فناوری

منصوری فراری دوازده سیلندر را قوی‌تر کرد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

این هفته در دنیای خودرو: معرفی جدیدترین خودروی منصوری در موناکو، ون برقی جدید رنو که نمی خواهد خسته کننده باشد، افزایش قابلیت های خودران محصولات بنز در آلمان و پنجاهمین سالگرد یکی از مهمترین خودروهای تاریخ ولوو

فراری “مبارز”

کوروش منصوری تیونر ایرانی الاصل از محصول جدید خود با نام مبارز رونمایی کرد. این خودرو یک فراری پیشرفته است و طبق گزارش رسانه ها تنها هفت دستگاه از آن ساخته خواهد شد.

مدل جدید منصوری بر اساس فراری Purosangue، اولین SUV این خودروساز ایتالیایی ساخته شده است. منصوری نام این خودرو را پوگناتور گذاشته که در لاتین به معنای جنگنده یا رقیب است.

طراحان منصوری با استفاده از قطعات فیبر کربنی ظاهر خودرو را تا حد زیادی تغییر داده و آن را اسپرت تر کرده اند. جلوی خودرو و کاپوت کاملا عوض شده و یک بال بزرگ روی سقف قرار گرفته است. رنگ خودرو نوعی قرمز روشن به نام «ورمیلیون» است که ته رنگ نارنجی دارد و با رنگ قرمز فراری متفاوت است.

منصوری فراری دوازده سیلندر را قدرتمندتر کردنمای عقب منصوری پاگناتور که بال بزرگ عقب را نشان می دهد

موتورخانه به روش معمول منصوری کاملا با چرم پوشیده شده است. رنگ سفید عاجی برای فضای داخلی اتاق افق میهن شده و حتی داشبورد و کمربند ایمنی خودرو نیز سفید است.

منصوری موتور دوازده سیلندر فراری را تقویت کرده و قدرت آن را از ۷۲۵ اسب بخار به ۷۵۵ اسب بخار رسانده است. اطلاعاتی در مورد عملکرد فنی Pognator منتشر نشده است اما حداکثر سرعت Purosangue بیش از ۳۱۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن ۳.۳ ثانیه است.

منصوری قیمت Pognatto را اعلام نکرده است، اما بدون شک بسیار گرانتر از قیمت ۴۰۰۰۰۰ یورو (۴۴۵۰۰۰ دلار) فراری Purosangue است. طبق سنت منصوری، مشتری می تواند خودرو را تا حد زیادی مطابق با سلیقه خود اصلاح کند.

منصوری فراری دوازده سیلندر را قدرتمندتر کردنمای صندلی های جلو و داشبورد پوگناتور منصوری که کاملا با چرم سفید پوشیده شده است.

منصوری فراری دوازده سیلندر را قدرتمندتر کردنمای صندلی های عقب منصوری پوگناتور کاملا با چرم سفید پوشیده شده است

منصوری یکی از معروف ترین نام ها در میان شرکت هایی است که خودروهای لوکس و اسپرت را اصلاح و ارتقا می دهند.

کوروش منصوری در سال ۱۹۸۹ این شرکت را در آلمان تأسیس کرد و در ابتدا کارش سفارشی سازی خودروهای انگلیسی مانند بنتلی، رولز رویس و استون مارتین بود. با گذشت زمان، منصوری کار خود را به شرکت های لوکس دیگری مانند فراری، پورشه، لامبورگینی و مرسدس بنز گسترش داد.

با وجود محبوبیت محصولات منصوری، تغییراتی که این شرکت در ظاهر خودروها ایجاد می کند، گاه با انتقاد رسانه ها مواجه می شود. منتقدان تغییرات منصوری را بیش از حد می دانند و می گویند این تغییرات باعث زیباتر شدن خودروها نمی شود. با این حال، سبک منحصر به فرد و جسور منصوری به او کمک کرده است تا خود را از رقبای خود متمایز کند و در میان ثروتمندان مشتریان زیادی دارد.

منصوری فراری دوازده سیلندر را قدرتمندتر کردوانت برقی رنو Staff دو سال دیگر عرضه می شود

وانت برقی رنو

رنو مفهومی از یک ون جدید را به نمایش گذاشته است که تا دو سال دیگر روانه بازار خواهد شد. نام این خودرو Estafette است و اولین مدلی است که این کارخانه با همکاری گروه ولوو تولید خواهد کرد.

رنو و ولوو هر کدام ۳۰۰ میلیون یورو در شرکت جدیدی به نام فلکسیس سرمایه گذاری کرده اند که کامیون های برقی تولید می کند.

Staff نامی آشنا در صنعت خودروسازی است. در سال ۱۹۵۹ رنو کامیونی با این نام روانه بازار کرد که به سرعت در فرانسه محبوب شد. علاوه بر فرانسه، نمونه های مختلفی از Staft تا سال ۱۹۸۶ در رومانی، الجزایر و مکزیک تولید می شد.

منصوری فراری دوازده سیلندر را قدرتمندتر کردرنو Staff اولین بار در سال ۱۹۵۹ تولید شد

طراحی کارکنان جدید از مدل کلاسیک این خودرو الهام گرفته شده است. رنو می گوید نسل جدید وانت های برقی خود را طوری طراحی کرده که خسته کننده نباشند و رنگ و ظاهر آن ها شهر را زیبا کند.

طول و عرض کارکنان کم است به طوری که رانندگی و پارک کردن آن در شهر آسان است. ارتفاع خودرو دو متر و ۵۹ سانتی متر است و به راحتی می توانید در قسمت بار بایستید. اتاق فقط یک صندلی برای راننده دارد و یک میز کوچک در کنار آن قرار داده شده است. بقیه اتاق پر از قفسه ها و فضاهایی برای وسایل شخصی و چمدان است.

منصوری فراری دوازده سیلندر را قدرتمندتر کردداشبورد رنو Staff که دارای قفسه های مختلف روی داشبورد می باشد

منصوری فراری دوازده سیلندر را قدرتمندتر کرداتاق کارکنان رنو که دارای صندلی برای راننده است

رنو نرم افزاری برای فرمان نوشته است که تمامی قسمت های خودرو را کنترل می کند. این نرم افزار با اتصال اینترنت به روز می شود و رنو می تواند به مرور زمان ویژگی های جدیدی را به خودرو اضافه کند.

این نرم افزار همچنین به مشتریان این امکان را می دهد که ویژگی های خودرو را بر اساس نیاز خود تغییر دهند یا اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورند. شرکت هایی که بیش از یک پرسنل ون دارند می توانند به کمک این نرم افزار حمل و نقل خود را بهتر مدیریت کنند.

اطلاعاتی در مورد توانایی های فنی این خودرو منتشر نشده است اما لوکا دی مئو، مدیر گروه رنو می گوید که هدف این کارخانه تولید کامیون های برقی است که هزینه استفاده و نگهداری آنها ۳۰ درصد کمتر از خودروهای بنزینی است. آقای دی مئو می گوید: اگر کل هزینه خودرو در طول عمرش را صد یا ۱۲۰ هزار یورو فرض کنیم، با صرفه جویی ۳۰ درصدی، خود خودرو برای مالک رایگان خواهد بود.

منصوری فراری دوازده سیلندر را قدرتمندتر کردقیمت سیستم خودران سطح ۳ مرسدس بنز برای مدل برقی EQS 8841 یورو است.

سیستم خودران مرسدس بنز

مرسدس بنز حداکثر سرعت سیستم خودران سطح ۳ خود را از ۶۰ کیلومتر در ساعت به ۹۵ کیلومتر در ساعت افزایش داد. در رانندگی خودکار سطح ۳، راننده می تواند کنترل را به خودرو بسپارد و نیازی به توجه به جاده ندارد.

مرسدس بنز اولین خودروساز اروپایی بود که مجوز راه اندازی سیستم خودران سطح ۳ را در سال ۲۰۲۱ دریافت کرد. فروش این سیستم از سال ۲۰۲۲ آغاز شد و رانندگان می توانند در برخی از جاده های آلمان تحت شرایط محدود از آن استفاده کنند. در آمریکا، رانندگان در ایالت های کالیفرنیا و نوادا مجاز به استفاده از این سیستم در برخی جاده ها هستند.

ب ام و همچنین مجوز عرضه سیستم مشابهی به نام Personal Pilot را دارد. بی ام و می گوید که سیستم خودرانش برخلاف مرسدس بنز در شب کار می کند.

منصوری فراری دوازده سیلندر را قدرتمندتر کرددر حالت خودران سطح ۳، راننده نیازی به توجه به جاده ندارد

در سیستم خودران سطح ۳، رانندگان می توانند دست خود را از روی فرمان بردارند و کارهایی مانند چک کردن ایمیل، بازی کردن یا تماشای فیلم انجام دهند. البته آنها باید آماده باشند تا هر زمان که سیستم بخواهد دوباره کنترل خودرو را در دست بگیرند. در سیستم کاملا خودمختار (سطح ۴ و ۵) خودرو نیازی به راننده ندارد و محدودیتی در استفاده از آن وجود ندارد.

قیمت سیستم خودران سطح ۳ مرسدس بنز برای مدل های کلاس S 5950 یورو (۶۶۵۰ دلار) و برای مدل الکتریکی EQS 8841 یورو (۹۸۷۰ دلار) است.

مرسدس بنز قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ مجوز استفاده از سیستم خودران سطح ۳ را با سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت که حداکثر سرعت مجاز در آلمان است، دریافت کند.

سایر خودروسازان نیز می خواهند سیستم های خودران سطح ۳ را ارائه دهند. Stellantis اعلام کرده است که سیستم خودران سطح ۳ خود را با نام “AutoDrive” در سال ۲۰۲۵ در ایالات متحده عرضه می کند. فورد نیز سیستم مشابهی را در سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد کرد.

برخی از خودروسازان از جمله رنو اعلام کرده اند که به دلیل پیچیدگی و هزینه بالای آن، فعلا از ارائه سیستم سطح ۳ منصرف شده اند. هیوندای زمستان سال گذشته نیز اعلام کرد که عرضه این سیستم را برای محصولات لوکس کارخانه جنسیس به تعویق انداخته است.

منصوری فراری دوازده سیلندر را قدرتمندتر کردسری ۲۰۰ ولوو بین سال های ۱۹۷۴ تا ۱۹۹۳ تولید شد

پنجاه سال از سری ولوو ۲۰۰

ولوو با انتشار ویدئویی از پنجاهمین سالگرد سری ۲۰۰ یکی از مهم ترین مدل های تاریخ خود را جشن گرفت. سری ۲۰۰ بین سال های ۱۹۷۴ تا ۱۹۹۳ تولید شد و ولوو بیش از ۲.۸ میلیون دستگاه از این خودرو را ساخت.

سری ۲۰۰ بر روی مدل ۱۴۰ ولوو ساخته شد که در دهه شصت تولید شد. طراحی سری ۲۰۰ نوآورانه نبود، اما به لطف ویژگی‌هایی مانند کمربند ایمنی سه نقطه‌ای که به سرعت مورد توجه قرار گرفت، روند جدیدی را در ایمنی خودرو آغاز کرد. موتور خودرو نیز دارای فناوری جدیدی بود که باعث دوام بیشتر و آلودگی کمتر آن می شد.

در اواسط دهه ۸۰ با معرفی سری ۷۰۰، ولوو قصد داشت تولید سری ۲۰۰ را متوقف کند. اما محبوبیت این مدل باعث شد تولید آن حتی پس از توقف تولید ۷۰۰ تا سال ۹۳ ادامه یابد.

منصوری فراری دوازده سیلندر را قدرتمندتر کردولوو بیش از ۲۸۰۰۰۰۰ دستگاه از مدل های مختلف سری ۲۰۰ تولید کرد

اگرچه این ولوو خودروی لوکسی نبود اما به دلیل کیفیت و ویژگی های قابل توجه خود به رقیبی جدی برای بنز و بی ام و تبدیل شد و مشتریانی با هر سلیقه ای را به خود جذب کرد. خیلی ها آن را ماشین اساتید دانشگاه می نامیدند و در عین حال جوانان با تقویت موتورش با آن مسابقه می دادند.

شهرت سری ۲۰۰ تا جایی پیش رفت که بسیاری این خودرو را نماد ولوو می دانند و تاثیر این مدل را حتی در محصولات فعلی این شرکت نیز می توان دید.

منبع: بی بی سی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا