فناوری

پاول دورف: تلگرام از سال ۲۰۱۸ می‌توانسته در اکثر کشور‌ها اطلاعات مجرمان را به دولت‌ها بدهد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

دیجیاتو: به گفته پل دورف، سیاست ارائه اطلاعات در مورد مجرمان خطرناک به مقامات دولتی سال هاست که برقرار است.

پاول دورف، مدیرعامل تلگرام حدود یک هفته پیش در پستی گفته بود که این پیام رسان در شرایط خاصی اطلاعاتی در مورد مجرمان در اختیار دولت ها قرار می دهد. حال وی در پستی جدید به توضیح بیشتر این موضوع پرداخته است. دورف می گوید که این رویه از مدت ها قبل آغاز شده است و از سال ۲۰۱۸ تلگرام توانسته است اطلاعاتی در مورد مجرمان در اکثر کشورها در اختیار دولت ها قرار دهد.

طبق پست پاول دورف در تلگرام، تلگرام از سال ۲۰۱۸ بر اساس سیاست حفظ حریم خصوصی خود در اکثر کشورها، توانسته است آدرس IP و شماره تلفن مجرمان را به مقامات دولتی بدهد. به عبارت دیگر، هر زمان که تلگرام از طریق خطوط ارتباطی تعیین شده خود، درخواست قانونی قانونی دریافت می کرد، آدرس IP و شماره تلفن مجرمان خطرناک را ارسال می کرد و این روند مدت ها قبل از هفته گذشته آغاز شده بود.

پل دورف می گوید ربات @Transparency تعداد درخواست های پردازش شده برای داده های کاربر را نشان می دهد. به عنوان مثال، در برزیل، ۷۵ درخواست حقوقی در سه ماهه اول (ژانویه تا مارس) سال جاری، ۶۳ درخواست در سه ماهه دوم و ۶۵ درخواست در سه ماهه سوم بررسی شده است. در هند که بیشترین تعداد درخواست را داشت، در سه ماهه اول به ۲۴۶۱ درخواست، در سه ماهه دوم به ۲۱۵۱ و در سه ماهه سوم به ۲۳۸۰ درخواست رسیدگی شد.

همچنین پاول دورف می‌گوید که در اروپا، تعداد درخواست‌های قانونی معتبر دریافتی در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴ افزایش یافته است. این افزایش به این دلیل است که مقامات اتحادیه اروپا شروع به استفاده از خط ارتباطی صحیح برای ارسال درخواست های خود کرده اند. اطلاعات این کانال ارتباطی از اوایل سال ۲۰۲۴ در سایت تلگرام در دسترس عموم قرار گرفته است.

پاول دورف می گوید که تلگرام از هفته گذشته سیاست حفظ حریم خصوصی خود را در کشورهای مختلف ساده و یکپارچه کرده است تا سردرگمی را کاهش دهد. مدیر عامل تلگرام می گوید این پیام رسان همواره سعی کرده قوانین داخلی هر کشور را رعایت کند. البته تا زمانی که این قوانین با ارزش های آزادی و حریم خصوصی در تضاد نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا