اخبار بورس

پاسخ به تقاضای مشتریان “سغرب” در زمان قطع برق/ سند تک برگ زمین های کارخانه “سغرب” اخذ شد

مدیرعامل شرکت سیمان غرب:

مدیرعامل شرکت سیمان غرب گفت: سند یک صفحه ای در سایت کارخانه که قسمت اعظم معدن مارل را به خود اختصاص داده است نیز دریافت شده است. سهامداران نباید نگران تهدیداتی باشند که آینده شرکت را به خطر می اندازد.

مسعود جلیلیان مدیرعامل شرکت سیمان غرب از عملکرد این شرکت می گوید افق میهنتوضیح داد: در ۶ ماهه اول سال که اکثر کارخانجات در این زمینه مشکل دارند، ما نیز مشکلات، فرصت ها و تهدیدهایی داشتیم و اینکه با وجود تهدیدها چه فرصت هایی ارائه شد.

وی افزود: اولین تهدید قطعی برق بود. این قطعی برق برنامه ریزی نشده بود و معلوم نبود چقدر قطعی برق خواهیم داشت. اگرچه کل مصرف نیروگاه در تولید ۱۰۰ درصد ۲۵ مگاوات بود، اما ۳ مگاوات برق برای روشنایی و سرمایش در دسترس داریم.

جلیلیان ادامه داد: تنها اقدامی که انجام دادیم این بود که دو دستگاه دیزل ژنراتور ۲.۵ مگاواتی داشتیم که حدود ۴۰ سال بیکار بودند. سال گذشته آن را بازسازی کردیم و روی پیست رفت. با ۵ مگاوات و ۳ مگاوات برقی که در اختیار ما قرار دادند، توانستیم از کلینکری که داشتیم به عنوان ذخیره استراتژیک استفاده کنیم. از سوی دیگر، ما مقداری کلینکر خریدیم تا به تقاضای مشتریان پاسخ دهیم، شرکت را سودآور کنیم و هزینه‌های کارخانه‌هایی را که سهام کلینکر داشتند اما بازار مصرف مناسبی نداشتند، تامین کنیم. از آنجایی که موضوع قطع برق به این صورت بودجه ای در نظر گرفته نشده بود، نتوانستیم آن طور که برنامه ریزی شده بود، بودجه را تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت سیمان غرب در این خصوص خاطرنشان کرد: در شش ماهه دوم قطعی گاز داریم و باید از گازوئیل به عنوان سوخت جایگزین استفاده کنیم بین ۳۲ تا ۳۵ میلیون لیتر ۱۵ میلیون لیتر ذخیره داشتیم که سال گذشته ۱۰ میلیون لیتر با مصوبه هیئت مدیره دریافت کردیم و امیدواریم تا ۴ ماه آینده آن را به بهره برداری برسانیم تا مشکل تولید ناشی از قطعی گاز برطرف شود.

او توضیح داد: «ما در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۰۲ زمانی که اعتماد سهامداران کاهش یافت، مشکلاتی داشتیم. یک ملک ۴۳۰ هکتار است که افزایش سرمایه فعلی از آن در حال انجام است. دیگری معدن آهک است که ۱۲ میلیون تن ذخیره دارد. این زمین در حفاظتگاه طبیعی بوده و پروانه بهره برداری آن تمدید نشده است. با پیگیری های شرکت و هماهنگی مسئولین استانی این مشکل برطرف شد و پروانه بهره برداری از سال ۱۴۰۱ به مدت ۲۰ سال دیگر تمدید شد.

مدیرعامل شرکت ساغرب گفت: سند یک صفحه‌ای سایت‌های کارخانه‌ای که بیشتر معدن مارن را تشکیل می‌دهند نیز دریافت شده است و سهامداران نباید نگران تهدیداتی باشند که آینده شرکت را به خطر می‌اندازد. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا