ترندهای روز

شرایط جدید فروش طلا اعلام شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

اتحادیه طلا ضمن اعلام شرایط فروش طلا اعلام کرد: اتحادیه صنف در هنگام فروش مصنوعات طلا و طلای مذاب به ویژه به مبالغ بالای ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال موظف به احراز هویت خریدار، مشاهده اصل و بایگانی عکس می باشد. حداقل مدت کارت ملی ۵ سال می باشد.

شرایط جدید فروش طلا اعلام شد

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران در نامه ای خطاب به فعالان این صنف اعلام کرد: هنگام فروش طلا، جواهر، مسقط و طلای مذاب به ویژه در مبالغ بالای ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال، یک اتحادیه صنفی برای تایید الزامی است هویت خریدار دیدن اصل و آرشیو تصویر کارت ملی به مدت حداقل ۵ سال می باشد.

در این نامه با تاکید بر اینکه تمامی فعالان این صنف تنها با اخذ جواز کسب معتبر و فعالیت بر اساس ضوابط و مقررات صنفی مجاز به فعالیت هستند؛ آمده است:

۱- کلیه فعالان این صنف تنها با اخذ جواز کسب معتبر و فعالیت بر اساس ضوابط و مقررات صنفی مجاز به فعالیت می باشند.

۲- فعالیت اعضای صنف فقط در رشته مندرج در پروانه کسب مجاز بوده و فعالیت در رشته هایی غیر از پروانه کسب تخلف محسوب می شود.

۳- واحدهای صنفی موظف به صدور فاکتور رسمی معتبر می باشند که شامل شماره و تاریخ، نام، آدرس و شماره تماس اتحادیه، نام خریدار، توضیحات کالا شامل سایز، وزن دقیق، تعداد، قیمت می باشد. و کل فاکتور مهر و امضای مدیر اتحادیه درج شده است.

۴- هنگام خرید زیورآلات از مشتری دقت کنید که فاکتور به نام فروشنده باشد و کارت ملی مشتری برای احراز هویت قابل مشاهده باشد. همچنین در هنگام فروش مصنوعات طلا و طلای مذاب مخصوصاً به مبلغ بیش از ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال، واحد صنفی موظف است هویت خریدار را احراز و اصل آن را مشاهده و تصویر کارت ملی را حداقل به مدت ۵ سال بایگانی کند.

۵- با توجه به افزایش عرضه سکه های تقلبی و غیربانکی ضمن توجه ویژه همکاران به این امر، در صورت عرضه سکه های تقلبی و غیربانکی مسئولیت فروش آن بر عهده اپراتور صنفی می باشد. و پس از گزارش تخلف توسط بازرسان اتحادیه موضوع از طریق واحد بازرسی و نظارت می باشد. اتاق اصناف تهران در حال پیگیری است.

ضمن تشکر و قدردانی از توجه همکاران به موارد فوق، خواهشمند است به مفاد اطلاعیه های صادره از سوی اتحادیه توجه کافی داشته باشید تا ضمن رعایت قانون، کسب و کاری راحت و بی دغدغه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا