فناوری

بالاترین رنج پوشش 4G کشور در اختیار همراه اول است

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

نگاهی به آخرین گزارش های سازمان راهبری ICT نشان می دهد که Companion Aal در ایجاد پوشش سراسری ۴G با بالاترین میزان موفقیت در برقراری ارتباط این نسل از فناوری شبکه در کشور مقام اول را دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی موبایل اول، نگاهی به آخرین گزارش های سازمان راهبری فناوری اطلاعات و ارتباطات نشان می دهد که همراه اول در ایجاد پوشش ۴G در سراسر کشور با بالاترین میزان موفقیت در ارتباط با این نسل از فناوری شبکه در کشور

در عصری که مقوله «اتصال» و «دسترسی» به عناصر حیاتی زندگی بشر تبدیل شده است، نظارت بر کیفیت ارائه خدمات بیش از پیش اهمیت یافته است و وظیفه نظارت بر آن در کشور ما بر عهده وزارتخانه است. ارتباطات و سیستم نوآورانه پیشگام آن “NetSage Plus”. است

این سامانه جامع کیفیت و وضعیت دسترسی کاربران خدمات اینترنتی اپراتورهای تلفن همراه را می سنجد تا کاربران اینترنت تلفن همراه کیفیت و دسترسی لازم را دریافت کنند.

در جدیدترین گزارش این سامانه، شاخص های عملکردی «پوشش جمعیت شهری»، «سرعت دسترسی کاربران به اینترنت» و «تعداد سایت های ۵G» سه اپراتور اصلی تلفن همراه کشور مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.

در شاخص «پوشش جمعیت شهری ۴G» وضعیت تلفن همراه اول ۹۵.۸ درصد، ایرانسل ۹۴.۱ درصد و رایتل ۵۵.۲۳ درصد در نیمه دوم است. شهریور ۱۴۰۳ گزارش شده است.

این در حالی است که بر اساس گزارش فصلی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات، که به صورت دوره ای منتشر می شود، ۵۲ درصد از سایت های فعال شبکه ۴G کشور متعلق به همراه اول، ۴۰ درصد متعلق به ایرانسل و ۸ درصد متعلق به رایتل بوده است.

همچنین میزان استقرار موفقیت آمیز سرویس دیتای ۴G به ترتیب در اختیار مشترکان همراه اول، ایرانسل و رایتل قرار دارد و برای همراه اول ۵۳ درصد، ایرانسل ۴۳ درصد و رایتل ۴ درصد «سهم بازار» به ارمغان آورده است. در زمینه مشترکین پهنای باند تلفن همراه.

در تعداد سایت های فعال ۵G، تنها همراه اول و ایرانسل این نسل از فناوری را به ترتیب با تعداد ۱۱۰۹ و ۱۱۱۵ سایت توسعه داده اند.

این سامانه که با هدف تنظیم بازار رقابتی شکل گرفته و با هدف بهبود نقاط ضعف ارتباطی اپراتورها و رساندن سیگنال یکپارچه به کاربران در سطح کشور به همراه آمار مربوط به گزارش های دوره ای (سه ماهه) سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، راهگشاست. اپراتورهای ارتباطی معیاری برای خواسته های مردم خواهند بود.

بر اساس گزارش رگولاتوری بهار ۱۴۰۳، پوشش همراه اول در ۴۴۹۱۸ روستا، ایرانسل در ۱۹۳۱۲ و رایتل در سال ۹۴۲ ایجاد شده است.

در عصری که اتصال دیجیتال زیربنای هر جنبه ای از زندگی است، داشتن یک اتصال اینترنتی قابل اعتماد و با کیفیت بسیار مهم است و به کاربران امکان می دهد در اقتصاد دیجیتال مشارکت کنند.

به عنوان مثال؛ برای دانش آموزان، این به معنای دسترسی بدون وقفه به منابع یادگیری آنلاین است.

بنابراین میزان پوشش جامع یکی دیگر از شاخص هایی است که می توان از آن برای درک عملکرد پوشش بین شهری استفاده کرد; شرکت اول تاکنون ۸۲ هزار و ۸۳۰ کیلومتر، ایرانسل ۶۴ هزار و ۳۵۰ کیلومتر و رایتل ۲۷ هزار و ۵۶۳ کیلومتر از جاده های کشور را طی کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا