بانک و بیمه

حباب سکه به ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید

به گزارش افق میهن، محمد کشتی آرای در خصوص تحولات بازار طلا در هفته گذشته افزود: در هفته گذشته قیمت طلا در بازارهای جهانی نسبت به هفته های گذشته تقریباً اندکی ثبات داشت و نوسانات آن حدود بود. ۱۰ تا ۱۵ دلار.»، بنابراین این هفته افزایش قیمت جهانی طلا را نداشتیم.

قیمت جهانی طلا ۱۳ دلار کاهش یافت

این کارشناس بازار طلا توضیح داد: در هفته های اخیر یکی از دلایل افزایش قیمت طلا و سکه افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی بود اما در پایان هفته جاری که قیمت جهانی افزایش یافت. پس از رسیدن قیمت طلا به ۲۶۴۵ دلار، در بازارهای جهانی ۱۳ دلار کاهش یافت. اما به دلیل تحولات داخلی و همچنین مسائل سیاسی منطقه ای، نرخ ارز در کشور تحت تاثیر این اتفاقات قرار گرفت و منجر به نوساناتی در بازار شد.

وی تصریح کرد: هیجان قیمت ارز باعث کاهش قیمت جهانی طلا شد اما در هفته جاری قیمت داخلی طلا و سکه افزایش یافت.

کشتی آرای ادامه داد: البته نسبت به ابتدای هفته نوسانات قیمت در تمام روزها و ساعات هفته ادامه داشت و نوسانات به صورت سینوسی بود یعنی بر حسب ساعت یا یک روز قیمت افزایش یافت و یا فردا کاهش یافت.

وی گفت: در مجموع بازار با وجود نرخ ارز و قیمت های جدید، به دور از هیجانات معمول، معاملات عادی خود را انجام داد و اتفاق خاصی در بازار نیفتاد و قیمت ها افزایش یافت.

قیمت هر گرم طلا ۴ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان بود

این کارشناس بازار طلا افزود: قیمت سکه طرح قدیم در هفته گذشته با یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش هفتگی به ۴۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه طرح جدید با یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان افزایش به ۴۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید. البته این افزایش قیمت سکه واقعی نبود و دیروز حباب سکه به ۸.۸۷۰۰ هزار تومان رسید.

وی تصریح کرد: قیمت نیم سکه ۷۰۰ هزار تومان به صورت هفتگی به ۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۵۰۰ هزار تومان به ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه گرم ۲۰۰ هزار تومان نیز به دلیل افزایش قیمت ۸۰ میلیون تومان بوده است به بزرگ شدن نادرست مثانه

کشتی آرای تصریح کرد: در واقع قیمت ارز باعث افزایش قیمت انواع سکه شد اما قیمت واقعی سکه به دلیل کاهش قیمت جهانی طلا نبود.

وی افزود: همچنین قیمت هر مثقال طلای ذوب شده با نوسانات معمول در آخرین روز هفته (پنجشنبه) به ۱۷ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان رسید که نسبت به ابتدای هفته ۵۶۶ هزار تومان افزایش داشت.

کارشناس بازار طلا افزود: هر گرم طلای ۱۸ عیار دیروز با ۱۳۱ هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته ۴ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان قیمت داشت.

پیش بینی سقوط حباب سکه با کاهش تنش در هفته آینده

وی حراج سکه توسط بانک مرکزی را در این شرایط بی تاثیر ندانست و پیش بینی کرد: با توجه به کاهش تنش ها و حراج هایی که بانک مرکزی هر هفته در روزهای دوشنبه انجام می دهد، قیمت جهانی طلا در هفته آینده تغییر نکند. . باشد که شاهد کاهش حباب سکه باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا