اقتصاد جهان

اقتصاد رژیم صهیونیستی در آستانه ورشکستگی است

به گزارش خبرگزاری افق میهن ، ابوالفضل زهراوند عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بررسی آسیب های وارده به اقتصاد اسرائیل پس از عملیات طوفان الاقصی از ابعاد مختلف گفت: اولین آسیبی که . علت اقتصاد اسرائیل خروج شرکت ها و شرکت های سرمایه گذار از سرزمین های اشغالی به دلیل جنگ و درگیری های جاری در غزه و همچنین مشکلات امنیتی بود.

وی افزود: نکته دوم و مهم در اقتصاد رژیم صهیونیستی بحث گردشگری است که نقش مهمی در تولید ناخالص داخلی این رژیم داشت اما در حال حاضر هیچ گردشگری در یک سال گذشته به سرزمین های اشغالی سفر نکرده است. و از این جهت شهادتی پوچ است. ما برای توسعه هتل و رکود شغلی به آن وابسته هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شهرک نشینان مناطق شمالی اسرائیل پس از درگیری با حزب الله این مناطق را تخلیه و به مناطق جنوبی رژیم صهیونیستی رفتند.

زهراوند خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی باید بسیاری از نیازهای خود را از طریق بنادر وارد کند و با فشار یمنی ها بر کشتی های عازم اسرائیل، هزینه تامین سوخت و مواد غذایی این رژیم به شدت افزایش یافته است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: مجموع این مشکلات و خسارات لجستیکی و نظامی وارد شده به این رژیم، شرایط را بسیار سخت کرده و عملاً اقتصاد این رژیم را به مرز ورشکستگی رسانده است.

انتهای پیام/+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا