ترندهای روز

روز جهانی قهوه و راهنمای فرهنگی کافئین‌دار؛ اسپرسو با چه فیلم، سریال و آهنگی بیشتر می‌چسبد؟

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

یورو نیوز: اولین روز ماه اکتبر (امروز) به عنوان روز جهانی قهوه نامگذاری شده است. نوشیدنی محبوبی که شروع بسیاری از روزها را پر انرژی می کند و بسیاری از غم های روزانه را از بین می برد. اما قهوه بعد از دیدن کدام فیلم و سریال و گوش دادن به کدام موسیقی بیشتر می چسبد؟

امسال، سازمان بین المللی قهوه (ICO) از دوستداران قهوه می خواهد: “در روز جهانی قهوه در سال ۲۰۲۴، با یک فنجان قهوه به ما بپیوندید تا قدرت همکاری را جشن بگیرید و به همه بگویید که قهوه برای شما در سفر مشترکمان چه معنایی دارد.” معنایی دارد.»

به همین مناسبت، یورونیوز راهنمای فرهنگ کافئین دار تهیه کرده است، راهنمایی که به شما کمک می کند لذت بیشتری را هنگام نوشیدن قهوه تجربه کنید.

بهترین آهنگ برای گوش دادن با قهوه: سیگار و قهوه از اوتیس ردینگ

این آهنگ توسط خواننده فقید سول آمریکایی اوتیس ردینگ در سال ۱۹۶۶ منتشر شد. آهنگ آن به ما یادآوری می کند که چگونه از ساده ترین چیزها در زندگی خود لذت ببریم.

اینطور شروع می شود: «صبح زود است/حدود یک ربع به سه/من اینجا نشسته ام و با بچه ام صحبت می کنم/سیگار می کشم و قهوه می نوشم».

ترانه اینگونه به پایان می رسد: “و من تو را دارم/و تو مرا داری/و ما همدیگر را خواهیم داشت/ما چیزی جز خوشبختی نمی خواهیم/ما چیزی جز خوشبختی نمی خواهیم/چیزی جز خوشبختی”

بهترین آهنگ برای گوش دادن با قهوه: اسپرسو از سابرینا کارپنتر

آهنگ های قهوه دیگری نیز وجود دارد، از «قهوه سیاه» الا فیتزجرالد تا «یک فنجان قهوه دیگر» باب دیلن. بنابراین، افق میهن دوم متعدد و دشوار بود. اما با توجه به اینکه افق میهن اول ما یک اثر کلاسیک دهه ۶۰ بود، به این فکر افتادیم که برای پیشنهاد دوم اثر جدیدی افق میهن کنیم.

از این رو به سراغ «اسپرسو» اثر سابرینا کارپنتر، خواننده پاپ آمریکایی رفتیم که یکی از پرحرف‌ترین آثار منتشر شده از او در سال ۲۰۲۴ بود.

بهترین فیلم برای تماشا با قهوه: قهوه و سیگار

قهوه و سیگار محصول سال ۲۰۰۳ به کارگردانی جیم جارموش با بازی روبرتو بنینی، کیت بلانچ، استیون رایت، ایگی پاپ و جوی لی است.

این فیلم شاعرانه ۱۱ داستان کوتاه را روایت می کند که نقطه مشترک همه آنها قهوه و سیگار است. مجموعه‌ای از کمدی‌های سیاه و سفید که غوطه‌ور شدن در مشغله‌های فکری، لذت‌ها و عادت‌های روزمره زندگی را به تصویر می‌کشد.

بهترین سریال برای تماشا با قهوه: Twin Peaks

هر بار که فیلم دیوید لینچ را تماشا کنید، متوجه خواهید شد که غذا اهمیت نمادینی در آن دارد. اما در هیچ یک از آنها به اندازه سریال تلویزیونی اصلی او، Twin Peaks مشهود نیست.

در Twin Peaks، غذا و قهوه ارتباط مستقیمی با فضیلت شخصیت های سریال دارد که در شهر خیالی Twin Peaks اتفاق می افتد و با ورود چندین افسر پلیس برای بررسی پرونده قتلی که در این شهر این سریال دارای سه فصل و در مجموع ۴۸ قسمت است.

بهترین کتاب برای خواندن در هنگام نوشیدن قهوه: قبل از اینکه قهوه سرد شود نوشته توشیکازو کاواگوچی

این رمان که در سال ۲۰۱۵ توسط نویسنده ژاپنی توشیکازو کاواگوچی نوشته شده است، داستان کافه ای در توکیو به نام Funiculi Funicula را روایت می کند که به مشتریان خود اجازه می دهد در زمان سفر کنند و با مردم گذشته و آینده ارتباط برقرار کنند. . آنها می توانند این کار را با نشستن روی یک صندلی مخصوص در کافه و فقط برای مدت زمان نوشیدن یک فنجان قهوه انجام دهند.

آنها باید قبل از سرد شدن قهوه‌شان به زمان حال برگردند. این رمان زیبا و شاعرانه پیامی ساده اما روشن دارد: «گذشته گذشته است، اما در آینده هر چیزی ممکن است».

روز جهانی قهوه مبارک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا