ورزشی

«مفت خور»ها به نیمکت پرسپولیس چسبیده اند/ اینهایی که از سر و کول گاریدو بالا می روند را نمی شناسم

سعید نعیم آبادی مدافع سال ها پرسپولیس درباره شرایط پرسپولیس با خوان کارلوس گاریدو گفت: پرسپولیس امسال با گاریدو منسجم و شاداب تر بازی می کند. سرعت بازی پرسپولیس بالاست و نظم تیمی خیلی بهتر شده است. گاریدو یک مربی حرفه ای و دقیق در مورد جزئیات است. آمدنش به نفع پرسپولیس بود و خوشحالم مربی ای مثل گاریدو روی نیمکت پرسپولیس می نشیند.

وی افزود: یکی از امتیازات مربی معروف و درجه یک خارجی مثل گردو عدم ارتباط با دلالان است. مربی خارجی در این سطح ربطی به دلال ندارد و شخصیت و کاریزمای او به گونه ای است که اجازه نمی دهد دلال ها در تیمش نفوذ کنند. متاسفانه نقطه ضعف مربیان داخلی و حتی مربیان کوچک خارجی نفوذ دلالان است. مربیان داخلی ممکن است واقعاً مایل به همکاری با این جماعت نباشند، اما پیشنهادات وسوسه انگیز آنها را شل می کند و آنها را متقاعد می کند که همکاری کنند. البته اگر دلالان نتوانند در تیم نفوذ کنند به سرعت به حاشیه می پردازند زیرا دستشان کوتاه است و این هم عاملی است که مربی را در موقعیت ضعیف قرار می دهد. اما گاریدو بسیار قوی است و تحت تاثیر این شرایط قرار نمی گیرد و خوشبختانه درویش هم به گاریدو اعتقاد دارد و تحت تاثیر این فضاها تسلیم نمی شود.

وی تاکید کرد: معتقدم اگر گاریدو با پرسپولیس نتیجه نگیرد هیچ مربی دیگری هم نتیجه نمی گیرد. او علاوه بر دانش و تجربه بالایی که دارد، محکم است و تن به فضاسازی ها و حاشیه ها نمی دهد.

مدافع راست محبوب دهه ۶۰ و ۷۰ پرسپولیس درباره دلایل ناکامی پرسپولیس در آسیا گفت: واقعیت این است که ظرفیت پرسپولیس همین است. در واقع قدرت و ظرفیت تیم های ایرانی یکسان است. شرایط در آسیا کاملا تغییر کرده و مانند سال های گذشته نیست. ما با این پتانسیل توان رقابت با حریفان خود در آسیا را نداریم. دیگر آن روزها که مقابل حریفان آسیایی بازی می کردیم و ۳-۴ گل به آنها می زدیم، گذشته است. تیم های آسیایی خیلی حرفه ای شده اند و سرمایه گذاری کرده اند و خیلی جلوتر از ما هستند. ما کاری نکرده ایم و فقط تماشاگر بوده ایم.

وی افزود: کشورهای آسیایی ستاره ۱۰۰ میلیون دلاری می خرند اما هنوز ورزشگاه استانداردی برای میزبانی نداریم و پرسپولیس و استقلال آواره هستند. به عربستان و قطر نگاه کنید. ۱۰۰ تا دیگه بهشون نمیرسیم. سوار جت شده و میرن و ما تنها تماشاچی هستیم.

نعیم آبادی درباره جدایی سه بازیکن تاثیرگذار پرسپولیس از این تیم در تابستان و اینکه با وجود جدایی بیرو، ترابی و اسماعیلی، کیفیت قرمزها پایین نیامده است، گفت: پرسپولیس همیشه پرسپولیس است و مردم و هواداران پشت این تیم هستند. . پرسپولیس هیچ وقت به بازیکنی وابسته نبوده است. ترابی و اسماعیلی فر بزرگتر از بیرانوند از پرسپولیس رفتند اما اتفاقی نیفتاد و پرسپولیس ماندگار شد. اینها قبل از پرسپولیس کجا بودند؟ پرسپولیس آنها را تبدیل به ستاره کرد. تخت جمشید قاب زیبایی است که هرکس در این قاب قرار بگیرد پیشرفت می کند، معروف و حتی جهانی می شود. پرسپولیس هیچ وقت بازیکن لنگ نبوده است.

وی افزود: بازیکنانی که جایگزین این ۳ نفر شدند جای خود را به خوبی پر کرده اند. مخصوصا آل عمود که واقعا مدافع باکیفیتی است و به نظر من در سمت راست از اسماعیلی فر هم بهتر است. پرسپولیس با حضور او از سمت راست راحت است چون فوتبال سطح بالایی بازی می کند.

نعیم آبادی درباره شرایط فعلی خود و اینکه مدت هاست از فوتبال دور بوده است، توضیح داد: جوان ترها آمده اند و جای ما را گرفته اند. ما هم به این شرایط عادت کرده ایم. ما نسلی قانع و ساده زیستی بودیم و به حداقل ها راضی هستیم. بعد از یک دهه بازی در پرسپولیس، زندگی بسیار ساده ای دارم که هیچکس باور نمی کند. یک تاکسی هم دارم که گاهی با آن کار می کنم. ما هرگز دنبال پول و مادیات نبودیم.

علی پروین مدافع محبوب مردمی از شرایط باشگاه گلایه کرد و گفت: باشگاه می تواند از پیشکسوتان پرسپولیس در پست های مختلف به ویژه در رده های پایه استفاده کند. متاسفانه الان غریبه ها جای ما را گرفته اند. روی نیمکت پرسپولیس هیچ کدام را نمی شناسم که وقتی کول گاریدو گل می زند از بالای سرش بالا می روند. آنها یکسری مفت هستند که به باشگاه می چسبند. آیا ممکن است کسی با کادر فنی آشنا نباشد؟ یعنی در بین این همه پیشکسوت یک نفر نیست که بتواند مفید باشد و در کادر فنی پرسپولیس فعالیت کند؟ متأسفانه قدیمی ها مورد پسند نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا