بانک و بیمه

۳۵.۵ میلیارد دلار ارز واردات تامین شد

بر اساس گزارش بازار بانک مرکزی، در این مدت ۷ میلیارد و ۸۴۵ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و دارو، ۱۹ میلیارد و ۵۶ میلیون دلار برای کالاهای تجاری و بازرگانی، ۸۴۶ میلیون دلار برای خدمات و ۷ میلیارد و ۸۳۰ میلیارد دلار برای واردات در مقابل صادرات هزینه شده است. میلیون ها دلار تضمین شده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی شش میلیارد و ۱۱۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و خوراک دام و یک میلیارد و ۷۲۹ میلیون دلار برای واردات دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی اختصاص داده است.

گفتنی است، بانک مرکزی در مجموع هفت میلیارد و ۸۴۵ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و کشاورزی و دارو و تجهیزات پزشکی به ارزش ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی به کالاهای اساسی با قیمت ارزان تر اختصاص داده است.

35.5 میلیارد دلار ارز وارداتی فراهم شد / 26.8 میلیارد دلار سهم صنعت در تامین ارز

این گزارش نشان می دهد که در این مدت ۱۹ میلیارد و ۵۶ میلیون دلار برای کالاهای تجاری و ۷ میلیارد و ۸۳۰ میلیون دلار برای واردات و صادرات و همچنین ۲۶ میلیارد و ۸۶۶ میلیون دلار برای کالاهای تولیدی تامین شده است.

35.5 میلیارد دلار ارز وارداتی فراهم شد / 26.8 میلیارد دلار سهم صنعت در تامین ارز

بر اساس این گزارش تامین ارز برای «صنعت حمل و نقل و خودرو» دو میلیارد و ۶۱۴ میلیون دلار، برای «صنایع معدنی» یک میلیارد و ۹۷۷ میلیون دلار و «ماشین‌آلات و تجهیزات تولیدی» به کشور. یک میلیارد و ۸۴۱ میلیون دلار «صنایع و تجهیزات برق و الکترونیک» با دو میلیارد و ۳۷۷ میلیون دلار، «صنایع شیمیایی و پلیمری» با یک میلیارد و ۹۵۹ میلیون دلار، «نساجی و پوشاک» معادل ۹۴۱ میلیون دلار است.

این گروه ها همچنین تا پایان روز شانزدهم دارای یک میلیارد و ۸۲۵ ​​میلیون، یک میلیارد و ۵۴۲ میلیون، یک میلیارد، ۴۰۵ میلیون، ۲۷۲ میلیون، ۶۴۵ میلیون دلار و ۵۲ میلیون دلار ارز یا واردات در مقابل صادرات هستند. مهر این ماه دریافت کرد.

همچنین تا تاریخ ۱۶ مهر در این ماه سایر صنایع هفت میلیارد و ۸۳۰ میلیون دلار ارز و بیش از ۲ میلیارد و ۸۹ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کردند.

لازم به ذکر است، امروز در تالار اسکناس مرکز مبادلات ایران، دلار با نرخ ۴۹ هزار و ۹۱۰ تومان، یورو با نرخ ۵۴ هزار و ۷۶۵ تومان و درهم با نرخ ۱۳ هزار و ۵۹۰ تومان مبادله شد.

همچنین دلار با نرخ ۴۷ هزار و ۲۶۳ تومان، یورو با نرخ ۵۱ هزار و ۸۶۱ تومان و درهم با نرخ ۱۲ هزار و ۸۶۹ تومان در تالار نقل و انتقال ارز مشاهده شد.

35.5 میلیارد دلار ارز وارداتی فراهم شد / 26.8 میلیارد دلار سهم صنعت در تامین ارز

لازم به ذکر است بیستمین حراج سکه طلا مرکز مبادلات طلا و ارز ایران امروز و بیست و یکمین حراج سکه طلا هجدهم برگزار می شود. مهر ماه صورت می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا