فرهنگ و هنر

وضعیت شاخص بورس امروز دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ ؛ بازار سرمایه همچنان در کما

بازار سهام در نهمین روز از اولین ماه پاییز کاهش یافت. این در حالی است که این بازار از ۵ شهریور تا پایان هفته گذشته اغلب صعودی بوده است. به نظر می رسد ریسک های سیستماتیک و متغیرهای سیاسی اثر کاهشی بر بازار سهام داشته اند. در عین حال سازمان بورس دامنه نوسانات را از سه درصد به مثبت و منفی یک درصد کاهش داد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران روز دوشنبه ۶۳۶۶ واحد افت کرد و در رقم ۲ هزار و ۱۳۱ هزار و ۶۰۵ واحد قرار گرفت.

شاخص هم وزن نیز با افت ۸۶۰ واحدی به ۷۰۲ هزار و ۸۲۳ واحد رسید.

امروز ۱۶۸ هزار معامله به ارزش ۴۱۵۶ میلیارد تومان در بورس انجام شد.

فولاد، فارس و شستا از جمله نمادهای تاثیرگذار بر شاخص بورس بودند که همگی قرمز شدند. از جمله نمادهای پرمعامله می توان به فولاد، وبملت و شستا نیز اشاره کرد.

روز نهم مهر شاخص ۱۴۰۳ فرابورس ایران نیز با ۲۱ واحد کاهش به رقم ۲۲ هزار و ۲۰۴ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس امروز ۷۵ هزار و ارزش آن ۴۵ هزار میلیارد تومان بود.

آریا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشت اما فاذر و شوان تاثیر منفی داشتند. نمادهای مارون، پهار و قشداب از جمله نمادهای پرمعامله بودند.

بنا به اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار و پیرو جلسه هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در ساعات اولیه بامداد روز شنبه هفتم مهرماه ۱۴۰۳، مقرر شد; بر اساس بند ۱۱ ماده ۷ قانون بازار اوراق بهادار، با هدف حمایت از حقوق سهامداران و جلوگیری از تأثیر هیجانات بر روند بازار، دامنه نوسان کلیه نمادهای سهام و حق تقدم سهام و مختلط و صندوق های سهامی خاص. قابل معامله در بازارهای بورس و فرابورس مثبت و منفی است. به یک درصد محدود شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا