ترندهای روز

حقوق مشاغل سخت افزایش می‌یابد

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

وزیر کار از افزایش حقوق مشاغل سخت خبر داد.

احمد میدری با بیان اینکه ۸۵۰ هزار بازنشسته با مشاغل سخت و زیان آور داریم گفت: تنها امتیازی که به این افراد داده می شود بازنشستگی پیش از موعد است اما دستمزد آنها نیز باید تغییر کند.

حقوق مشاغل سخت افزایش می یابد

وی در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در خصوص اصلاح آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور مصوب یکصد و چهارمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: بحث بر سر این است. این واقعیت است که ما باید برخی از مسائل را حل کنیم. ما نمی توانیم آن را حل کنیم و با نوشتن آیین نامه هم مشکل حل نمی شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به جان باختن کارگران معدن طبس افزود: این قربانیان قربانی یک سیستم ناکارآمد هستند که این ناکارآمدی با نوشتن آیین نامه حل نمی شود.

وی تصریح کرد: آیین نامه معدن بسیار خوب نوشته شده بود اما امکان اجرای آن وجود ندارد. در مورد مقررات مشاغل صعب العبور و زیان آور نیز چنین است که امکان اجرای آیین نامه وجود ندارد و اگر اجرا نمی شود به این دلیل است که تاکید کرده ایم تمامی تجهیزات و ماشین آلات معدنی کشور باید دارای استاندارد باشند. .

وزیر کار افزود: از سال ۱۳۹۵ و پس از حادثه معدن یورت، ۴ وزیر تعاون برای تعریف این استانداردها نامه نگاری کردند. برای تعریف این موضوع دانش محدود است، آزمایشگاه مرجعی در این زمینه وجود ندارد و ماشین آلات و تجهیزات موجود در معادن کشور از نظر ما، سازمان استاندارد و وزارت ایمنی فاقد ایمنی هستند.

میدری گفت: اگر در آیین نامه بنویسم باید استانداردها رعایت شود اما رعایت نمی شود. زیرا اقتصاد معدنی کوچک است. ما شرکت هایی که باید دانش فنی و سایر شرایط لازم برای ایجاد استاندارد را داشته باشند، نداریم. بنابراین، مسائل بسیار پیچیده است.

وی افزود: در یک هفته گذشته در جلسات مختلف بحث شده که چگونه می توانیم از این حلقه بسته خارج شویم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: مقررات مشاغل سخت و زیان آور نیز به همین منوال است. اولاً به ضرر کارگر و کارفرما سخت و مضر است و از نظر مالی هزینه سنگینی برای سازمان تامین اجتماعی و دولت است. دارد

میدری بیان کرد: بر اساس برآوردی که سازمان تامین اجتماعی انجام داده، این بار مالی بر دوش سازمان است، بنابراین هر جا که بتوان شرایط سخت و زیان آور مشاغل را تغییر داد، همکاری می کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۸۵۰ هزار بازنشسته مشاغل سخت و زیان آور داریم گفت: این تعداد در حال افزایش است. اراده وزارت کار این است که کارگران کمتری در شرایط بد و سخت کار کنند. تنها امتیازی که می توانیم به کارگران ارائه دهیم بازنشستگی پیش از موعد است. اما سخت و زیان آور این است که حقوق باید تغییر کند و طرح طبقه بندی مشاغل تغییر کند.

میدری گفت: برای مشاغل سخت و زیان آور باید طبقه بندی مشاغل انجام شود در غیر این صورت مشکل حل نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا