ترندهای روز

مشارکت دانشمند ایرانی در اختراع گیاه مصنوعی که هوای خانه را تمیز می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

محققان نوع جدیدی از گیاه مصنوعی ساخته اند که می تواند برق تولید کند و هوای داخل خانه را تمیز کند.

محققان با شبیه سازی فرآیندهای طبیعی گیاهان، گیاه مصنوعی تولید کرده اند که هر برگ آن در طول فتوسنتز برق تولید می کند. آب و مواد مغذی این گیاه از طریق تعرق و عمل مویرگی تامین می شود.

به گزارش IA، یک گروه تحقیقاتی از دانشگاه بینگهمتون در حین انجام مطالعه خود بر روی باتری های زیستی با انرژی از باکتری ها، ایده جدیدی برای گیاهان مصنوعی ارائه کردند که می توانند دی تغذیه از دی اکسید کربن، تولید اکسیژن و حتی تولید مقدار کمی انرژی.

پروفسور سئوهون “شان” چوی و دانشجوی دکتری مریم رضایی با استفاده از پنج سلول خورشیدی بیولوژیکی و باکتری های فتوسنتزی آنها ابتدا یک برگ مصنوعی ساختند و سپس متوجه شدند که این اختراع پیامدهای گسترده تری دارد. دارد

اولین گیاه را با پنج برگ و سپس میزان جذب درست کردند دی آنها اکسید کربن و توانایی آن برای تولید اکسیژن را آزمایش کردند.

مشارکت دانشمند ایرانی در اختراع گیاه مصنوعی پاک کننده هوای خانه

قابلیت تولید برق

در حالی که توان خروجی فعلی حدود ۱۴۰ میکرووات یک مزیت ثانویه است، Choi قصد دارد این فناوری را برای دستیابی به حداقل خروجی بیش از یک میلی وات بهبود بخشد. او همچنین می خواهد یک سیستم ذخیره انرژی مانند باتری های لیتیوم یون یا ابرخازن ها را با آن ادغام کند.

چوی می‌گوید: «من می‌خواهم بتوانم از این برق برای شارژ تلفن همراه یا سایر برنامه‌های کاربردی استفاده کنم.

با برخی تنظیمات دقیق، این گیاهان مصنوعی می توانند بخشی از هر خانه ای باشند. مزایای این ایده به راحتی قابل مشاهده است.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی دانشگاه بینگهمتون، سایر ارتقاها می تواند شامل استفاده از گونه های مختلف باکتری برای اطمینان از زنده ماندن طولانی مدت و توسعه راه هایی برای به حداقل رساندن تعمیر و نگهداری، مانند سیستم های تحویل آب و مواد مغذی باشد.

گیاهان مصنوعی دی اکسید کربن را به اکسیژن (O2) و بیوالکتریک تبدیل می کنند.

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که سطح دی‌کربن دی‌اکسید (CO2) در داخل خانه اغلب به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از سطوح بیرونی است، که یک نگرانی رو به رشد سلامتی است، به‌ویژه در مناطق شهری که مردم بیش از ۸۰ درصد از زمان خود را در داخل خانه سپری می‌کنند.

محققان همچنین ادعا کردند که گیاهان مصنوعی جذب کربن در محیط داخلی را افزایش داده و در عین حال دی اکسید کربن را به اکسیژن (O2) تبدیل می کنند.

این گیاهان مصنوعی از نور داخل خانه برای هدایت فتوسنتز استفاده می‌کنند و باعث کاهش ۹۰ درصدی منطقه می‌شوند. این سیستم علاوه بر بهبود کیفیت هوا، اکسیژن و بیوالکتریکی کافی تولید می کند.

بر اساس این مطالعه، این رویکرد غیرمتمرکز راه حلی پایدار و کارآمد برای چالش‌های محیطی داخلی است که کیفیت هوای بهتر و برق تجدیدپذیر را در میان افزایش جهانی دی اکسید کربن ارائه می‌کند.

چوی می‌گوید: «به‌ویژه پس از عبور از کووید-۱۹، ما اهمیت کیفیت هوای داخل خانه را می‌دانیم. ما دم و بازدم می کنیم و این باعث ایجاد سطح می شود دی تبدیل به دی اکسید کربن می شود. آشپزی نیز خطراتی دارد.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا