اخبار اقتصاد ایران

نیمه دوم سال، خودرو گران‌تر می‌شود؟ :: افق میهن

سوال مشتریان سرنوشت بازار خودرو در نیمه دوم است اما تجربه می گوید بعید است بازار خودرو در شش ماهه دوم نسبت به نیمه اول با افت قیمت مواجه شود.

به گزارش افق میهن، سوال مشتریان سرنوشت بازار خودرو در نیمه دوم است اما تجربه می گوید بعید است بازار خودرو در شش ماهه دوم نسبت به نیمه اول با افت قیمت مواجه شود.

چگونگی کاهش بازار خودرو در شش ماهه دوم سال به عوامل خودرویی و غیرخودرویی بستگی دارد که به نظر می رسد مانند چند سال گذشته تاثیر بیشتری بر عوامل غیرخودرویی داشته باشد.

در حال حاضر اوضاع منطقه به دلیل رویه ای که اسرائیل در پیش گرفته بسیار ملتهب است و افکار عمومی بیم آن دارند که جنگی گسترده در منطقه رخ دهد و پای ایران به آن کشیده شود. هرچه این تصور قوی‌تر شود، انتظارات تورمی بیشتر می‌شود و در نتیجه قیمت ارز افزایش می‌یابد و این به معنای رشد قیمت در بازار خودرو است.

نکته دیگر، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آبان این است که نتیجه آن می تواند تاثیر مثبت یا منفی بر انتظارات تورمی و قیمت ارز و در نتیجه قیمت خودرو داشته باشد. در این بین البته رشد تولید و عرضه خودروهای داخلی و بهبود واردات نیز می تواند روی منحنی قیمت خودرو تاثیرگذار باشد؛ اما انتظارات و ارز نقش اصلی را ایفا خواهند کرد. بنابراین پیش بینی کلی بازار خودرو در شش ماهه دوم سال افزایشی است.

کریمی سنجری در این خصوص می گوید: بعید به نظر می رسد بازار خودرو در نیمه دوم سال نسبت به نیمه اول سال با افت قیمت مواجه شود. وی تاکید می کند: چشم انداز بازار خودرو در نیمه دوم سال افزایشی است. به گفته وی، بازار خودرو در رکود به سر می برد، چرا که مردم فکر واردات خودروهای فرسوده را دارند و این رکود در نیمه دوم سال به دلیل افزایش قیمت و کاهش قدرت خرید افزایش خواهد یافت. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا