فرهنگ و هنر

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / رهایی بازار سرمایه از تنش‌های سیاسی


افق میهن –

بازار سرمایه در چهارمین روز هفته مانند سه روز کاری گذشته منفی بود. به طوری که شاخص کل با کاهش ۸۲۲۲ واحدی به رقم دو میلیون و ۱۲۳ هزار واحد رسید.

بازار سهام در دهمین روز از اولین ماه پاییز کاهش یافت. این در حالی است که این بازار از ۵ شهریور تا پایان هفته گذشته اغلب صعودی بود. به نظر می رسد ریسک های سیستماتیک و متغیرهای سیاسی اثر کاهشی بر بازار سهام داشته اند. در عین حال سازمان بورس دامنه نوسانات را از سه درصد به مثبت و منفی یک درصد کاهش داد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران روز سه شنبه با افت ۸۲۲۲ واحدی روی عدد ۲.۱۲۳.۴۸۳ واحد قرار گرفت.

شاخص هم وزن نیز با افت ۹۵۳ واحدی به ۷۰۱ هزار و ۸۸۰ واحد رسید.

امروز ۱۰۷ هزار معامله به ارزش ۴۰۷۳ میلیارد تومان در بورس انجام شد.

فملی، فولاد و فارس از جمله نمادهای تاثیرگذار بر شاخص بورس بودند که همگی قرمز شدند. همچنین می توان از وپارس، فولاد و بترانس به عنوان نمادهای پرمعامله نام برد.

روز دهم مهر شاخص ۱۴۰۳ فرابورس ایران نیز با ۲۲ واحد کاهش به ۲۲ هزار و ۱۸۰ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس امروز ۶۲ هزار و ارزش آن ۱۵ هزار میلیارد تومان بود.

این انتخاب بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشت اما فاذر و سامان تاثیر منفی داشتند. نمادهای فاذر، کرومیت و آردین از جمله نمادهای پرمعامله بودند.

بنا به اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار و پیرو تشکیل جلسه هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در ساعات اولیه بامداد روز شنبه مورخه ۱۴۰۳، بر اساس بند ۱۱ مقرر گردید. ماده ۷ قانون بازار اوراق بهادار با هدف حفظ حقوق سهامداران و جلوگیری از نفوذ احساسات. بر اساس روند بازار، دامنه نوسان کلیه نمادهای سهام و حق تقدم سهام و صندوق های سهامی و مختلط قابل معامله در بازارهای بورس و فرابورس باید به مثبت و منفی یک درصد محدود شود.

قفل شدن صف های فروش در تابلوی معاملات اجازه نفس کشیدن نمادهای معاملاتی در تالار شیشه ای را نمی داد. به طوری که ارزش معاملات حتی به زیر سطح ۱۸۰۰ میلیارد تومان هم رفت و سهامداران عملا با بازار بسته مواجه شدند.

پیش بینی بازار سهام فردا چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

بازار سرمایه بار دیگر در چنگال تنش های سیاسی و ژئوپلیتیکی در خاورمیانه گرفتار شده است. رفتار معاملاتی بازیگران این بازار نشان می دهد که سهامداران در بلاتکلیفی به سر می برند. با وجود این، برآورد اخبار و تحولات شاخص خوبی برای مدیریت و کنترل تنش است.

بر این اساس، ترس اصلی فعالان بازار، یعنی درگیری مستقیم، به تدریج در حال از بین رفتن است. در این میان دامنه محدود یک درصدی به رکود بازار دامن زده است. محدودیت دامنه نوسان تصمیمی بود که مورد استقبال کارشناسان قرار گرفت. در حال حاضر بازگشت بازار تنها زمانی امکان پذیر است که حجم بازار افزایش یابد و بخشی از هیجان آن تخلیه شود.

بنابراین، با تداوم محدودیت دامنه نوسانات در آخرین روز بازار در هفته معاملاتی جاری، در پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳، ما می توانیم ادامه روند امروز را تصور کنیم.




آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه رای موافق و رای مخالف

ارسال برای دیگران:

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا