ترندهای روز

باند مخوف عقاب‌های خون‌آلود در مشهد متلاشی شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

جانشین فرمانده انتظامی خراسان دیروز پس از دستگیری نفر سوم باند موسوم به «عقاب های خونین» مبنی بر اخاذی از این باند مخوف به خبرنگار روزنامه خراسان گفت: در تحقیقات آنها مشخص شد اعضای یک باند پراید سوار. مسافران شهری را به مناطق خلوت کشاند و در تاریکی شب آنها را تهدید به کشتن و ضرب و شتم کرد و نه تنها اموال طعمه های آنها را ربود، بلکه لباس هایشان را نیز از تنشان درآورد. و سپس آنها را با یک لباس زیر در بیابان رها می کنند. سردار سرتیپ دوم ستاد احمد نگهبان افزود: با توجه به حساسیت حادثه بلافاصله دستورات محرمانه صادر و ماموران انتظامی با تاکید ویژه سردار سرتیپ محمدکاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) به صورت تخصصی استفاده کردند. امکانات پلیس و تقویت گشت های پلیس نظارت های اطلاعاتی گسترده ای را آغاز کردند.

وی افزود: بررسی خط به خط اظهارات قربانیان و پرونده های سازمان یافته در مراکز انتظامی حاکی از آن است که اعضای این باند خطرناک آثار خودزنی وحشتناک بر روی دستان خود دارند و بدن برخی از آنها با خالکوبی های مختلف پوشیده شده است. تصاویر ، نیمه های شب از لانه بیرون می آیند و سوار ماشینی می شوند پراید رنگ نقره ای بدون پلاک در اطراف بزرگراه شادمتری و جاده محمد آباد جنایات هولناکی انجام می دهند. این افسر ارشد پلیس با اشاره به برداشت پول از حساب مالباختگان این باند مخوف نیز گفت: قربانی خود را پس از تهدید به قتل به سمت عابر بانک ها می کشانند و با گرفتن رمز بانک، نسبت به برداشت پول اقدام می کنند. پول از حساب مالباختگان به کارت بانکی دیگری انتقال دادند.

این حراست تصریح کرد: با توجه به تاکید ویژه سردار تقوی برای برخورد قاطع با جرایم خشن در استان خراسان رضوی، گروهی تخصصی در کلانتری میرزا کوچ خان مشهد با نظارت سرهنگ علی برزنونی (سرپرست) تشکیل شد. از کلانتری) و به این ترتیب عملیات های متعددی برای شناسایی انجام شد. اعضای این باند زورگیری وارد مرحله جدیدی شدند تا اینکه گروه های گشت شبانه تشکیل شد، سرنخ هایی از یک پراید نقره ای به دست آمد که روی شیشه گذاشته شد تا در تاریکی شب قربانیانشان شماره پلاک خود را به خاطر نیاورند!

فرمانده ناجا گفت: در ادامه سرقت های اطلاعاتی ساعت ۲ بامداد یکشنبه یکی از گشت های کلانتری در بلوار ابوریحان مشهد به یک پراید با مشخصات فوق مشکوک شد و چنین پرونده تعقیب و گریز پراید سواران تشکیل شد.

وی تاکید کرد: عملیات با حضور گشت های نامحسوس ادامه یافت که ماموران انتظامی منطقه را محاصره کردند و با شگردی خاص پراید سواران را به یکی از خیابان های فرعی هدایت کردند. همزمان عملیات دستگیری و ۲ سرنشین آغاز شد پراید در حین گیر افتادن آنها تعداد زیادی کارت بانکی و مدارک شناسایی شهروندان به همراه ۲ کارت در بازرسی از آنها کشف و متهمان به مقر انتظامی منتقل شدند.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی با بیان اینکه بازجویی های کارشناسی توسط سروان امیررضا شفیعی (افسر پرونده) ادامه یافت به اعترافات متهم اشاره کرد و افزود: ۲ نفر از اعضای دستگیر شده این باند بلافاصله همدستان خود را در اختیار پلیس قرار دادند و به این ترتیب عملیات دستگیری این متهم آغاز شد. نفر سوم یکی از اعضای باند نیز در دستور کار قرار گرفت و او نیز امروز (روز گذشته) در یک جلسه ساختگی در پارک امید منطقه شهید رجایی به دام افتاد. سردار سرتیپ دوم احمد گردانی با بیان اینکه اعضای این باند زورگیری خطرناک در محورهای بزرگراه فجر، گراجدرها، بلوار توس و جاده بهشت ​​رضا مرتکب جنایت می شدند، گفت: تاکنون ۶ مورد از مالباختگان به میرزا کوچ ارجاع شده است. کلانتری خان در مشهد. این افراد در حالی شناسایی شدند که با دستور قاطع قاضی مهدی جعفری (قاضی شعبه ۴۱۰ دادگاه عمومی و انقلاب مشهد) تحقیقات تکمیلی برای کشف سایر ابعاد زورگیری اعضای این باند ادامه دارد که بنا به اظهارات برخی شهروندان به “عقاب خونین” معروف هستند. بوده اند

یکی از مالباختگانی که در اطراف میدان حافظ طعمه این باند مخوف قمه زنی شده بود کاپشن و کفش خود را متعلق به یکی از متهمان شناسایی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا