فناوری

فیسبوک برای جذب کاربران نسل Z شبیه اینستاگرام می‌شود؛ معرفی قابلیت‎‌های جدید

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

برای جذب کاربران جوان تر و نسل Z، ویژگی های جدیدی به فیس بوک اضافه می شود و بیشتر شبیه اینستاگرام و تیک توک می شود. متا به تازگی یک سری تغییرات را در شبکه اجتماعی قدیمی خود ارائه کرده است که تاکید بیشتری بر روی ویدیوها دارد.

بر اساس گزارش TechCrunch، متا در رویداد IRL خود اعلام کرد که چندین ویژگی جدید به فیس بوک اضافه خواهد کرد. از جمله تغییرات تب کاوشگر و تب ویدیو. با توجه به اینکه سال گذشته تنها ۳۳ درصد از نوجوانان آمریکایی از فیس بوک استفاده می کردند (در مقایسه با ۷۱ درصد در سال ۲۰۱۴)، ویژگی های جدید برای جذابیت کاربران Gen Z طراحی شده اند.

قابلیت های جدید فیس بوک برای جذب کاربران نسل Z

یکی از تغییرات آینده فیس بوک اضافه شدن تب Explore است. درست مانند اینستاگرام، این تب نیز حاوی «محتوای متنوعی است که متناسب با علایق شماست». متا می گوید الگوریتم این برگه برای ارائه محتوایی طراحی شده است که نه تنها سرگرم کننده است، بلکه به شما کمک می کند تا علایق خود را بیشتر دنبال کنید. البته تب جدید اکسپلورر هنوز در مرحله آزمایش است. بنابراین ممکن است در زمان راه اندازی نهایی ویژگی های بیشتری داشته باشد.

تب ویدیو نیز تغییرات عمده ای از جمله Rail خواهد داشت. به عبارت دیگر، تمام محتوای ویدیویی در فیس بوک اکنون در این تب قرار می گیرد. مانند اکثر شبکه های اجتماعی، محتویات این تب به صورت تمام صفحه پخش می شود تا کاربران بتوانند «ویدیوهای کوتاه، طولانی و زنده را در یک مکان تماشا کنند».

همچنین یک متا تب جدید به نام «محلی» معرفی کرد که محتوای محلی کاربر مانند بازارها، گروه ها و رویدادهای اطراف او را پوشش می دهد. این تب ابتدا در شهرهای منتخب ایالات متحده از جمله آستین، نیویورک، لس آنجلس آزمایش شد و واشنگتن دی سی، شیکاگو، شارلوت، دالاس، هیوستون، سانفرانسیسکو و فینیکس در دسترس خواهد بود.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا