اخبار اقتصاد ایران

آلوزو (Aluzoo) چیست و چرا مشکوک به کلاهبرداری است؟ | پلمب فروشگاه متعلق به نفر اصلی شرکت هرمی در رشت!

در هفته‌های اخیر نام یک شرکت هرمی پونزی که از طریق وب‌سایت خود مدعی ارائه فرصت‌های جذاب سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از طریق پلتفرم معاملات آنلاین خود به کاربران می‌شود، مطرح شده است.

افق میهن، در هفته های گذشته نام «آلوزو» به عنوان سایتی که پول بد می دهد مطرح شده است. بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که Aluzo یک پروژه کلاهبرداری است که از طرح Ponzi استفاده می کند و سرمایه گذاران باید از آن دوری کنند.

در این گزارش که بر اساس مقاله ای از مجله نوبیتکس نوشته شده است به بررسی پروژه مشکوک آلوزو می پردازیم. پلتفرم Aluzoo وب سایتی است که ادعا می کند خریداران و فروشندگان را در سطح جهانی به هم متصل می کند و تجربه خرید آنلاین و معامله را برای کاربران متحول می کند! بسیاری از کاربران با وعده های فراوان پلتفرم آلوزو جذب شده اند. وعده هایی مانند فرصت های سرمایه گذاری سودآور و روش های متنوع برای کسب درآمد. بسیاری از کارشناسان هشدار داده بودند که پروژه آلوزو یک طرح پونزی است و نباید در آن سرمایه گذاری کرد.

باید در نظر داشت که محبوبیت طرح‌های پونزی ناشی از سرمایه‌گذاران اولیه است که فریب وعده‌های غیرواقعی را می‌خورند و طرح‌های پونزی در واقع مشروعیت یا سرمایه لازم برای تحقق ادعاهای خود را ندارند.

طرح‌های پونزی از وجوه کاربران جدید برای پرداخت سود سرمایه‌گذاران اولیه استفاده می‌کنند و وقتی تعداد کاربران به حد زیادی می‌رسد، پروژه سقوط می‌کند و کاربرانی که سرمایه‌گذاری کرده‌اند متحمل ضرر می‌شوند. بنابراین، طرح‌های پونزی برای کلاهبرداری از مردم طراحی شده‌اند و سود حاصل از آن فقط نصیب گردانندگان این طرح می‌شود.

چرا آلوزو کلاهبرداری پونزی است؟

وب سایت Aluzoo خود را به عنوان یک پلتفرم معاملات آنلاین تبلیغ می کند، اما به گفته کارشناسان درگیر فعالیت های کلاهبرداری است. برخی از کارشناسان حوزه امنیت سایبری به اعتبار آن امتیاز ۱ از ۱۰۰ داده اند و بررسی کرده اند که این سایت از تاکتیک های مختلفی برای گمراه کردن بازدیدکنندگان استفاده می کند. مانند تبلیغ محصولات ساختگی، خدمات یا فرصت های سرمایه گذاری. به گفته این منابع، هدف اصلی آلوزو کلاهبرداری از مردم با متقاعد کردن آنها برای تحویل اطلاعات حساس یا بخشی از پول خود به بهانه های مختلف مزخرف بوده است.

محتوای پلتفرم Aluzo ممکن است حاوی ادعاهای گمراه کننده، بررسی های جعلی کاربران، و وعده های بازگشتی برای فریب دادن کاربران ناآگاه باشد. طراحی و ساختار سایت بسیار ابتدایی است، اما تا حدودی از پلتفرم های قانونی و قابل اعتماد برای ایجاد حس اعتماد کاذب تقلید می کند.

عدم تطابق تاریخ ثبت شرکت و تاریخ ثبت دامنه

در حالی که وب سایت Alozoo ادعا می کرد در سال ۲۰۱۸ تأسیس شده است، اگر زمان ایجاد دامنه وب سایت آن را جستجو کنید، متوجه خواهید شد که این پلت فرم اخیراً در اکتبر ۲۰۲۳ راه اندازی شده است (مهر ۱۴۰۲) ثبت شده است. این مغایرت در تاریخ ثبت شرکت و تاریخ ثبت دامنه نشان می دهد که آلوزو پروژه جدیدی است و ماندگاری بالایی ندارد. همچنین مشروعیت و اصالت آن را زیر سوال می برد.

اطلاعات متناقض و اشتباهات تایپی

گزارش ها حاکی از آن است که وب سایت آلوزو دارای غلط املایی و ناهماهنگی است که در سایت های پروژه های معتبر و معتبر به هیچ وجه دیده نمی شود. این خطاها نشان می دهد که این پلتفرم با عجله ساخته شده است، بودجه کافی ندارد و مدیریت ضعیفی دارد و بنابراین به احتمال زیاد کلاهبرداری بوده است.

مدل کسب و کار نامشخص

ادعاهای آلوزو مبنی بر ارائه آسان پول و سود به کاربران مبهم است و جزئیات خاصی در مورد نحوه کسب درآمد کاربران ارائه نمی دهد. این عدم شفافیت یکی از ویژگی های مشترک طرح های پونزی است.

نیاز به دانلود برنامه مشکوک

گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه کاربران مجبور شده‌اند اپلیکیشنی را دانلود کنند که مانع از برداشت هر گونه درآمد آنها می‌شود. این تاکتیک اغلب در کلاهبرداری ها استفاده می شود تا کاربران را به دام انداخته و باعث شود کاربران در پروژه سرمایه گذاری کنند، اما نتوانند از سود خود بهره ببرند.

جزئیات و فعالیت های مشکوک سایت الوزو

● ادعاهای نادرست
● وعده پاداش و سود کلان
● استفاده از تصاویر اینترنتی و افراد جعلی به جای تصاویر اعضای شرکت
● تعیین قوانین و سیاست های غیر منطقی یا نامشروع برای برداشت پول
● عدم دسترسی ناگهانی به پلتفرم و قطع شدن وب سایت آن
● تغییر هویت و آدرس سایت بدون اطلاع رسانی

سلب مسئولیت Nobitex در رابطه با پلت فرم Aluzo

در کلاهبرداری های پونزی، همیشه افراد یا گروه هایی در شبکه های اجتماعی وجود دارند که استفاده و سرمایه گذاری از این نوع پلتفرم ها را تبلیغ می کنند. متاسفانه، در برخی موارد، این افراد کاربران را تشویق به خرید ارز دیجیتال با استفاده از Nobitex و واریز آن به طرح‌های مشکوک Ponzi مانند Alozoo می‌کنند.

توجه به این نکته بسیار مهم است که Nobitex به هیچ وجه فعالیت و سرمایه گذاری در پلتفرم Aluzo را تایید نمی کند و هیچ ارتباطی با این پروژه یا کسانی که آن را تبلیغ می کنند ندارد. کاربران توجه داشته باشند که با افزایش و رواج پلتفرم‌ها و پروژه‌های معاملات آنلاین، هرگز به پروژه‌های نوید سود ناگهانی و کلان اعتماد نکنند و به فعالیت‌های مشکوک و غیرشفاف نپردازند.
نوبیتکس همواره تراکنش ها و پروژه های مشکوک را شناسایی و فعالیت آن ها را مطابق با سیاست های داخلی خود و در راستای حفظ دارایی های کاربران و سلامت بازار در مبارزه با کلاهبرداری مسدود می کند. همچنین با تراکنش ها و پروژه های مشکوک با رعایت مقررات پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات، اقدامات لازم در راستای حفظ حقوق کاربران انجام خواهد شد.

فروشگاه لوله کشی “NA” متعلق به شخص اصلی شرکت هرمی آلوزو

یکی از مالباختگان این شرکت در گفتگو با خبرنگار غیرمنتظره از پلمب فروشگاه با علامت اختصاری “NA” متعلق به شخص اصلی شرکت هرمی آلوزو خبر داد. موضوعی که دیروز با حضور جمعی از مفقودین اموال این شرکت رخ داد.

تعداد نجومی مالباختگان اموال

فرد دیگری که در این شرکت هرمی ضرر کرده است می گوید تعداد افرادی که در این شرکت هرمی ضرر کرده اند بسیار بیشتر از آن چیزی است که تصور می شد و باید آن را نجومی دانست. برخی از مالباختگان اصلی تا ۵۰۰ زیرمجموعه دارند و علاوه بر از دست دادن بخش قابل توجهی از سرمایه خود، اکنون با شکایات فراوانی از سوی زیرمجموعه ها مواجه هستند.

افراد اصلی شرکت هرمی آلوزو چه کسانی هستند؟!

بر اساس اعلام تعدادی از مالباختگان، افراد اصلی این شرکت هرمی علیرضا هستند. م، «فرزاد. ح» و «سجده. هستند

خبر دستگیری شخص اصلی شرکت هرمی آلوزو

شنیده ها حاکی از آن است که شخص اصلی این شرکت علیرضا نام دارد. م» دستگیر شده و تلاش مالباختگان برای دستگیری دیگر افراد اصلی این شرکت نیز ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا