اخبار اقتصاد ایران

اعمال بیش از ۳۶ میلیون كیلوواتساعت انرژی ثبت نشده در بانك اطلاعات مشتركان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از اجرای طرح آزمایش، بازرسی و کنترل بیش از ۳۱ هزار دستگاه اندازه گیری برق برای مصارف عادی و تقاضای استان گیلان از ابتدای سال جاری خبر داد.

افق میهن، مسعود صادقی خمامی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از اجرای آزمایش، بازرسی و کنترل بیش از ۳۱ هزار دستگاه اندازه گیری برق برای مصارف عادی و تقاضا در استان گیلان از ابتدای سال جاری خبر داد. .

صادقی گفت: در بازه زمانی مذکور با تلاش کارکنان شرکت توزیع نیروی برق گیلان و با ظرفیت پیمانکار نزدیک به ۳۱ هزار دستگاه اندازه گیری تست و بازرسی شد که از این تعداد ۴۰۷۹ کنتور معیوب با خطای بیش از ۱۰ دستگاه. درصد کشف و شناسایی شدند. بوده است

وی افزود: از تعداد موارد ذکر شده مربوط به دستکاری کنتور، پس از جمع آوری، اصلاح و معرفی فرد خاطی به مراجع قضایی، برآورد خسارت انجام شد و بر اساس مقررات شرکت توانیر، جریمه نقدی بیش از پیش تعیین شد. بیش از ۲۱ میلیارد ریال برای متخلفان صادر شد. بوده است

مدیر عامل توزیع نیروی برق گیلان خاطرنشان کرد: با مجموع اقدامات مذکور بیش از ۳۶ میلیون کیلووات ساعت انرژی ثبت نشده در بانک اطلاعات مشتریان اعمال شد.

وی ضمن اشاره به اینکه این بازرسی ها از تضییع حقوق سایر مشترکین جلوگیری می کند، افزود: تلاش همکاران برای جلوگیری از این گونه موارد ادامه خواهد داشت.

صادقی تاکید کرد: برنامه شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در خصوص تست، بازرسی و کنترل مضاعف تجهیزات اندازه گیری و نظارت بر مصرف مشترکان امسال برای بیش از ۶۰ هزار مشترک هدف گذاری شده است.

مدیرعامل توزیع نیروی برق گیلان تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون نزدیک به ۹ هزار کنتور هوشمند قابل قطع از راه دور در استان نصب شد که یکی از عوامل موثر در عبور از پیک تابستانی است.

صادقی تصریح کرد: همچنین با تلاش همکاران این شرکت ۴۸ دستگاه ماینینگ غیرمجاز ارز دیجیتال در استان گیلان شناسایی و با هماهنگی نهادهای ذیربط جمع آوری شده است.

وی در پایان گفت: آزمایش و بازرسی انشعابات برق، اجرای طرح آزمایش و بازرسی به منظور شناسایی انشعاب های غیر مجاز، افزایش سطح هوشمندی شبکه با توسعه کنتورهای هوشمند، توسعه کنتورهای مرجع، هوشمندسازی چاه های کشاورزی برای مشارکت در طرح های مدیریت مصرف. و همچنین توسعه نرم افزار اندروید. در زمینه تست و بازرسی تجهیزات اندازه گیری یکی از برنامه های در دست اجرا در سال جاری به منظور ارائه خدمات بهتر به هم استانی های عزیز خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا