اقتصاد جهان

داستان تلخ مهاجرت کارگران اهل چک در انگلیس

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از خبرگزاری چک، شبکه تلویزیونی بی بی سی در گزارشی فاش کرد که شهروندان جمهوری چک در شعب مختلف مک دونالد و یک شرکت تولید نان در انگلیس مورد بدرفتاری و بردگی رسمی قرار گرفته اند.

بر اساس این گزارش، قربانیان که عمدتاً بی خانمان یا معتاد به مواد مخدر بودند، در شرایط بسیار سخت کار می کردند، در مکان های بسیار کوچک و کثیف زندگی می کردند و بیش از چهار سال حقوق دریافت نکردند.

این تخلفات در شعبه مک دونالد در جنوب انگلستان و در یک شرکت نانوایی با شعبه هایی در همان منطقه از جمله شمال لندن رخ داده است.

به گزارش بی بی سی، قربانیانی که نان و شیرینی را به سوپرمارکت های بزرگ مانند تسکو تحویل می دادند، حداقل دستمزد دریافت می کردند، اما تقریباً تمام درآمد آنها توسط یک باند تبهکار که اعضای آن اتباع چک بودند، کم شد.

به گفته قربانیان، آنها مجبور بودند در شرایط غیربهداشتی زندگی کنند و برای زنده ماندن فقط چند پوند در روز به آنها می دادند.

این باند همچنین با خشونت و تهدید آنها را کنترل می کرد و گذرنامه های آنها را مصادره می کرد و حتی زمانی که قصد فرار داشتند آنها را به طور قاچاق به بریتانیا بازگرداندند.

پاول، یکی از قربانیانی که حریم خصوصی خود را رها کرد و تجربه دلخراش خود را به اشتراک گذاشت، گفت که زمانی که در جمهوری چک بود به او وعده یک شغل خوب و با درآمد خوب در بریتانیا داده شد. او گفت که به امید کار قانونی به این کشور آمده است، اما در عوض مورد رفتار غیرانسانی قرار گرفته است که اثرات ماندگاری بر سلامت روان او داشته است.

وی گفت: آسیبی که به سلامت روحی من وارد شده جبران ناپذیر است و برای همیشه با من خواهد ماند. او افزود که برای ۷۰ ساعت کار در هفته در شعبه مک دونالد فقط چند پوند در روز حقوق می گیرد.

فعالیت‌های این باند سرانجام در اکتبر ۲۰۱۹ فاش شد، زمانی که قربانیان با پلیس جمهوری چک تماس گرفتند و سپس به همتایان انگلیسی خود اطلاع دادند.

پلیس بریتانیا متوجه شد که این باند از درآمد قربانیان برای تامین هزینه های زندگی مجلل خود از جمله خرید خودروهای گران قیمت، جواهرات و طلا و همچنین املاک و مستغلات در جمهوری چک استفاده می کرد.

بی بی سی پس از بررسی اسناد قانونی مربوط به محاکمه این باند و مصاحبه با سه قربانی دریافت که شرکت های درگیر در این پرونده استثمار و برده داری سال ها هشدارها را نادیده گرفته اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا