اخبار اقتصاد ایران

سرقت حدود 160 هزار كیلوگرم شبكه های توزیع برق گیلان از ابتدای سال!

مدیرعامل توزیع نیروی برق گیلان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۸۱۷ فقره سرقت در شهرستان رشت و ۶۰۹۶ فقره سرقت در سایر شهرستان های استان در حوزه سیم و کابل انجام شده و در مجموع ۱۶۰ هزار کیلوگرم شبکه توزیع برق انجام شده است. به سرقت رفته است.

افق میهن، مسعود صادقی خمامی مدیرعامل توزیع نیروی برق گیلان ضمن اشاره به وقوع ۸ هزار و ۹۱۳ فقره سرقت از شبکه های توزیع برق به بررسی وضعیت پدیده مذموم سرقت شبکه ها و تاسیسات این شرکت از تاریخ ۲۰۱۸ آغاز سال

صادقی گفت: سرقت تجهیزات شبکه توزیع برق به عنوان یک ناهنجاری شوم اجتماعی به یکی از معضلات اساسی این صنعت تبدیل شده است که نه تنها به طور مستقیم آسیب جدی به این صنعت زیرساختی وارد می کند، بلکه مشترکان و محصولات کشاورزی، صنعتی، تجاری و … مردم به طور کلی جامعه نیز خسارات عمده ای به بار می آورد.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۸۱۷ فقره سرقت در شهرستان رشت و ۶۰۹۶ فقره سرقت در سایر شهرستان های استان در حوزه سیم و کابل صورت گرفته که در مجموع ۱۶۰ هزار کیلوگرم شبکه توزیع برق به سرقت رفته است.

مدیرعامل توزیع نیروی برق گیلان تصریح کرد: همچنین سرقت هایی در محدوده کابل ارتباطی ترانسفورماتور به تابلو (نزدیک به ۶ کیلومتر)، شمش تابلو (۱۴۲ کیلوگرم) و ترانس و متعلقات آن (۳ مورد) به ثبت رسید که همچنین منجر به خاموشی طولانی مدت شد. در برخی مناطق بوده است

صادقی تاکید کرد: با سرقت های زنجیره ای مذکور از شبکه ها و تاسیسات توزیع برق گیلان بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به این شرکت خسارت وارد شده است که علاوه بر بار مالی منجر به خاموشی های گاها طولانی مدت در استان و افزایش آن شده است. در حجم کاری برنامه ریزی نشده برای تیم های عملیاتی. در امور اجرایی استان بوده است.

وی افزود: علیرغم تعامل و ارتباط دوسویه و همکاری صمیمانه نیروی انتظامی استان با اداره حراست و امور محرمانه توزیع برق گیلان و تشکیل گشت ها و تیم های مشترک؛ حضور و مشارکت مردم و مشترکین در نگهداری شبکه های توزیع غیر قابل انکار خواهد بود.

صادقی در خصوص شیوه های مشارکت مردم در حفظ و حراست از این سرمایه ملی به عنوان صاحبان اصلی اموال عمومی گفت: گزارش به موقع هم استانی های محترم پس از اطلاع از قطعی های مشکوک و طولانی مدت برق به ویژه در ساعات غیر پیک و بامداد. ساعت، به واحد حوادث برق. محل سکونت از طریق تماس با سامانه تلفنی ۱۲۱ و همچنین ثبت آنی و آنلاین گزارشات فوق در اپلیکیشن برق من یکی از مهم ترین روش های برخورد و مشارکت در امر خطیر کاهش سرقت است. سیم های برق و متعاقب آن افزایش پایداری شبکه های توزیع در استان.

مدیرعامل توزیع برق گیلان تصریح کرد: سارقان شبکه و تجهیزات برق علاوه بر جلوگیری از خدمات رسانی ایمن به مردم، خسارات زیادی را به شرکت توزیع برق و لوازم برقی مردم وارد می کنند، لذا هرگونه اقدام برای کاهش و مهار این جنایت و جرم اجتماعی بیش از هر چیز به نفع همه افراد جامعه خواهد بود.

وی همچنین به اجرای اقدامات پیشگیرانه برای کاهش سرقت ها و افزایش پایداری شبکه اشاره کرد و افزود: ایجاد گشت های یکپارچه، اجرای طرح های جهادی جایگزینی شبکه های سیمی فرسوده با کابل های خودنگهدار، استفاده از بست های ضد سرقت برای فشار ضعیف. شبکه ها و پست های هوایی و ایمن سازی درب پست های توزیع. از جمله این اقدامات بوده است.

صادقی در پایان تاکید کرد: در سال های اخیر سرقت شبکه های برق منجر به ثبت انبوه برق گرفتگی و مرگ سارقان شده است و این موضوع تلخ و تاسف بار باید به صورت گسترده منتشر شود تا بازدارندگی لازم ایجاد شود. در این زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا