فناوری

افت شدید ارزش ایکس؛ شبکه اجتماعی ایلان ماسک حالا ظاهراً کمتر از ۱۰ میلیارد دلار می‌ارزد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

ایلان ماسک در سال ۲۰۲۲ حدود ۴۴ میلیارد دلار برای خرید توییتر یا X فعلی هزینه کرد، اما آخرین بررسی ها نشان می دهد که ارزش این پلتفرم به زیر ۱۰ میلیارد دلار رسیده است.

Fidelity که یکی از شرکای ایلان ماسک برای خرید توییتر بود، در گزارش مالی اخیر خود به کاهش ارزش شرکت X پرداخته است. Fidelity، از طریق یکی از شرکت های تابعه خود، حدود ۱۹.۶۶ میلیارد دلار در X سرمایه گذاری کرد و یکی از بزرگترین سرمایه گذاران آن است. بر اساس برآوردهای این شرکت ارزش این سرمایه گذاری با کاهش ۷۸ درصدی به ۱۹/۴ میلیارد دلار رسیده است.

سقوط آزاد ارزش X و نارضایتی سرمایه گذاران

در اوایل ماه گذشته، لیستی از سرمایه گذاران X منتشر شد که نشان می داد چه کسی یا چه موسساتی به ایلان ماسک برای خرید این پلتفرم کمک کرده اند. آمارها نشان می دهد که ارزش این سرمایه گذاری ها در حال حاضر به پایین ترین حد خود رسیده است که قطعا خبر بدی برای سرمایه گذاران است. پیش از این، بانک هایی که برای خرید توییتر به ایلان ماسک وام داده بودند، این تصمیم را بدترین معامله مالی از زمان رکود اقتصادی سال ۲۰۰۸ می دانستند.

بر اساس آخرین برآوردها، ارزش شرکت X در حال حاضر ۹.۴ میلیارد دلار است که تفاوت قابل توجهی با ۴۴ میلیارد دلاری که ایلان ماسک پرداخت کرده است. ارزش این شرکت از سال ۲۰۲۲ به شدت کاهش یافته است.

از سال ۲۰۲۲ که ایلان ماسک توییتر را خرید، این شرکت با حاشیه های زیادی دست و پنجه نرم کرده است. سیاست‌های جدید ماسک باعث شد بسیاری از تبلیغ‌کنندگان از خرید تبلیغات در این پلتفرم خودداری کنند که ضربه بزرگی به جریان درآمد آن وارد کرد. همچنین بررسی های اخیر نشان می دهد که اعتماد عمومی به پلتفرم X در بین مردم آمریکا به پایین ترین حد ممکن رسیده است و X برای جلب اعتماد عمومی با موانع جدی مواجه است.

آخرین حاشیه ای که X را آزار داد، مسدود شدن آن در برزیل بود. البته او اخیرا با پرداخت جریمه هایی در مسیر گرفتن مجوز فعالیت مجدد در برزیل بوده است.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا