اخبار اقتصاد ایران

جزئیات تغییر تعرفه‌های آب از ابتدای مهرماه؛ آب بها گران شد!

تعرفه آب از ابتدای مهرماه تغییر کرد و بر این اساس قیمت آب مشترکان پرمصرف بین ۱۰ تا ۵۵ درصد افزایش یافته است، اما برای بیش از نیمی از مشترکانی که مصرف می کنند تغییر تعرفه ای اعمال نشده است. زیر الگو

افق میهن، تغییرات شدید اقلیمی در سال های اخیر باعث کاهش شدید منابع آبی در کشور شده است که تغییر رفتار مصرف مشترکان سوء استفاده کننده را برای کنترل و مدیریت مصرف بی رویه آنها ضروری می کند.

به گزارش تسنیم، از ابتدای سال جاری پیشنهادهای مکتوب بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۳ برای افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف که بیش از مدل آب مصرف می کنند در وزارت نیرو مطرح شد و حتی متن نهایی در کارگروه های مربوطه آماده امضای وزیر وقت نیرو در دولت سیزدهم است. اما محرابیان این مصوبه را امضا و ابلاغ نکرده بود تا اینکه در روزهای اخیر این مصوبه مربوط به ابتدای سال جاری به امضای وزیر نیروی جدید رسید و از ابتدای مهرماه ابلاغ شد.

بررسی ها نشان می دهد در مصوبه جدید به منظور تشویق مشترکان به رعایت الگوی مصرف آب، افزایش قیمتی در تعرفه آب مشترکان با مصرف زیر الگو یا بر اساس الگو اعمال نشده است.

همچنین در شرایطی که ۴۸ درصد از خانوارهایی که ۷۰ درصد از آب شرب کشور را بی رویه مصرف می کنند، افزایش پلکانی نرخ آب تنها برای مصرف بالاتر از الگوی مصرف اعمال شده است تا امید به تغییر باشد. در رفتار مصرفی این دسته از مشترکین. این افزایش قیمت آب قابل توجه نیست و برای مشترکانی که بیش از مدل مصرف می کنند بین ۱۰ تا ۵۵ درصد افزایش تعرفه در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا