فرهنگ و هنر

«ببعی» قهرمان فروش هفته شد/ «زودپز» در آرامش و بدون فروش :: افق میهن

فروش سینمای ایران در هفته اول مهر در عین حال با سرآمد شدن «ببای قهرمان» در هفته اول به ۹۶۰ میلیارد تومان رسید و پیش فروش بلیت «زودپاز» رامبد جوان اقبال چشمگیر نبود.

به گزارش افق میهن به نقل از مهر به نقل از آمار سمفا تا ساعت ۰۲:۱۵ بامداد یکشنبه ۸ مهر; ۱۷ میلیون و ۷۰ هزار و ۴۷۱ نفر در ۴۵۳ هزار و ۳۰۲ اکران که ۴۱ فیلم ایرانی را در سالن های سینما به نمایش می گذارند، آثار را تماشا کرده اند و فروش نزدیک به ۹۶۲ میلیارد و ۴۲۰ میلیون و ۶۲۹ هزار تومان را برای سینمای ایران به ارمغان آورده اند. . به این ترتیب فروش سینمای ایران به ۹۶۲ میلیارد رسید.

فیلم‌های سینمای ایران در هفت روز گذشته در ۱۹ هزار و ۶۴۳ اکران فرصت اکران داشته و ۵۳۱ هزار و ۶۹۹ نفر آن را تماشا کرده‌اند. به این ترتیب در این هفته میزان فروش سینمای ایران معادل ۲۹ میلیارد و ۹۵۵ میلیون و ۷۲ هزار تومان بود که نسبت به هفته قبل ۱۰ میلیارد کاهش فروش را تجربه کرده است.

انیمیشن بابایی قهرمان به کارگردانی حسین صفرزادگان و میثم حسینی که در تاریخ ۴ منتشر شد. مهر در اولین هفته اکران خود شروع کرده است، با فروش بیش از ۵ میلیارد و ۷۰۹ میلیون تومان در صدر جدول فروش قرار گرفته است، این انیمیشن تنها سه روز پس از اکران، رقبایی چون «تگزاس ۳»، «بار رایگان» و «پول و مهمانی» عنوان پرفروش‌ترین فیلم هفته گذشته را از آن خود کرد.

«تگزاس ۳» با ۳۵۵ سالن سینما با بیش از ۹۴ هزار تماشاگر و فروش ۵ میلیارد و ۲۸۳ میلیون تومانی را تجربه کرده است، «تگزاس ۳» این بار صدر جدول را به «بی بای قهرمان» واگذار کرده است. و باید دید که این فیلم دوباره به صدر جدول باز خواهد گشت.

«تگزاس ۳» پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۴۰۳ تا به امروز است که در تاریخ ۸ اکران شد. خرداد به تهیه کنندگی ابراهیم عامریان به عنوان سرپرست پردیس سینمایی هویزه آغاز به کار کرده و با ۵۷۱ سالن سینما ۵۰۸ هزار و ۷۰۵ تماشاگر داشته و بیش از ۲۹۱ میلیارد تومان فروش داشته است.

فیلم سینمایی «مفتبر» به کارگردانی عادل تبریزی که از ۱۵ اکران می شود شهریور آغاز شده است؛ این هفته با اندکی کاهش فروش همچنان در رتبه سوم جدول فروش قرار دارد. ۳ میلیارد و ۷۹۴ میلیون تومان عدد اعلام شده از فروش این فیلم است.

«پول و پارتی» سعید سهیلی که از ۳ مرداد در اکران سینماها بازی نقش آفرینی مدت هاست که از بالای جدول خارج شده و با ۶۵ هزار و ۷۰۵ بیننده و با سیر نزولی در رده چهارم قرار دارد. این فیلم در هفته گذشته حدود ۳ میلیارد و ۵۹۲ میلیون تومان فروش داشته است.

فیلم سینمایی «قیف» به کارگردانی محسن امیریوسوفی که از ۱۵ اکران می شود شهریور این هفته را با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۴۰۲ میلیون تومان آغاز کرده است که با کاهش ۲ میلیاردی در رقم فروش در رده پنجم جدول فروش قرار گرفته است.

«شه سوار» به کارگردانی حسین نمازی از ۲۱ شهریور این فیلم که هفته گذشته در سینماها اکران شده، بیش از ۳۹ هزار نفر تماشا کرده و در هفته سوم اکران به فروش ۲ میلیارد و ۲۸۷ میلیون تومانی دست یافته است که بر این اساس این فیلم در رده ششم قرار گرفته است.

فیلم «قلب رقه» به کارگردانی خیرالله تقیانی که ۲۴ اکران می شود. مرداد با فروش بیش از یک میلیارد و ۶۲۱ میلیون تومان آغاز شده است. مثل هفته گذشته در رده هفتم قرار دارد. این فیلم اکشن جنگی از ابتدای اکران ثبات و فروش خوبی را تجربه کرده است.

«خجالت نکش ۲» که از ۱۶ خرداد بیش از ۲۰ هزار نفر در هفته گذشته ناکشا پاشه را در اکران سینما تماشا کردند و به فروش یک میلیارد و ۸۴ میلیون تومانی دست یافتند.

فیلم سینمایی «شهر گربه ها ۲» به کارگردانی سیدجواد هاشمی که از ۱۵ اکران می شود. شهریور با حضور بیش از ۲۰ هزار مخاطب آغاز شده و فروش ۱.۶۲ میلیاردی را تجربه کرده و در رتبه نهم قرار دارد.

چند صد میلیون بعد از ۹ میلیارد فیلم این هفته

«آغوش باز» به کارگردانی بهروز شعیبی که از ۲۱ آغاز شد شهریور اکران آن در سینماها، هفته گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر از آن تماشا کردند و در سومین هفته اکران به فروش ۶۲۹ میلیون تومانی دست یافت.

«در آغوش درخت» که از ۱۷ مرداد روی اکران سینماها است که هفته گذشته بیش از ۱۱ هزار نفر آن را تماشا کردند و ۵۸۴ میلیون تومان فروخت. این فیلم نیز با یک پله سقوط در جایگاه یازدهم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است.

«ملاقات با شعبده باز» که از ۲۰ اکران می شود تیر با ۲ پله سقوط و فروش ۳۲۴ میلیون تومانی در رده دوازدهم قرار گرفت.

فیلم سینمایی «زودپاز» به کارگردانی رامبدجوان که از ۱۱ اکران می شود مهر این هفته با پیش فروش ۱۹۲ میلیون تومان آغاز می شود.

«یادبود جنوبی» که از ۲۰ اکران می شود تیر با فروش ۱۰۹ میلیون تومانی و کاهش فروش محدود در رده چهاردهم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است.

«روزی روزی آبادان» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ که از ۱۰ آغاز شد مرداد هفته گذشته اکران سینماها را به دست آورده و حدود ۱۰۹ میلیون تومان فروش داشته و با کمی تفاوت با «یادگار جنوب» در رده پانزدهم جدول فروش قرار گرفته است.

اکران های متنوع و فروش چند میلیونی

«مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی در هفت روز گذشته با ۸ سالن فیلم با ۹۵۷ تماشا و فروش ۵۴ میلیون تومانی در رتبه شانزدهم قرار گرفته است.

فیلم سینمایی «لختگی» به کارگردانی کاوه دهقانپور در دومین هفته اکران با فروش حدود ۴۱ میلیون در جایگاه هفدهم جدول قرار دارد.

فیلم سینمایی «کمپین» به کارگردانی شهرام اسدزاده که ۱۵ اکران شد شهریور با فروش حدود ۱۷ میلیونی شروع به کار کرده و یک ماه پس از انتشار در رده هجدهم جدول قرار گرفته است.

فیلم سینمایی «نفرین آرتا» به کارگردانی مجید کریمی که ۴ اکران می شود مهر با فروش حدود ۱۵ میلیونی در هفته اول اکران شروع کرده و در رده نوزدهم قرار دارد.

“ساعت ۶ صبح” از ۳ مرداد هفته گذشته به اکران سینما رفته، به فروش حدود ۹ میلیون تومانی بسنده کرد و در رتبه بیستم قرار گرفت.

«تمساح خونی» که اکران اینترنتی خود را نیز آغاز کرده است، با فروش حدود ۶ میلیون تومان در رتبه بیست و یکم جدول فروش هفتگی قرار دارد.

فیلم سینمایی سودابه به کارگردانی محمدعلی سجادی که ۳۱ اکران شد مرداد شروع کرده است با فروش کمتر از ۵ میلیون تومان در رتبه بیست و دوم قرار دارد.

فیلم سینمایی «آسمان غرب» که به صورت آنلاین نیز عرضه شده است، در هفته ای که گذشت ۱۰۵ نفر تماشا کرده اند و به فروشی معادل ۴ میلیون تومان دست یافته است. به این ترتیب این اثر در رتبه بیست و سوم جدول فروش هفتگی قرار می گیرد.

فیلم سینمایی «خانه شیشه ای» به کارگردانی امیرپورکیان که ۳۱ اکران شد مرداد با یک پله سقوط و فروش حدود ۳ میلیونی شروع کرده و در رده بیست و چهارم قرار دارد.

«سال گربه» در رتبه بیست و پنجم قرار دارد. ۲ میلیون تومان رقم اعلام شده برای فروش فیلم مصطفی تقی زاده در هفت روز گذشته است.

فیلم سینمایی «سفر پرماجرا» به کارگردانی حجت الله سیفی که ۲۳ اکران شد. مرداد آغاز شده و با فروش حدود ۲ میلیون تومانی در رتبه ۲۴ قرار دارد.

فیلم سینمایی «ایلیا؛ در جستجوی قهرمان» به کارگردانی سیدعلی موسوی نژاد با فروش حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در رده بیست و پنجم گیشه قرار گرفته است.

“بوی” که از ۱۶ خرداد گفته می شود این هفته ۲۲ نفر تماشا کردند و هفته گذشته به فروش ۱ میلیون و پانصد هزار تومانی دست یافت و در رتبه بیست و ششم قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا