد: برای دستگیری متهم، تیم های نظارتی و مراقبتی به آدرس پاتوق های شناسایی شده وی اعزام شدند. اطلاعات تکمیلی به دست آمد مبنی بر اینکه متهم مذکور در حال حرکت به شهرستان رودان است که با هماهنگی اعزام تیم عملیاتی به شهرستان بندرعباس دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

متهم در تحقیقات و بازجویی های اولیه به ۸ فقره کلاهبرداری اعتراف کرد که با صدور قرار تامین مناسب جهت سیر مراحل قانونی در اختیار دادسرای عمومی شهرستان بندرعباس قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا