فرهنگ و هنر

شبی به یادماندنی در تماشاخانه ایران‌شهر/ وقتی به «آتیلا» می‌اندیشم…. :: افق میهن

اولین سالگرد درگذشت آتیلا پسیانی با استقبال چهره های مختلف هنری تماشاگر نمایش «جزیره مروارید» در تالار تماشاخانه ایرانشهر همراه شد.

به گزارش افق میهن، شامگاه شنبه چهاردهم مهر خانه هنرمندان ایرانشهر حال و هوای دیگری داشت. بسیاری از چهره های شناخته شده هنری با حضور در این مجموعه تئاتر، شبی متفاوت را تجربه کردند. شبی به میزبانی آتیلا پسیانی. ابراهیم حقیقی، رضا کیانیان، حسین پاکدل، علیرضا خمسا، اروند دشتارایی، رضا ثروتی، اشکان خیل نژاد، سیامک احسایی، مهرداد ضیایی، اصغر همت، وحید آقاپور، الهام کردا، حسین کیانی، محمدرضاماراحدید، قائیانی، محدثه مهدع . ، سیامک زمردیمطلق، امیرحسین رستمی، مائده طهماسبی، مهدی شفیعی، آرش فلاحت پیشه، رضا معطریان، صبح برومند، لیلی رشیدی، مجتبی میرطهماسب، فرهاد فزونی، مهدی آشنا، ندا نصردار، مریم، سارابی، ثارابیال بنی آدم، مارین ولهلک، یسنا میرطهماسب، سارا اسکندری، ماریا حاجی ها، هوشنگ گلمکانی، فروغ قجابقلی، بهار کاتوزی، جمشید جهان زاده، پیمان قاسم خانی، محراب قاسمخانی، فرزانه نشاط خواه، اوژن حقیقی، شیما میرحمیدی، مجدداً شیما میرحمیدی. . بعداً با هم آمدند.

اما این بار آتیلا پسیانی در لابی تماشاخانه ایرانشهر حضور نداشت و سهرا پسیانی به جای پدرش از همه در لابی تئاتر استقبال کرد. این بار آتیلا پسیانی نبود، اما باز هم هنرمندان را برای تماشای تئاتر گرد هم آورد. کاری که در طول عمرش بارها انجام داده بود.

شنبه ۱۴ مهر همه برای دیدن آخرین اثر آتیلا پسیانی آمده بودند. کاری که او شروع کرد اما در غیاب پدر ستاره فقید پسیانی پایان کار را رقم زد.

شنبه ۱۴ مهر همه برای تماشای «جزیره مروارید» آمده بودند. نمایشی که آخرین تجربه گروه تئاتر «بازی» است.

همه برای تماشای این اجرا وارد سالن تئاتر شدند. اثری که در اولین سالگرد درگذشت آتیلا پسیانی روی صحنه رفت.

قبل از شروع اجرا صابر ابر و ستاره پسیانی روبه روی هم روی صحنه سالن حاضر شدند. صابر ابر در این لحظه گفت: خوشحالم که امشب در ابتدای اجرای «جزیره مروارید» فرصت سخنرانی داشتم. مهمترین دلیل حضور امشب ما دیدن تئاتری است که همیشه برای آتیلا اهمیت زیادی داشت.

وی تاکید کرد: وقتی به آتیلا پسیانی فکر می کنم لال می شوم چون نبود او را باور نمی کنم. جای آتیلا پسیانی چون در زندگی ما حضور دارد خالی نیست.

ابر در پایان گفت: امشب کار آتیلا را خواهیم دید که ستاره آن را به پایان رسانده است.

بعدها ستاره پسیانی نیز گفت: من و خسرو به این فکر کردیم که در اولین سالگرد آتیلا چه کنیم و به این نتیجه رسیدیم که بهتر است نمایشی را که او دوست داشت روی صحنه ببریم. این نمایش به مدت ۲ هفته تمرین شد اما شرایط جسمانی آتیلا اجازه ادامه تمرین را نداد.

وی یادآور شد: «جزیره گنج» داستانی است که آتیلا از کودکی عاشق آن بود و می خواستیم رویای بابا را محقق کنیم.

ستاره پسیانی بعدها یاد آتیلا پسیانی را به گونه ای دیگر زنده کرد و گفت: من فرزند آن شخص هستم، پس موبایل های خود را خاموش کنید تا به قول آتیلا ۱۰۰ دقیقه با دنیای بیرون خداحافظی کنیم. ممنون از اینکه در کنار خانواده و بچه های گروه تئاتر «بازی» هستید.

پس از این سخنان حاضران به تماشای «جزیره مروارید» نشستند. اثری که آخرین تجربه آتیلا پسیانی در گروه تئاتر «بازی» بود.

پس از اجرای نمایش «جزیره مروارید»، فاطمه نقوی که یکی از بازیگران این نمایش نیز بود، گفت: از اینکه به خصوص این شب همراه ما بودید، سپاسگزاریم. مطمئنم آتیلا از حضور ما در سالن خوشحال است.

وی تاکید کرد: آتیلا عاشق کارش بود و جوانان را دوست داشت و تحت تاثیر قرار داد. به همین دلیل گروه تئاتر «بازی» و فرزندانش سعی کردند کار نیمه تمام او را به پایان برسانند. از تیم اجرایی برنامه تشکر می کنم و تشکر ویژه از ستاره پسیانی که کار نیمه تمام پدرش را به پایان رساند.

نقوی در پایان سخنان خود یادآور شد: در حین تمرین این نمایش گاهی ستاره با من دعوا می کرد که دارم شیطنت می کنم در حالی که پشت این شیطنت ها عصبانیت خود را پنهان می کردم زیرا ستاره گاهی خیلی شبیه آتیلا رفتار می کرد.

پس از این سخنان فاطمه نقوی ستاره پسیانی را در آغوش گرفت.

عصر ۱۴ مهر هنرمندان حاضر در تماشاخانه ایرانشهر و اعضای گروه تئاتر «بازی» تماشاخانه ایرانشهر را ترک کردند اما آتیلا پسیانی در جزیره مروارید ماند و هیچکس او را ندید که سالن را ترک کند.

آتیلا پسیانی هر شب در تالار ترقیان تماشاخانه ایرانشهر به تماشای جدیدترین کارهای گروهش می نشیند و مانند گذشته تماشاگر آثاری است که نسل های بعد از او تئاتر به روی صحنه می برند. هنرمندان ادامه دهنده راه آتیلا پسیانی; هنرمندی که تئاتر برایش اهمیت زیادی داشت و دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا