ترندهای روز

آفتاب به کجای بدن بخورد ویتامین D جذب می‌شود؟

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

دریافت ویتامین D بیشتر از حد نیاز باعث مسمومیت می شود.

نه اینکه قبل از شیوع ویروس کرونا ویتامین ها مهم نبودند، اما بعد از همه گیر شدن کووید-۱۹، نام ویتامین های مختلف رایج شد، به ویژه ویتامین D، ویتامینی که قرار بود مقاومت بدن را در برابر این ویروس افزایش دهد. دكتر محمد هاشمي مي گويد: ويتامين D، كاركرد اصلي آن چيز ديگري است، ويتاميني كه قرار است استخوان ها را قوي كند.

وقتی خورشید به بدن می تابد، ویتامین D از کجا جذب می شود؟

دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران بیان می کند: وظیفه اصلی ویتامین D در بدن اختلال در متابولیسم استخوان است، یعنی کمبود ویتامین D منجر به پوکی استخوان می شود.

وی درباره علائم کمبود ویتامین D در بدن می گوید: کمبود این ویتامین معمولاً هیچ علامتی ندارد، اما باعث درد مفاصل و سفتی عضلات می شود.

هاشمی در پاسخ به این سوال که منبع اصلی تامین ویتامین D چیست، می گوید: منبع اصلی تامین ویتامین D نور مستقیم خورشید است، برای تامین ویتامین مورد نیاز بدن حدود ۲۰ دقیقه تابش نور خورشید روی هر دو ساعد کافی است. “

وی در مورد مصرف مکمل های ویتامین D به صورت خودسرانه می گوید: چون نمی توانیم بدون آزمایش میزان کمبود ویتامین D را در بدن مشخص کنیم، بهتر است خود به خود از ویتامین D استفاده نکنیم، زیرا مصرف بیش از حد نیاز ویتامین D باعث مسمومیت می شود. “

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا