محیط زیست

پیش بینی گردوخاک و کاهش کیفیت هوا برای ۴ استان کشور

صادق ضیائیان در گفت و گو با خبرنگار افق میهن اظهار کرد: امروز و فردا در برخی استان های کشور مستعد گرد و غبار وزش باد شدید تا شدید پیش بینی می شود که با توجه به افزایش شیب فشار، وزش باد شدید تا شدید پیش بینی می شود. در مناطق مستعد گرد و غبار، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا ممکن است منجر به آسیب به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنرها، بیلبوردها، داربست ها و سازه های موقت شود.

وی افزود: خطرات مذکور امروز برای شرق و جنوب سمنان، شمال اصفهان، شرق و جنوب خراسان رضوی، یزد و شمال سیستان و بلوچستان و روز یکشنبه برای شرق سمنان، شرق کرمان، شمال سیستان پیش بینی می شود. و بلوچستان در جنوب خراسان و جنوب خراسان رضوی.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: در این دو روز احتمال سقوط اجسام از ارتفاعات، شکستن نهال ها و درختان کهنسال و احتمال ریزش اجسام وجود دارد. سقوط از ارتفاع

وی بیان کرد: اطمینان از استحکام سازه های موقت، پرهیز از کویر نوردی، احتیاط در تردد جاده ای، پرهیز از پروازهای سبک اعم از گلایدر و بالگرد، احتیاط در فعالیت های کوه نوردی، احتیاط در فعالیت های ساختمانی، پرهیز از پارک خودرو در مجاورت ساختمان های ناتمام و درختان کهنسال. اطمینان از استحکام سالن های پرورش و استفاده از نگهبان برای نهال ها برای جلوگیری از آسیب باید مورد توجه قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا