اخبار اقتصاد ایران

ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی و مجتمع بندری كاسپین بیش از انتظار بود

در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی ساراتوف روسیه، آمادگی برای انتقال محصولات روسی به ایران و کشورهای غرب آسیا از طریق منطقه آزاد انزلی اعلام شد.

افق میهن، در راستای ارائه ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری خارجی اولین منطقه آزاد شمال کشور، با همکاری اتاق بازرگانی و سازمان توسعه تجارت، اعضای اتاق بازرگانی استان ساراتوف روسیه از منطقه آزاد انزلی بازدید کرد.

این هیئت تجاری روسی به سرپرستی سرگئی کلیوچاروف، مدیر بخش صادرات مرکز تجاری پادازاکی استان ساراتوف و مدیر بخش صادرات مرکز تجاری فوق الذکر به همراه جمعی از تجار و بازرگانان روسی از انواع مختلف بازدید کردند. بندر، ترانزیت، تأسیسات و زیرساخت های تولیدی- صنعتی در منطقه. ; آنها با مدیران حوزه های اقتصادی و بندری سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار و گفتگو کردند.

سرگئی کلیوچاروف در دیدار با مدیران این سازمان با ابراز خوشحالی از آشنایی با توانمندی ها و زمینه های همکاری و سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی ضمن معرفی استان ساراتوف گفت: ساراتوف استانی کشاورزی و صنعتی در منطقه آزاد انزلی است. رشته ماشین سازی، تولید مواد اولیه، کود. و داروخانه ای در دهانه رودخانه ولگا و دریای خزر.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد بستر برای همکاری بیشتر فعالان اقتصادی دو کشور و بیان اینکه امکانات موجود در منطقه آزاد انزلی و بندر کاسپین بیش از انتظارات و انتظارات ما بوده است، افزود: به دلیل وجود بندری، ریلی و زیرساخت های جاده ای علاوه بر مزایا و معافیت های قانونی . منطقه آزاد انزلی مسیر مناسبی برای تبادل و ترانزیت کالا، محصولات کشاورزی و گندم، مواد اولیه و محصولات صنعتی به ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر و غرب آسیا است.

مدیر بخش صادرات مرکز تجاری پادازاکی استان ساراتوف با اشاره به توانمندی های تولید محصولات کشاورزی در استان متبوع خود، خواستار ایجاد سیلوهای گندم و مراکز ذخیره سازی محصولات باغی در مجتمع بندری کاسپین برای صادرات به ایران و کشور شد. کشورهای حوزه خلیج فارس

در این جلسه مدیران روابط عمومی و بین الملل، گمرک و توسعه بازار و ارتباط با مناطق خزر و اوراسیا سازمان منطقه آزاد انزلی به تشریح فرصت ها، بسته های سرمایه گذاری، مزایا و معافیت های قانونی برای فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری خارجی پرداختند. شرکت هایی برای هیئت تجاری روسیه و آماده سازی آنها سازمان متبوع خود را برای توسعه همکاری ها در چارچوب کریدور شمال-جنوب و انتقال کالا با کشورهای جنوبی خلیج فارس و غرب آسیا اعلام کردند.

در پایان هیئت روسی به همراه معاونین و مدیران این سازمان از منطقه آزاد انزلی و امکانات بندری و لجستیکی مجتمع بندری کاسپین بازدید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا