ترندهای روز

حالا که زمین ۲ ماه دارد، چطور ماه دوم را ببینیم؟

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

در اوایل این هفته، زمین یک سیارک را گرفت که سیاره ما را در مسیر خود به دور خورشید تا دو ماه آینده همراهی می کند. ماه جدید در واقع یک سیارک نزدیک به زمین به نام ۲۰۲۴ PT5 است و تنها حدود ۱۰ متر قطر دارد.

سیارک ۲۰۲۴ PT5 که در طی یک رویارویی بسیار نزدیک با زمین به دام افتاده است، تنها ۵۷ روز زمین را همراهی می کند و سرانجام در ۵ از آن عبور می کند. آذر با ترک نفوذ سیاره، به گردش خود در مدار طبیعی خود به دور خورشید ادامه خواهد داد.

گیر افتادن یک صخره فضایی در اطراف زمین بازار شایعات را در شبکه های اجتماعی به راه انداخته است. برخی افراد ادعا کرده اند که «ماه دوم زمین» در زمان های خاصی در آسمان دیده می شود. در حالی که فرضیه “ماه دوم” می تواند عجیب و هیجان انگیز به نظر برسد، PT5 2024 یک همراه عمدتاً نامرئی خواهد بود.

در واقع، سیارک به دام افتاده تقریباً ۳۰۰۰۰۰ بار کوچکتر از ماه زمین است، آنقدر کوچک که با چشم غیر مسلح دیده نمی شود. حتی تلسکوپ های تجاری و دوربین های دوچشمی نیز کمک چندانی به رصد چنین جسم کوچکی نمی کنند.

کارلوس دی لافونته مارکوس، استاد دانشگاه کامپلوتنس مادرید، به لایو ساینس گفت: «این جسم بسیار کوچک و کم نور است که نمی‌توان آن را با تلسکوپ‌های آماتور و دوربین‌های دوچشمی دید. با این حال [قمر دوم زمین] این تلسکوپ در محدوده روشنایی تلسکوپ های معمولی است که توسط ستاره شناسان حرفه ای استفاده می شود.

بنابراین تنها راه برای دیدن قمر کوچک جدید زمین این است که منتظر باشیم تا محققان رصدخانه های حرفه ای تصاویری از آن منتشر کنند. بر اساس تحقیقات جدید، PT5 2024 احتمالاً در منطقه آرجونا، یک کمربند سیارکی ثانویه در نزدیکی مدار زمین، سرچشمه گرفته است. با توجه به نزدیکی این سیارک به سیاره ما، پیش بینی می شود تا ژانویه ۲۰۲۵ دوباره نزدیک شود و سپس بازدید بعدی در سال ۲۰۵۵ خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا