محیط زیست

هوای ۷ شهر بر مدار آلودگی / پاک‌ترین هوا سهم بیرجند شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن، اگر به امروز _سه شنبه دهم مهرماه_ نگاهی بیندازیم، میزان و شدت آلودگی هوا را که آسمان شهرهای مختلف را فرا گرفته است، احساس می کنیم. از این رو خبرگزاری افق میهن شاخص کیفیت هوای شهرهای مختلف را اندازه گیری کرده است. .

به گزارش سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست کشور، امروز سنجش کیفیت هوای کلانشهر زاهدان با شاخص ۱۷۹ در وضعیت ناسالم هوا (قرمز) قرار دارد اما دیروز شهرهای زاهدان و مشهد در چنین وضعیتی قرار داشتند. وضعیت

در این راستا امروز دستگاه سنجش کیفیت هوا در کلانشهرهای اهواز با شاخص ۱۲۷، همدان با شاخص ۱۲۳، قزوین با شاخص ۱۱۸، اراک با شاخص ۱۱۲، اصفهان با شاخص ۱۰۴ و بجنورد. با شاخص ۱۰۳ در وضعیت ناسالم (نارنجی) قرار دارد. ، به طوری که دیروز شهرهای اهواز و کرج در مدار ناسالم (نارنجی) قرار گرفتند.

شایان ذکر است، سنجش کیفیت هوای امروز در ایستگاه متروی تبریز با شاخص ۶۵، ارومیه با شاخص ۶۴، کرج با شاخص ۶۳، ایلام با شاخص ۵۵، بوشهر با شاخص ۶۴، تهران با شاخص شاخص ۹۶، شهرکرد با شاخص ۷۵، سمنان با شاخص ۸۲، قم با شاخص ۹۱، سنندج با شاخص ۵۸، کرمانشاه با شاخص ۹۹، رشت با شاخص ۵۴، خرم آباد با شاخص از سال ۹۷، بندرعباس با شاخص ۵۴ و یزد با شاخص ۵۳ در هوای سالم (زرد) قرار دارند.

لازم به یادآوری است در آخرین روز نهم مهرماه شهرهای تبریز، اصفهان، اردبیل، ایلام، بوشهر، تهران، شهرکرد، بیرجند، بجنورد، سمنان، شیراز، قزوین، قم، کرمانشاه، رشت، خرم آباد، اراک، همدان و یزد در هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به گزارش سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست کشور، امروز سنجش کیفیت هوا در کلانشهرهای اردبیل با شاخص ۳۹، بیرجند با شاخص ۳۵، شیراز با شاخص ۳۷ و یاسوج با شاخص ۴۹ در وضعیت تمیز (سبز) قرار دارد در حالی که امروزه در گذشته شهرهای ارومیه، سنندج و یاسوج در وضعیت تمیز (سبز) قرار داشتند.

به این ترتیب سنجش کیفیت هوای امروز در کلانشهرهای زنجان، کرمان، گرگان و ساری ثبت نشد تا روز گذشته زنجان، کرمان، گرگان، ساری و بندرعباس فعال نبودند.

در نهایت بر اساس داده های موجود سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفیت هوا، هیچ یک از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه ای) یا بسیار ناسالم (بنفش) قرار ندارند، اما شهر ناسالم (قرمز)، شش شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۱۵ شهر سالم (زرد)، چهره ها یک شهر پاک (سبز) و چهار شهر بدون داده، روز گذشته دو شهر و دو شهر ناسالم (نارنجی)، ۱۹ شهر سالم (زرد)، سه شهر پاک (سبز) و پنج شهر بدون داده ثبت شده است.

بر اساس داده ها، شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز) است. ، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه ای).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا