بانک و بیمه

رشد ادامه‌دار دلار نیما | نرخ امروز: ۴۷هزار و ۳۶۵ تومان

در معاملات امروز (سه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳) مرکز مبادلات ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با نرخ ۴۹۰۰۰ و ۹۲۳ تومان و حواله دلاری نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل با نرخ ۴۷۰۰۰ و ۳۶۵ تومان معامله می شود.

به گزارش افق میهن، افزایش جزئی قیمت دلار نیما از ماه های قبل آغاز شد و در حالی که ادامه دارد، وزیر اقتصاد اعلام کرده است: سیاست جدید ما نزدیک شدن بازار به نرخ نیما است، افزایش می دهیم. هم دلار نیما را پایین می آوریم و هم نرخ بازار را

اما آنطور که فرزین رئیس کل بانک مرکزی گفته است امکان افزایش بیشتر قیمت ارز نیما وجود ندارد. وی در شورای اسلامی گفت: از ابتدای سال تاکنون قیمت این ارز از حدود ۴۱ هزار تومان به حدود ۴۷ هزار تومان رسیده است، یعنی تغییرات نرخ ارز را تحت تاثیر متغیرهای اساسی ایجاد کرده ایم. نمی توان بیش از این مقدار را افزایش داد زیرا ما هم نگران نرخ تورم هستیم، پایین بودن نرخ ارز برای کنترل تورم است و اگر با سیاست پولی اتخاذ شده نرخ تورم افزایش یابد این سیاست مناسب به نظر نمی رسد.

این در حالی است که در چند روز اخیر شاهد افزایش قیمت دلار نیما بودیم که احتمالاً نشان دهنده عزم جدی وزارت اقتصاد برای افزایش قیمت دلار نیما برای حمایت از بورس و معامله گران است.

باید گفت؛ قیمت هر اسکناس یورو در صرافی ایران نیز نسبت به روز کاری قبل به ۵۴ هزار و ۷۹۸ تومان افزایش یافت و نرخ حواله یورو نیز به ۵۱ هزار و ۹۹۰ تومان رسید.

از سوی دیگر اسکناس درهم امارات با افزایش نسبت به روز کاری گذشته ۱۳ هزار و ۵۹۳ تومان ارزش گذاری شد و نرخ حواله درهم ۱۲ هزار و ۸۹۷ تومان است. قیمت یکصد دینار عراقی امروز در صرافی اعلام شد که نسبت به روز گذشته ۳۸۰۵۵ ریال کاهش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا