فرهنگ و هنر

آخرین خبر از سهام عدالت جاماندگان امروز شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ ؛ ضد و نقیض تخصیص سهام عدالت

در خصوص تخصیص سهام عدالت به بازماندگان تناقضاتی وجود دارد که در گزارشی از این موضوع می خوانیم.


افق میهنی –

در حالی که معاون سازمان خصوصی سازی می گوید دولت امسال تعهدی برای اختصاص سهام عدالت به بازماندگان ندارد، در جمع اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: تلاش می کنیم منابع لازم را برای تامین سهام عدالت تامین کنیم. به بازماندگان

بحث واگذاری سهام عدالت به بازماندگان یا به اصطلاح مشمولان جدید چند سالی است که رسانه ای شده اما تاکنون به نتیجه نرسیده است. بحث اعطای سهام عدالت دو سال پیش مطرح شد و حتی ۴.۵ میلیون نفر از دهک های سوم کم درآمد توسط کمیته امداد و سازمان بهزیستی شناسایی شدند اما به نتیجه نرسیدند.

محمود قامت، معاون واگذاری سهام و دارایی های سازمان خصوصی سازی در خصوص آخرین اظهارنظرها در این زمینه اخیرا گفته است علیرغم الزام قانونی دولت در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مبنی بر اختصاص سهام عدالت به بازماندگان سه دهک کم درآمد از جمله افراد زیر پوشش تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی قرار گرفت اما در نهایت به دلیل اینکه سهام ارزشمند شرکت های بورسی با کیفیت، سودآور و آزاد در اختیار نبود. دولت این تکلیف قانونی عملاً اجرا نشد. در سال ۱۴۰۳ دولت و مجلس به این نتیجه رسیدند که تکلیفی که قابل اجرا نیست در بودجه امسال لحاظ نشود. بنابراین دولت امسال هیچ تعهدی برای اختصاص سهام عدالت به بازماندگان ندارد.

از سوی دیگر، فتح الله توسلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این کمیسیون آمادگی خود را برای حل مشکلات مربوط به برگزاری مجامع استانی سهام عدالت و همچنین واگذاری سهام عدالت به بازماندگان طبق ماده اعلام می کند. ۴۴ قانون اساسی.

به گفته این نماینده مجلس شورای عالی اصل ۴۴ قانون اساسی وظیفه خصوصی سازی و واگذاری شرکت های بزرگ دولتی را برعهده دارد و بر این اساس در تلاش هستیم تا منابع لازم را برای تامین عدالت بازماندگان فراهم کنیم. اگرچه دو نماینده مجلس نیز به عنوان ناظر در شورای عالی اصل ۴۴ قانون اساسی حضور دارند، اما به دلیل برخی مشکلات در ۳-۴ سال گذشته، واگذاری بنگاه ها و شرکت های دولتی و وابسته به دولت به درستی انجام نشده است. و موجب سهام عدالت بازماندگان شده است. پیگیری نکنید. در حال حاضر چندین میلیون نفر هیچ سهمی از حقوق دریافت نکرده اند و این موضوع به یک چالش تبدیل شده است.




آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه رای موافق و رای مخالف

ارسال برای دیگران:

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا