بانک و بیمه

شرایط پذیرش اوراق «گام» بابت پیش‌پرداخت تخصیص ارز واردات ابلاغ شد

بر اساس گزارش بازار بانک مرکزی بخشنامه شماره ۰۳/۱۶۳۳۴۸ مورخ ۱۵ مهر ماه ۱۴۰۳ این بانک به شرح زیر است:

به موجب بخشنامه شماره ۲۱۴۱۱۵/۰۲ مورخ ۰۵/۰۹/۱۴۰۲ و با استناد به بخشنامه شماره ۳۰۸۱۰۱/۰۲ مورخ ۱۶/۱۲/۱۴۰۲ اداره تأمین مالی و زنجیره تولید این بانک با استناد به ردیف (۸) از جدول مندرج در ماده (۳) تصویب نامه شماره ۲۲۸۹۲۶/T62199H مورخ ۱۳/۱۲/۱۴۰۲ (موضوع آیین نامه اجرایی پذیرش گواهی های اعتبار تولیدی (GAM) در دستگاه های اجرایی). الزام به رعایت سایر قوانین و مقررات، موارد زیر جهت اجرا گزارش می گردد:

۱- بانک موظف است در صورت درخواست دارنده اوراق پلکانی (متقاضیان دوم و بعدی) به جای سپرده گذاری اوراق پلکانی حداقل ۲۰ درصد مبلغ مقرر در بخشنامه شماره ۲۱۴۱۱۵/ تامین ارز کند. ۰۲ مورخ ۰۵/۰۹/۱۴۰۲ این بانک طبق ضوابط مندرج در تصویب نامه مذکور پذیرش و بلوکه می کند.

تبصره ۱: بانک عامل مجاز به بلوکه کردن اوراقی که خود منتشر می کند نمی باشد.

تبصره ۲: بانک عامل می تواند به تشخیص خود تا سقف ۵۰% مبلغ مقرر در بخشنامه شماره ۲۱۴۱۱۵/۰۲ مورخ ۰۹/۰۹/۱۴۰۲ بابت پذیرش سپرده تخصیص ارز پرداخت نماید.

۲- اوراق بلوکه شده در زمان انتقال باید حداکثر سه ماه و تا پایان سررسید داشته باشد بهمن سال مالی پذیرش اوراق.

۳) – دارنده اوراق گام بلوکه شده برای سپرده گذاری تخصیص ارزی، حق دارد این اوراق را در زنجیره تولید و تنزیل انتقال دهد (انتقال به بازار سرمایه در مورد اوراق انتقالی به بازار سرمایه و بدهی قابل واگذاری است. اکتسابی). شبکه بانکی کشور در مورد انتقال اوراق غیرقابل انتقال به بازار سرمایه).

۴- ثبت بلوکه شدن اوراق پلکانی اوراق غیرقابل انتقال به بازار سرمایه و اوراق قابل انتقال به بازار سرمایه و غیرقابل انتقال به بازار سرمایه تا تاریخ انسداد طبق سازوکار انجام می شود. سیستم انتشار و مدیریت اوراق مشارکت در بازار پول.

۵- بلوکه شدن اوراق، مرحله اوراق قابل انتقال به بازار سرمایه، مطابق سازوکار بازار سرمایه و اجرای فرآیندهای مرتبط در سپرده گذاری مرکزی و شرکت تسویه وجوه انجام می شود.

۶- در صورت تخصیص ارز (تایید گواهی ثبت) قبل از سررسید اوراق مرحله بلوکه شده، متقاضی تخصیص ارز موظف است ظرف سه روز بانکی نسبت به رفع انسداد اوراق مرحله ای اقدام کند تا پرداخت تراکنش به منظور تضمین انجام شود. واحد پول

۷- بانک عامل موظف است در صورت تخصیص ارز پس از سررسید اوراق گام بلوکه شده نسبت به رفع انسداد اوراق گام و دریافت سپرده ریالی جهت تخصیص ارز طبق بخشنامه شماره ۲۱۴۱۱۵ اقدام کند. ۰۲/۰۵ مورخ ۵ شهریور ۱۴۰۲ یا دریافت اوراق جایگزین با مدت جدید طبق مفاد این ضوابط.

۸- در صورت انصراف، انقضای گواهی ثبت آماری یا عدم تخصیص ارز، لازم است با دریافت درخواست تخصیص ارز متقاضی، این بانک از تقاضای تخصیص ارز در رابطه با آزادسازی منصرف شود. از اسناد مسدود شده ظرف سه روز بانکی.

تجارت از طریق سامانه انتشار و مدیریت اوراق گام در بازار پول (برای اوراق غیرقابل انتقال به بازار سرمایه و اوراق غیرقابل انتقال به بازار سرمایه) یا از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (برای اوراق قرضه) که به بازار سرمایه منتقل می شوند). بازار سرمایه).

مقتضی است به کلیه واحدهای ذیربط اطلاع رسانی و بر اجرا نظارت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا