اقتصاد جهان

قیمت نفت امروز 1403/07/11|افزایش قیمت نفت به مرز 75دلار

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه افزایش یافت. دلیل این امر ترس از تبدیل درگیری در خاورمیانه به جنگی گسترده و مختل شدن عرضه نفت در این منطقه بزرگ تولیدکننده پس از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار معادل ۱.۳۶ درصد افزایش به ۷۴ دلار و ۵۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱.۳۹ درصد افزایش به ۷۰ و ۸۰ سنت، ۹۷ سنت معامله شد.
هر دو شاخص نفت در معاملات روز سه شنبه بیش از ۵ درصد رشد کردند.
به گزارش رسانه های رژیم صهیونیستی، ایران روز سه شنبه در تلافی حملات این رژیم به حزب الله لبنان بیش از ۱۸۰ موشک بالستیک به سمت سرزمین های اشغالی شلیک کرد.
ایران یکی از اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان در منطقه است.
تحلیلگران بر این باورند که درگیری مستقیم ایران به عنوان یکی از اعضای اوپک، چشم انداز اختلال در عرضه نفت را افزایش می دهد.
تولید نفت ایران در ماه اوت به ۳.۷ میلیون بشکه در روز افزایش یافت. این بالاترین مقدار در ۶ سال گذشته است.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی وعده داد که حمله موشکی ایران را تلافی خواهد کرد و تهران نیز اعلام کرد که هرگونه اقدام این رژیم با حملات گسترده تری مواجه خواهد شد.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا حمایت کامل خود را از رژیم صهیونیستی که متحد دیرینه وی است اعلام کرد و شورای امنیت سازمان ملل نیز امروز در خاورمیانه نشستی برگزار می کند.
کاپیتال اکونومیکس در یادداشتی نوشت: افزایش درگیری با ایران خطر ورود آمریکا به جنگ را افزایش می دهد. ایران ۴ درصد از تولید نفت جهان را در اختیار دارد، اما سوال اینجاست که اگر عرضه نفت ایران کاهش یابد، آیا عربستان تولید خود را افزایش خواهد داد؟
هیئتی متشکل از وزرای کشورهای عضو اوپک و متحدان آنها در ائتلاف اوپک پلاس امروز برای بررسی شرایط بازار ملاقات خواهند کرد، اما هیچ تغییری در سیاست تولید این گروه انتظار نمی رود. اوپک پلاس تولید خود را ۱۸۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد داد.
بر اساس گزارش موسسه نفت خام آمریکا، ذخایر نفت خام و میعانات گازی این کشور در هفته گذشته کاهش یافت، اما ذخایر بنزین این کشور افزایش یافت.
انتهای پیام/۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا