اقتصاد جهان

نخست وزیر جدید فرانسه افزایش مالیات ثرتمندان را کلید زد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از یورونیوز، میشل بارنیه، نخست وزیر جدید فرانسه در تلویزیون رسمی این کشور از افزایش مالیات شرکت های بزرگ و ثروتمندان خبر داد.

این اظهارات گزارش های قبلی از افزایش مالیات را به عنوان بخشی از برنامه بارنیه برای رسیدگی به کسری بودجه شدید فرانسه تایید می کند.

این برنامه افزایش مالیات در حال حاضر تنها شرکت هایی را تحت تاثیر قرار می دهد که گردش مالی سالانه آنها بیش از ۱ میلیارد یورو است. پیش بینی می شود حدود ۳۰۰ شرکت در سراسر کشور مشمول این برنامه شوند.

بارنیر همچنین افزایش موقت مالیات بر درآمد را برای خانوارهای ثروتمندی که بیش از ۵۰۰۰۰۰ یورو در سال درآمد دارند، پیشنهاد کرده است.

بر اساس این گزارش، پیش بینی می شود این افزایش مالیات دارایی های دولت این کشور را حدود ۲ میلیارد یورو افزایش دهد. همچنین ممکن است مالیات بر بازخرید سهام وجود داشته باشد.

با این حال بارنیه تاکید کرد که این اقدامات فقط موقتی است و برای یک تا دو سال اجرا خواهد شد. او از کسانی که از نظر مالی وضعیت بهتری داشتند درخواست کرد تا به بازسازی بودجه فرانسه کمک کنند.

افزایش مستمری در این کشور که در واقع قرار بود برای جبران تورم صورت گیرد، قرار است به جای اول ژانویه ۲۰۲۵ به اول جولای سال آینده موکول شود.

بارنیر هفته آینده بودجه سال ۲۰۲۵ را اعلام خواهد کرد که انتظار می رود جزئیات بیشتری در مورد برنامه های مدیریت مالیه عمومی کشور و افزایش اعتماد سرمایه گذاران ارائه شود.

با این حال، بودجه هنوز باید توسط مجلس جدید تصویب شود، که با توجه به عدم وجود اکثریت تک حزبی می تواند چالش برانگیز باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا