ترندهای روز

مصرف زیادی آب میوه هم مثل قهوه باعث سکته می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

طبق یک مطالعه، مصرف حتی یک آب میوه یا نوشیدنی گازدار یا نوشیدن بیش از چهار فنجان قهوه می تواند خطر سکته مغزی را افزایش دهد.

مطالعات نشان می دهد که آب میوه و قهوه می تواند خطر سکته مغزی را افزایش دهد. نوشیدن بیش از حد آب میوه، نوشابه های گازدار یا بیش از چهار فنجان قهوه در روز می تواند خطر سکته مغزی را افزایش دهد، در حالی که نوشیدن ۷ فنجان آب یا ۳-۴ فنجان چای سیاه یا سبز می تواند به طور قابل توجهی آن را کاهش دهد. . آب میوه های تازه مفید هستند اما آب میوه های صنعتی برای بدن مضر هستند.

آیا آبمیوه، نوشابه یا قهوه دوست دارید؟

یافته های دو مطالعه جدید نشان می دهد که نوشیدن بیش از حد هر یک از سه نوشیدنی محبوب می تواند خطر سکته مغزی را افزایش دهد.

طبق یک مطالعه، مصرف حتی یک آب میوه یا نوشیدنی گازدار یا نوشیدن بیش از چهار فنجان قهوه می تواند خطر سکته مغزی را افزایش دهد. مطالعات جدید تحقیقاتی جهانی نشان می دهد که مصرف چای سیاه و چای سبز می تواند از طرف دیگر این خطر را کاهش دهد. همچنین مشخص شد که نوشیدن ۷ فنجان آب با کاهش خطر سکته مغزی مرتبط است.

این یافته ها از دو تجزیه و تحلیل پروژه تحقیقاتی Interstroke به دست آمده است که به ترتیب به اثرات نوشیدن نوشابه های گازدار، آب میوه و آب و نوشیدن چای و قهوه پرداخته است. یافته‌های مربوط به آب میوه و نوشیدنی‌های گازدار در مجله سکته مغزی منتشر شد، در حالی که یافته‌های مربوط به چای و قهوه در مجله بین‌المللی سکته مغزی گزارش شد.

چند فنجان قهوه خطر سکته مغزی را افزایش می دهد؟

محققان دریافتند که نوشیدن بیش از چهار فنجان قهوه در روز خطر سکته مغزی را افزایش می دهد، در حالی که همین مقدار چای می تواند این خطر را کاهش دهد.

در یک تحلیل، محققان دریافتند که نوشیدن حداکثر یک نوشیدنی گازدار در روز، چه با شکر شیرین شده باشد و چه مصنوعی، با ۲۲ درصد افزایش خطر کلی سکته مغزی مرتبط است. این خطر با مصرف دو عدد از این نوشیدنی ها در روز سه برابر می شود.

چرا نوشیدن آب میوه خطر سکته مغزی را افزایش می دهد؟

این مطالعه خاطرنشان کرد که افزایش خطر سکته مغزی می تواند به دلیل این واقعیت باشد که بسیاری از محصولاتی که به عنوان آب میوه به بازار عرضه می شوند حاوی مقادیر زیادی کنسانتره، قندهای افزوده شده و مواد نگهدارنده هستند که ممکن است فواید میوه تازه را خنثی کند. خنثی کردن و افزایش خطر سلامتی

خطر سکته مغزی!

نوشیدنی های آب میوه با افزایش ۳۷ درصدی خطر سکته مغزی ناشی از خونریزی یا خونریزی داخل جمجمه همراه بود. با دو عدد از این نوشیدنی ها در روز، خطر سه برابر می شود. نشان داده شد که زنان به دلیل خونریزی داخل جمجمه ای یا خونریزی مرتبط با آبمیوه نسبت به مردان در معرض خطر بیشتری برای سکته مغزی هستند.

همه نوشیدنی‌های میوه‌ای ممکن است خطر سکته مغزی را افزایش ندهند، زیرا همه نوشیدنی‌های میوه‌ای یکسان تولید نمی‌شوند – آب میوه‌های تازه فواید زیادی دارند، اما نوشیدنی‌های میوه‌ای ساخته شده از کنسانتره، با مقدار زیادی شکر اضافه شده و مواد نگهدارنده، می‌توانند مضر باشند. .

پروفسور اندرو اسمیت، پروفسور اپیدمیولوژی بالینی در دانشگاه گالوی و پزشک مشاور در بیمارستان های دانشگاه گالوی، محقق ارشد هر دو مطالعه، گفت: «تحقیقات ما همچنین نشان می دهد که هر چه مردم بیشتر نوشابه های گازدار بنوشند، احتمال ابتلای آنها بیشتر است. سکته.

تحلیل دیگری اشاره کرد که نوشیدن بیش از چهار فنجان قهوه در روز خطر سکته مغزی را تا ۳۷ درصد افزایش می دهد، اما نوشیدن کمتر خوب است.

نقش آب و چای در پیشگیری از سکته مغزی

نوشیدن بیش از ۷ فنجان آب در روز با کاهش خطر سکته مغزی ناشی از لخته شدن خون همراه است.

بر اساس این مطالعه، نوشیدن چای خطر سکته مغزی را ۱۸ تا ۲۰ درصد کاهش می دهد، در حالی که نوشیدن ۳ تا ۴ فنجان چای سیاه در روز – شامل چای صبحانه، اما نه چای سبز یا دمنوش های گیاهی – با ۲۹ درصد مرتبط بود. کاهش مصرف ۳ تا ۴ فنجان چای سبز در روز با ۲۷ درصد کاهش خطر سکته مغزی مرتبط است.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا