بانک و بیمه

چرا باید سرمایه گذاری روی طلای دیجیتال را جدی گرفت؟/مزایای استفاده از طلای تتر چیست؟

بازار؛ گروه بین المللی: وضعیت بازارهای جهانی در هفته های اخیر به دلایل متعددی از جمله خشونت جنگ های خاورمیانه و آغاز روند کاهش نرخ بهره بانکی در آمریکا به شدت متلاطم بوده است. از یک سو شاهد کاهش قیمت و رکود در بازار ارزهای دیجیتال هستیم، از سوی دیگر بازارهای جهانی بورس و بورس ایران به دلیل بی ثباتی اقتصاد جهانی وضعیت خوبی را تجربه نمی کنند.

اما این شرایط بیش از هر زمان دیگری به نفع طلا است و همانطور که گزارش های متعدد آژانس های افق میهن ماه ها پیش هشدار داده بودند، قیمت طلا روند صعودی سفت و سختی را آغاز کرده و همچنان در حال شکستن رکوردهای قبلی قیمت است. در واقع باید توجه داشت که به استثنای طلا و برخی فلزات صنعتی مانند قلع، بازارهای باقیمانده در شرایط مناسب و باثباتی برای سرمایه گذاری نیستند و احتمال ضرر سرمایه بیشتر از سود است. شرایطی که سرمایه گذاران باید قبل از هرگونه سرمایه گذاری در نظر بگیرند تا در چنین بازاری ضرر نکنند.

مشکلات خرید و فروش طلا برای ایرانیان

اصولا خرید و سرمایه گذاری طلا در کشور ما به دو صورت خرید طلای فیزیکی از فروشگاه های طلا و یا خرید طلای جهانی در مبادلات جهانی انجام می شود. در خصوص مبادلات جهانی نیز باید گفت که متأسفانه به دلیل شکل گیری و تشدید تحریم های سختگیرانه علیه اقتصاد ایران در سال های اخیر و بسته شدن منابع قانونی انتقال پول مانند سوئیفت، امکان خرید و فروش طلا در این مبادلات وجود دارد. بازارها یا برای کاربران ایرانی راه های پرخطری مانند خرید VPN با آدرس IP از کشورهای دیگر. در صورت بروز مشکلات فنی در زیرساخت این VPN ها، حساب شما به سرعت توسط آژانس خارجی مسدود شده و سرمایه شما مسدود خواهد شد.

یکی دیگر از مشکلات خرید طلای فیزیکی این است که اکثر طلافروشی ها تمایلی به خرید طلای شما در زمانی که قیمت در بازار به شدت افزایش می یابد، ندارند.

اما اگر بخواهیم در طلا سرمایه گذاری مطمئنی داشته باشیم باید از همان راه حل سنتی خرید طلای فیزیکی استفاده کنیم که آن هم از مشکلات خاص خود رنج می برد. مهمترین این مشکلات اختلاف قیمت زیاد بین قیمت خرید و فروش طلا است که در عمل در کوتاه مدت سود چندانی برای سرمایه گذاران به همراه ندارد و ممکن است به دلیل نوسانات قیمت طلا در داخل کشور متضرر شوید. . همچنین بروز مشکلاتی مانند مالیات و محدودیت خرید روزانه به سرمایه گذاران آزادی عمل می دهد. یکی دیگر از مشکلات خرید طلای فیزیکی این است که اکثر طلافروشی ها تمایلی به خرید طلای شما در زمانی که قیمت در بازار به شدت افزایش می یابد، ندارند. در واقع درست زمانی که زمان فروش و کسب سود فرا می رسد، در عمل سرمایه گذار سودی نبرده است و سرمایه گذاری او نیز به دام می افتد.

Tether Gold، بهترین راه حل سرمایه گذاری در بازار طلا

اگرچه پیش از این گزارشی از طلای تتر در خبرگزاری بازار منتشر شده است، اما با توجه به اهمیت بالای موضوع و علاقه فعالان بازار به سرمایه گذاری در طلا، لازم است به تفصیل بیشتر به این موضوع پرداخته شود. شرکت iFinex، صاحب توکن معروف و حامی دلار دیجیتال Tether، در ژانویه امسال گام مهمی برداشت. این شرکت اولین توکن دیجیتال مبتنی بر Tether را معرفی کرد که در حال حاضر با نام اختصاری XAUt به بازار عرضه می شود. هر واحد طلای دیجیتال تتر معادل یک اونس طلا است و در بازارهای جهانی قیمت یکسانی دارد. برای بررسی قیمت طلای دیجیتال تتر با استفاده از این حساب کافی است به قیمت طلای فیزیکی نگاه کنید و متوجه شوید که قیمت هر دو دارایی ذکر شده تقریبا یکسان است.

طلای دیجیتال را می توان ابزار سرمایه گذاری مناسبی دانست که نه تنها از رشد قیمت جهانی طلا منتفع می شود، بلکه مشکل انحلال با قیمت های بالا را نیز ندارد و به راحتی از طریق پنل های اسپات صرافی ها قابل خرید و فروش است.

در ایران، برخی از صرافی های ارز دیجیتال، عرضه طلای دیجیتال را آغاز کرده بودند، البته با سقف، اما البته تفاوت قیمت در خرید و فروش آنقدر زیاد بود، درست مانند طلای فیزیکی، که در عمل سود آن به اندازه ای بود که باید باشد. . اما اخیراً برخی از صرافی های داخلی اقدام به عرضه Tether Gold با کارمزد بسیار پایین و همتراز با سایر ارزهای دیجیتال موجود در بازار کرده اند که مشکل سرمایه گذاری در این دارایی ارزشمند را حل کرده است. به نظر می رسد با اقدام صرافی های ایرانی برای عرضه تتر گلد، سرمایه گذاران زیادی جذب این بازار جدید و البته مطمئن شوند.

طلای دیجیتال جایگزین مناسبی برای ارزهای دیجیتال در مواقع بحرانی است

نکته دیگری که بارها در گزارش های مربوط به افق میهن جهانی طلا به آن پرداخته ایم این است که در صورت بروز بحران در اقتصاد جهانی، خرید طلا و سرمایه گذاری در آن بهترین راه مقابله با تورم ناشی از آن است. محیط نامطمئن اقتصاد جهانی از سوی دیگر، ارزهای دیجیتال اساساً این فضای نامطمئن و منفی را نشان می دهند و مانند چند هفته گذشته، گاهی دچار افت شدیدی می شوند که نتیجه آن چیزی جز از دست دادن سرمایه شما نیست.

اما طلای دیجیتال را می توان ابزار سرمایه گذاری مناسبی دانست که نه تنها از رشد قیمت جهانی طلا منتفع می شود، بلکه مشکل انحلال با قیمت های بالا را نیز ندارد و به راحتی از طریق پنل های اسپات بورس قابل خرید و فروش است. نقطه ای است که به ویژه برای سرمایه گذاران ایرانی که دسترسی قانونی به بورس های جهانی ندارند، وضعیت ایده آلی محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا