ترندهای روز

ماجرای تجاوز محمد الفاید، پدر معشوقه دایانا به ۴۰ زن انگلیسی

محمد الفاید یک تاجر انگلیسی مصری الاصل است که با جمال خاشقجی، روزنامه نگاری که چند سال پیش در سفارت عربستان در ترکیه به قتل رسید، خویشاوندی دارد.

شغل محمد الفاید متجاوز به زنان انگلیسی چه بود؟

محمد الفاید یکی از بزرگترین تاجران انگلستان بود که علاوه بر تجارت، مالک هتل ریتز پاریس، مالک ۷۵ راکفلر پلازا، مالک باشگاه فوتبال فولام و مالک سابق شرکت هارودز نیز می باشد. . اگرچه محمد الفاید به دلیل درگیری با خانواده سلطنتی بریتانیا و شخص پادشاه انگلیس شناخته می شود، اما تعداد تجاوزهایی که او به دختران کارمندانش انجام داده نیز باعث شهرت او شده است.

حمله در ارتفاع ۳۰۰۰۰ پا

جری مک دونالد، کارمند سابق هواپیمای شخصی تاجر مشهور مصری محمد الفاید، فاش کرد که در ارتفاع ۳۰۰۰۰ پایی در حالی که محافظان امنیتی در آنجا ایستاده بودند مورد تجاوز جنسی قرار گرفت.

جری در مصاحبه ای اختصاصی با روزنامه انگلیسی دیلی میل، هویت خود را فاش کرد و گفت که در سال ۲۰۰۷ توسط صاحب هواپیما مورد تجاوز وحشتناکی قرار گرفت. او که در آن زمان ۲۸ سال داشت، از لحظات ترس و وحشت خود صحبت کرد. تجربه کار در هواپیمای شخصی محمد الفاید.

جری گفت: «این یک موقعیت بسیار ترسناک برای من بود زیرا شما نمی توانید از هواپیمای شخصی او فرار کنید.

او جزئیات این حادثه را که در فوریه ۲۰۰۷ در جریان پرواز از لندن به پاریس رخ داد، بیان کرد و گفت که الفاید پس از اظهار نظر نامناسب در مورد لباس هایش، او را لمس کرد.

جری تایید کرد که رفتار الفاید مرتباً تکرار می شد و به بهانه کار او را از بقیه خدمه دور نگه می داشت.

جری محافظان امنیتی را افرادی ترسناک توصیف کرد که بخشی از محافظان الفاید بودند و هیچ نشانی از دخالت در ماجرا نداشتند.

پس از این حادثه، جری سعی کرد با یکی از همکارانش صحبت کند، اما با پاسخ مواجه شد: «این چیزها بخشی از کار است». جری می گوید که خلبان از رفتار این دختران آگاه بوده است.

در یک مورد، الفاید سعی کرد او را ببوسد و در آغوش بگیرد، اما جری به شدت مقاومت کرد که باعث عصبانیت الفاید شد و او به جری توهین کرد و تهدید کرد که کار آینده او را به خطر می اندازد.

جری پس از مدت ها تحمل فشار، با او تماس تلفنی دریافت کرد که از کارش اخراج شد و در همین لحظه بود که متوجه شد باید این محیط را ترک کند.

جری ۱۵ سال دیگر در هوانوردی خصوصی کار کرد اما هرگز تجربه مشابهی نداشت.

پس از اظهارات جری، ۵ زن آل فاید را به تجاوز جنسی متهم کرده اند و بیش از ۱۵ زن دیگر نیز اتهامات مشابهی را در مورد تجاوز جنسی در دفتر وی در لندن و هتل ریتز مطرح کرده اند.

محمد آل فاید

از لمس جسد تا اتهامات تجاوز جنسی به محمد الفاید

اتهامات علیه الفاید تجاوز جنسی در درجات مختلف از لمس نامناسب تا تجاوز جنسی است. پس از اتهامات برخی از کارمندان وی در شرکت هواپیمایی، زنان جوان دیگری که در فروشگاه و هتل وی مشغول به کار بودند نیز اتهامات مشابهی را علیه الفاید مطرح کردند.

اگرچه برخی معتقدند که این اتهامات در واقع سیاسی است و پادشاه انگلیس قصد دارد نام کسی را که مدت هاست پادشاه را به قتل سیاسی متهم می کند از بین ببرد، اما یک وکیل انگلیسی می گوید این اتهامات با اسنادی همراه است که نشان می دهد وضعیت وخیم است. .

بروس دراموند، وکیل زنان قربانی در انگلیس، گفت: “من فکر می کنم، بر اساس اطلاعاتی که ما داریم، این بدترین مورد استثمار شرکتی از زنان جوان است که جهان تا به حال دیده است.” به نظر ما، جدی تر از جفری اپستاین است، زیرا فرصت طلبانه نبود، برنامه ریزی شده بود.

اتهامات الفاید شامل پنهان کاری، تهدید، اعمال جنسی وحشتناک، تجاوز جنسی اجباری، حبس و قاچاق بود. برخی از زنان گفتند که حامل مواد مخدر هستند. آنها بسیار آسیب دیده اند.

من سوفیا ۵۶ ساله را در خانه اش در استافوردشایر ملاقات می کنم. این روایت او بود که برای اولین بار جرقه تحقیق در مورد رفتار الفاید را برانگیخت و مستقیماً به مستند بی‌بی‌سی منتهی شد که او را هنگام پخش افشا کرد.

سوفیا که به طور خصوصی در کانتربری تحصیل کرده بود، در سال ۱۹۸۸، یک ماه پس از ۲۰ سالگی، شاگردی هارودز را شروع کرد. کارکنان به من گفتند: “رئیس می خواهد تو را در دفترش ببیند” و من به آنجا رفتم.

بلافاصله پس از “مصاحبه” الفاید با سوفیا، او اصرار کرد که او مستقیماً برای او کار کند.

اندکی بعد، حملات آغاز شد. از من خواست به دفترش بروم و در را بست. همیشه چهار نگهبان همراهش بود. دو نفر بیرون می ایستادند و دو نفر به اداره امنیتی می رفتند تا هر حرکتی را روی دوربین ها زیر نظر بگیرند.»

او مدام سعی می کرد مرا ببوسد و اعضای بدنم را بگیرد. او این عادت بد را داشت… وقتی کسی در اتاق نبود به اندازه کافی بد بود، اما زمانی که افراد دیگر در اتاق بودند بیش از یک بار این کار را انجام داد. جوری خندیدند که انگار یک شوخی خنده دار است. اما این تحقیرکننده و آزاردهنده بود.»

سوفیا توضیح می دهد که چگونه محمد الفاید کارمندان زن خود را کنترل می کرد.

سوفیا حمله دیگری توسط الفاید در هارودز را توصیف کرد. او به من حمله کرد و… بچه های امنیتی درست بیرون ایستاده بودند. درمانده بودم. او به دختران انگلیسی خوش صحبت، مخصوصاً بلوندها علاقه داشت. من به عنوان یک سبزه در آن زمان عجیب بودم.

زنان می گویند که در اطراف الفید نیز هوای تهدید وجود داشت. جان مک نامارا، رئیس سابق Met، رئیس امنیت او بود.

بهترین روزها در هارودز زمانی بود که او آنجا نبود، اما این معمولاً به این دلیل بود که او دختران دیگر را به سفر می برد.

ما نتوانستیم او را به HR گزارش کنیم زیرا او کل منابع انسانی را کنترل می کرد. اگر دختری بلوند در مغازه توجه او را جلب می کرد، از او می خواست که آنها را ببیند. دختران گاهی اوقات بسیار جوان بودند، حتی در سن ۱۶ سالگی. آنها اوقات بسیار بدی داشتند. هر روز سر کار می رفتیم تا اذیت شویم.

لیندزی میسون، ۵۵ ساله، یک سال پس از سوفیا توسط هارودز استخدام شد. «سال ۱۹۸۹ بود، من ۲۰ ساله بودم و شغل معتبری داشتم که در کتاب‌های ساتبی کار می‌کردم و لیندزی میسون، که اکنون ۵۵ سال دارد، در سال ۱۹۸۹ توسط هارودز استخدام شد و باید توسط یک پزشک مرد معاینه می‌شد.

گفته می شود برخی از حملات الفاید در خانه او در پارک لین و همچنین در پاریس رخ داده است. لیندسی یک حمله را به یاد می آورد: “او بسیار زور بود و سعی کرد به من تجاوز کند.” وحشیانه بود.

به خانه اش رفتم. به نظر حرمسرا بود و زنان زیبا و پر زرق و برق مشغول آرایش و آرایش بودند. او مرا به دفترش فراخواند و یک پاکت پول نقد به من داد.

چند هفته بعد به من گفتند که به پاریس می روم. من از هارودز به نورثولت سوار شدم تا سوار جت شخصی محمد بشوم.

دختر دیگری بود که قبلاً او را ندیده بودم. او از من جوانتر به نظر می رسید. من و او در پرواز مشروب زیادی خوردیم.

برائت از فروشگاه هارودس توسط محمد الفاید

در بیانیه هارودز آمده است: “ما کاملاً از اتهامات سوء استفاده علیه محمد الفاید وحشت زده ایم. این اقدامات فردی بود که قصد سوء استفاده از قدرت خود را در هر کجا که بود داشت و ما قویا آنها را محکوم می کنیم.”

هارودز امروزی سازمانی بسیار متفاوت با سازمانی است که بین سال‌های ۱۹۸۵ و ۲۰۱۰ تحت مالکیت و کنترل آن بود و به دنبال این است که رفاه کارکنان خود را در مرکز هر کاری قرار دهیم.

مرگ محمد الفاید

محمد الفاید در ۲۷ ژانویه ۱۹۲۹ در رشدی، اسکندریه، مصر به دنیا آمد. آل فاید پنج خواهر و برادر داشت: علی، اشرف، صلاح، صعده و صفیه. همسر اول او سمیرا خاشقجی، نویسنده و روزنامه نگار سعودی و خواهر عدنان خاشقجی، پسر محمد خاشقجی و عمه جمال خاشقجی بود.

محمد الفاید دو سال پس از ازدواج با سمیرا از او جدا شد. او با هاینی واتن ازدواج کرد. محمد الفاید دارای پنج فرزند است که مشهورترین آنها دودی الفاید دوست پسر دایانا، شاهزاده خانم انگلستان است. او مادر ولیعهد انگلستان است.

محمد الفاید در سال ۲۰۲۳ در سن ۹۴ سالگی درگذشت و تا زمان مرگش در برابر اتهامات وارده سکوت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا