اقتصاد جهان

ناتوانی غول فناوری آمریکا در مقابله با کلاهبرداری از کاربران

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از یورونیوز، شرکت فناوری مالی Riot در بیانیه ای اعلام کرد که غول رسانه اجتماعی آمریکایی متا باید اقدامات بیشتری را برای محافظت از کاربران خود در برابر کلاهبرداری آنلاین انجام دهد.

طبق آماری که بانک آنلاین Riot در روز پنجشنبه (۳ اکتبر) منتشر کرد، رسانه های اجتماعی فیس بوک و پلتفرم پیام رسانی واتس اپ متعلق به متا، بزرگترین منابع کلاهبرداری گزارش شده به این بانک هستند.

ریوالت تاکید کرد که متا باید شبکه‌های اجتماعی خود را با دقت بیشتری رصد کند تا محتوای بالقوه کلاهبرداری را شناسایی کند و به جبران خسارت قربانیان تبلیغاتی که از آن سود برده است، در اتحادیه اروپا و بریتانیا کمک کند.

وادی مالوف، رئیس جرایم مالی در Riot، گفت: “در حالی که تعهد به اشتراک گذاری داده ها ضروری است، کافی نیست.”

وی افزود: نه تنها کلاهبرداری در شبکه های اجتماعی ادامه دارد… بلکه این مشکل امروز بدتر از سال گذشته است.

این انتقاد یک روز پس از آن صورت می گیرد که متا مستقر در بریتانیا قصد دارد داده ها را با بانک هایی از جمله NatWest و Metro به اشتراک بگذارد. شرکت فناوری متا تأکید کرد که این امر امکان اقدام علیه هزاران حساب جعلی را فراهم می کند.

آمار Riot که اکثر کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین بریتانیا، نروژ و سوئیس را پوشش می‌دهد، نشان می‌دهد که خریدهای جعلی از کالاها یا تبلیغات وب‌سایت‌های جعلی که درخواست پرداخت می‌کنند اما هرگز کالا را تحویل نمی‌دهند، شایع‌ترین علت اصلی تقلب گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، شرکت آمریکایی متا در روزهای اخیر به دلیل نقض «مقررات عمومی حفاظت از اطلاعات اتحادیه اروپا» ۱۰۶ میلیون دلار جریمه شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا