اقتصاد جهان

هشدار افزایش 20دلاری قیمت نفت درصورت مختل شدن عرضه ایران

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس روز جمعه اعلام کرد در صورت اختلال در تولید نفت ایران، قیمت نفت در سال ۲۰۲۵ بین ۱۰ تا ۲۰ دلار در هر بشکه افزایش خواهد یافت.
رژیم صهیونیستی مدعی شده است که حمله موشکی روز سه شنبه ایران به فلسطین اشغالی را تلافی خواهد کرد، اما ایران هشدار داده است که به هرگونه تجاوز این رژیم پاسخ سخت تری خواهد داد.
این رویدادها ترس از گسترش جنگ در خاورمیانه را افزایش داده و منجر به افزایش قیمت نفت در سال گذشته شده است.

تحلیلگران گلدمن ساکس در یادداشتی توضیح دادند: «اگر عرضه نفت ایران در مدت شش ماه ۲ میلیون بشکه در روز کاهش یابد و اوپک بتواند بلافاصله این کاهش تولید را جبران کند، قیمت نفت به ۹۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید و اگر اوپک در صورت عدم موفقیت، قیمت نفت در سال ۲۰۲۵ به بیش از ۹۰ دلار خواهد رسید.
در گزارش این بانک آمده است: «اگر به‌عنوان مثال، عرضه نفت ایران به‌دلیل تشدید تحریم‌ها به‌طور دائم یک میلیون بشکه کاهش یابد، با افزایش تدریجی تولید اوپک، قیمت نفت برنت به ۸۵ دلار در هر بشکه می‌رسد کمبود
بانک سرمایه گذاری همچنان انتظار دارد که برنت بین ۷۰ تا ۸۵ دلار در هر بشکه معامله شود و میانگین قیمت نفت در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی ۷۷ دلار در هر بشکه و در سال ۲۰۲۵ به میزان ۷۶ دلار در هر بشکه پیش بینی می شود، با فرض اینکه عرضه جهانی نفت مختل نشود.

انتهای پیام/۵۱+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا