اخبار اقتصاد ایران

ترمال بریک چیست؟ بررسی 9 نمونه از مزایای پنجره ترمال بریک

یکی از مهم ترین مواردی که باعث هدر رفتن انرژی در ساختمان می شود استفاده از پنجره های بی کیفیت و عدم عایق کاری مناسب در آنها می باشد. با انتخاب پنجره ای مناسب و عایق می توان مصرف انرژی را به میزان قابل توجهی کاهش داد و با بهینه سازی انرژی دمای داخل ساختمان را در تابستان و زمستان معتدل نگه داشت.

پنجره ترمال بریک یکی از انواع پنجره های آلومینیومی است که نقش بسزایی در بهبود عملکرد حرارتی ساختمان دارد. این پنجره با استفاده از فناوری ترمال بریک (که در لغت به معنای ترمال بریک است) انتقال گرما به بیرون یا داخل ساختمان را کاهش می دهد. یکی از نکات قابل توجه در این نوع پنجره می باشد طب سوزنی این است که علاوه بر ظرافت و زیبایی طرح، تمام خواص عایق را نیز دارد.

برای اطمینان از کیفیت محصول، مهمترین پارامتر خرید از یک تولید کننده قابل اعتماد است. گروه صنعتی آراز پنجره با چندین سال تجربه موفق در زمینه تولید انواع درب و پنجره دوجداره و آلومینیومی توانسته است با ارائه محصولات با کیفیت و با کیفیت به یکی از بهترین و معتبرترین تولیدکنندگان پنجره دوجداره تبدیل شود. رضایت مشتریان

در این مقاله به مزایای پنجره ترمال بریک و نحوه سفارش این محصول از آرازپنجره می پردازیم.

پنجره ترمال بریک چیست؟

همانطور که گفته شد ترمال بریک به معنای ترمال بریک است و به همین دلیل به عنوان یک عایق منحصر به فرد در برابر گرما عمل می کند. پروفیل های ترمال بریک محفظه های متعدد با ضخامت مورد نیاز است که باعث افزایش استحکام و طول عمر پنجره و ایجاد آب بندی قوی در پنجره آلومینیومی می شود.

ویژگی پروفیل ترمال بریک

آلومینیوم یک فلز است و رسانای سریع گرما است. زمانی که اختلاف دمای داخلی و خارجی محیط زیاد باشد، آلیاژ آلومینیوم می تواند به راحتی گرما را انتقال داده و باعث تعدیل دمای داخلی شود. در و پنجره های ساخته شده از آلیاژ آلومینیوم عایق ضعیفی دارند. به همین دلیل از پروفیل های ترمال بریک که دارای نوارهای پلی آمید هستند در آنها استفاده می شود. این نوارها بین دیواره های داخلی و خارجی پروفیل قرار می گیرند و عایق بهتری ایجاد می کنند. تیغه های پلی آمید از الیاف شیشه ای متراکم ساخته شده اند که می توانند فشار و حرارت بالا را تحمل کنند. آنها همچنین به عنوان یک مانع حرارتی عمل می کنند و جریان گرما را کاهش می دهند. استفاده از شیشه دوجداره در پنجره ترمال بریک باعث بهبود خاصیت عایق بودن پنجره نیز می شود. آنها از نایلون یا PVC برای اتصال پروفیل ترمال بریک به فلز آلومینیوم استفاده می کنند. زیرا این دو ماده رسانایی بسیار کمتری نسبت به فلز دارند و در عین حال که عایق بهتری هستند، گرما را به راحتی از خود عبور نمی دهند.

مزایای پنجره های ترمال بریک

مزایای پنجره های ترمال بریک

اکنون به بررسی مزایای پنجره ترمال بریک می پردازیم تا بدانید که استفاده از این پروفیل آکپا در پنجره های آلومینیومی چگونه تاثیر بی نظیری در عایق کاری پنجره ها خواهد داشت:

۱- از نفوذ گرد و غبار جلوگیری کنید

قاب پنجره آلومینیومی ترمال بریک دارای نوار لاستیکی است که پس از بسته شدن و قفل شدن کامل پنجره، درصد ذرات گرد و غبار و آلودگی هوا را به صفر می رساند.

۲- عایق صدا

عایق صوتی پنجره

پنجره ترمال بریک آکپا علاوه بر مقاومت در برابر انتقال حرارت، عملکرد قابل قبولی در جداسازی صداهای مزاحم دارد که پس از بسته شدن پنجره، صدا و صداهای مزاحم بیرون تا حد زیادی کاهش می یابد و آرامش را به محیط خانه می آورد.

۳- خاصیت ضد آب

پروفیل ترمال بریک دارای خواص ضد آب عالی است. عملیات آب بندی و آب بندی در پنجره های آلومینیومی ترمال بریک به خوبی انجام شده و عایق بسیار خوبی در برابر رطوبت و آب باران می باشد.

۴- سبک اما بادوام

آلیاژ آلومینیوم وزن سبکی دارد، اما در برابر باد و سایر عوامل جوی ناپایدار مانند برف، باران و نور خورشید مقاوم است.

۵- عایق حرارتی

مهمترین مزیت پنجره های ترمال بریک جلوگیری از انتقال گرما و سرما می باشد در نتیجه مصرف انرژی سرمایشی در تابستان و انرژی گرمایشی در تابستان کاهش می یابد.

۶- ضد حریق بودن

پروفیل ترمال بریک یک عایق حرارتی است که در برابر آتش مقاوم است. با استفاده از یک لایه پلی آمید، سطح بیرونی پنجره از سطح داخلی جدا می شود که باعث عایق و نسوز بیشتر آن می شود.

۷- این پنجره ها ضد سرقت هستند

پنجره های آلومینیومی مجهز به پروفیل ترمال بریک استحکام بالایی دارند و با ابزار معمولی به راحتی شکسته نمی شوند. در نتیجه از ورود سارقان و افراد غیر مجاز به داخل ساختمان جلوگیری می کنند. علاوه بر این، در صورت نیاز و برای اطمینان بیشتر از امنیت پنجره می توانید از قفل های سخت افزاری استاندارد استفاده کنید.

۸- تنوع رنگ و فرم

یکی از بزرگترین مزیت های پنجره ترمال بریک تنوع رنگی بالای آن است. شما می توانید هر یک از رنگ های موجود را برای این پنجره انتخاب و سفارش دهید. استفاده از رنگ های الکترواستاتیک در این پنجره باعث افزایش طول عمر رنگ آمیزی پروفیل می شود. پوشش های رنگی پنجره ها در برابر سرما، گرما و ضربه مقاوم هستند. همچنین با توجه به نیاز پروژه می توانید از خاصیت آندایزینگ استفاده کنید که فقط بر روی پروفیل های آلومینیومی قابل اجرا می باشد.

۹- تنوع در مدل

تنوع در مدل های ترمال بریک

وجود تنوع در مدل و بازشوها یکی از مزایای قابل توجه پنجره ترمال بریک می باشد. با توجه به اینکه اجرای هر مدل بازشو در انواع پنجره دوجداره امکان پذیر نیست، می توانید بازشو مورد نظر خود را انتخاب کرده و سفارش دهید که بر روی پنجره دوجداره اجرا شود. چند نمونه از مدل های قابل سفارش عبارتند از:

  • پنجره ها را بلند و کشویی کنید
  • پنجره تاشو یا آکاردئون
  • پنجره محوری
  • پنجره بالابر تلسکوپی
  • پنجره فولکس واگن
  • پنجره ترمال بریک کشویی
  • پنجره های ترمال بریک تک و دوبل
  • پنجره گیوتین

شرکت دکوراسیون پنجره به عنوان یک شرکت تخصصی در زمینه تولید و مونتاژ پنجره های دوجداره upvc و ترمال بریک آلومینیومی فعالیت می کند. این شرکت محصولات خود را با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه های تمام اتوماتیک تولید می کند. برای ساخت، اجرا و بهره مندی از مزایای پنجره های ترمال بریک می توانید از مشاوره تخصصی و کاربردی کارشناسان این شرکت بهره مند شده و سفارش خود را در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت دریافت نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، استعلام قیمت به روز و سفارش انواع پنجره دوجداره می توانید با شماره تلفن های ۰۹۱۵۱۶۷۶۷۰۹ یا ۰۵۱۳۸۰۸۱ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا