بانک و بیمه

شاخص گروه بانکی زیر مقاومت اساسی قرار دارد| الان وقت خرید بانکی ها نیست!

هادی بهرامی; بازار: بخش بانکی نقش مهمی در چرخه نقدینگی دارد و یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشور است. بنابراین تحلیل و بررسی شاخص صنعت و سهام مؤسسات آن برای اتخاذ تصمیمات مالی صحیح حائز اهمیت است. ماه گذشته بازار سهام و سهامداران آن اتفاقات عجیبی را تجربه کردند. با استعفای عشقی و روی کار آمدن حجت الله سیدی، وضعیت بازار تقریباً بهتر شد و با افزایش تنش ها در منطقه، اوضاع دوباره به هم ریخت. شاخص صنعت بانکی در ماه گذشته بازدهی مثبت ۱۲ درصدی و هفته گذشته با بازدهی منفی ۲.۵ درصدی را به ثبت رساند.

ارزش بازار بخش بانکی در بورس ۴۵۵ میلیارد تومان و ارزش معاملات ۲۰۰ میلیارد تومان است. بیشترین ارزش بازار این صنعت با ۵۰۳ میلیارد تومان به عنوان سقف طی یک سال ثبت شد. بانک ملت با ارزش بازار ۱۵۵ میلیارد تومان، بانک پاسارگاد با ۷۰ میلیارد تومان، بانک تجارت با ۵۱ میلیارد تومان و بانک شهر با ۴۱ میلیارد تومان به عنوان بزرگترین نهادهای مالی بورس به طور متوسط ​​بازدهی منفی را ثبت کردند.

تحلیل فنی شاخص
شاخص گروه بانکی در دو ماه گذشته با رشد ۱۹ درصدی از محدوده ۷۶۸۴ واحدی به ۹۱۷۰ واحد رسید و باز هم افت ۲.۵ درصدی را به ثبت رساند. وضعیت کوتاه مدت شاخص چندان جالب نیست و به نظر می رسد نسبت به محدوده ۹۴۹۰ واحدی واکنش منفی نشان دهد. چرا که در این حوزه مقاومت های اساسی وجود دارد و هر بار که شاخص به این حد می رسد، شرکت های بانکی با کاهش قابل توجهی مواجه می شوند. متراژ ۷۳۰۰ واحدی را می توان کف خرید مناسب و توقف نهایی روند نزولی دانست. از سوی دیگر ۱۰۹۰۰ واحد نیز مقاومت تاریخی و مهمترین هدف کوتاه مدت است که شکست آن به معنای حرکت در همین راستا است.

آخرین اخبار بانکی
۱- بانک تجارت اولین بانکی بود که کمک هزینه ازدواج و زایمان پرداخت کرد!

۲- بدهی عظیم زاده به بانک پارسیان بالغ بر ۸۰۶ میلیارد تومان در لیست بدهکاران بانکی قرار دارد.

۳- بانک تجارت با کسب ۳.۲ همات از محل تسهیلات مشارکت مدنی تا حدودی عملکرد ضعیف چند ماه اخیر را جبران کرد.

موسسه اعتباری ۴ ملت با هدف رفع مشکل مستاجران شهریور وی در این ماه ۱۱۰ میلیارد تومان برای تجهیز املاک مسکونی پرداخت کرد.

۵- مهلت دو ماهه افزایش سرمایه بانک رسالت به پایان رسید و بانک اعلام کرد موضوع افزایش سرمایه مجددا در حال پیگیری است.

۶- حسابرس بانک صادرات ایران افزایش سرمایه ۴۵۷ درصدی این شرکت از محل تجدید ارزیابی بی رویه دارایی ها را تایید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا